Quote:
De overgangsperiode geeft de bedrijven tijd om de smaak zo veel mogelijk hetzelfde te houden door te innoveren met kruiden en specerijen.
Gistextract ofzoiets, er is vast nog wel een E-tje te bedenken dat niet onder de categorie zout valt maar dat wel ongeveer zo smaakt. En dan bedoel ik natuurlijk: een door de EU goedgekeurde hulpstof.
De teneur is 'vlees, liever niet, liever vleesvervangers'. Met kruiden en specerijen kun je namelijk nu al een compleet vegetarisch speklapje maken dat vrijwel precies zo smaakt. Die kant willen we op, dat lees ik tussen de regels door.
Het gaat hier trouwens om een afspraak tussen supermarkten en de vleeswarenindustrie. Daar vallen slagers toch wel buiten mag ik hopen? Het begint wel een glijdende schaal te worden zo.
Nederland zal wel weer een proeftuin zijn, de Fransen zouden dit niet zomaar accepteren.
En volgens mij is het supermarktvlees in Nederland nu al veel minder vet dan elders. De meest vette delen van Nederlandse varkens gaan naar het buitenland.