Mike Donkers bedankje

simone

New member
Hallo alle forumleden, trouwe gasten.

Ik zat vanmorgen in de tuin te genieten van de vogels, insecten en al het groen.Lekker onstpannen. De zonnestralen noem maar op.

Toen dacht ik iets wat uit je hart komt moet je meteen doen.

Geven maakt ook gelukkiger als ontvangen vind ik.

Mischien is het al eerder gedaan maar toch.

Ik wil Mike Donkers en de site moderator bedanken voor alles wat we hier leren. Echte eye openers.Dank je wel dat dit allemaal mogelijk wordt gemaakt.

Een forum waar iedereen welkom is ongeacht kleur, kennis, lichaamsbouw, achtergrond of geloofsovertuiging.

Zonder Mike was ik niet zo veel gegroeid qua kennis en ga je toch anders tegen dingen aankijken.

Gisterenavond de groente flink met Keltisch zeezout bemest en ik had heel veel kleine koolplantjes verpoot.Het blad was gaan hangen en het was allemaal slappe boel en nu kijk ik zijn ze weer helemaal rechtop gaan staan.Goede zaak maar om maar één voorbeeld te noemen.Dat bemesten met Keltisch zout heb ik van jou Mike.

Heb laatst een artikel over Keltisch zeezout geschreven met ook kennis die ik van jou heb erin verwerkt. Zonder jou was dit niet mogelijk geweest.

Verder wil ik ook alle forumleden bedanken want hee in deze wereld krijgen we alleen maar op onze flikker als we iets verkeerds hebben gedaan maar we mogen juist meer schouderklopjes geven als mensen het verdienen.

Bij deze straight from my heart.

 
Geweldig dat je dit doet @Haydarpasa! Ik sluit me helemaal bij jou aan.

Ik heb zelf ook veel bewondering voor Mike en daarnaast verwondering over zijn enorme kennis en zijn eindeloze energie. Dankbaar dat hij ons wijs maakt met het delen van deze materie.

Annelynn

 
Haydarpasa, mooi gezegd en dankje hiervoor.

Ik ben ook heel erg blij met dit forum, alle forumleden die steeds hun energie hierin steken en kennis die zij vinden delen en Mike, die toch geregeld uitgefoeterd wordt om zijn directe benadering. Fijn dat je dit forum zo scherp houdt Mike, zonder jou was het saaaaaaaai en zouden we vaak verzanden in eindeloze compromissen.

 
Haydarpasa, wat een fantastisch idee van je; het is me uit het hart gegrepen. Ik geniet dagelijks van dit forum waarop zovelen hun informatie en emoties delen.

Mike, jouw informatie is altijd boeiend en to-the-point en als moderator houd je de weg schoon. Chapeau !

 
Op dit moment ben ik het hier mee eens .

Dit is even een hersenspinsel van mij hoor !

Er zijn in het verleden al vele mensen geweest die wisten hoe je moet eten etc etc ,

al die mensen zijn van hun voetstuk gevallen omdat achteraf bleek dat zij het niet bij het juiste eind hadden .

Waarom zou Mike het nu wel bij het juiste eind hebben ?

Ik blijf waakzaam !

 
Ik sluit me hier bij aan! Ik hen ook veel geleerd, via dit forum,

en mijn gezondheid is met stappen vooruit gegaan! Alleen wie

ik de laatste tijd wel mis, die ook vaak interessante dingen te melden

heeft is dennis, double nn, capital D. Dennis if you re still alive, let us know!

We re waiting for you :) Of hij heeft het te druk, zn vriendinnetje, dat kan ook

natuurlijk :)

 
MEE EENS! Ik doe voornamelijk mee lezen, zoveel ik het opbrengen kan met een forse scheut dyslectie :D

Des te meer bewondering heb ik hoe de die hard's hier de informatie op een hoop gooien en vervolgens sorteren!

Mijn dank dus aan Mike en de velen anderen met een bonk kennis. (en Price zelf ook om niet te vergeten)

Maarten.

 
Gaat het er om of Mike het bij het juiste eind heeft of dat de natuurvolkeren - Weston Price het bij het juiste eind heeft?

 
Ik ben ook super blij met het forum en leer dagelijks nog bij. Dank je Mike dat je dit mogelijk maakt en je energie erin steekt. En dat geldt voor allen die lezen en schrijven.

Nee Tanja, dan hadden we geen eindeloze compromissen, maar zeer ongezonde verzonnen alternatieven. En die zijn er al genoeg. Ik ben blij dat de toon van het forum zuiverheid is. Dan kan er ook weinig misverstand over bestaan.

Het is een WestonPrice Forum. Maar deze wordt gedragen door Mike. Ik ben dus een voorstander van wapf en dank Mike dat hij het mogelijk heeft gemaakt dit in NLD uit te dragen, in het nederlands!

 
Gaat het er om of Mike het bij het juiste eind heeft of dat de natuurvolkeren - Weston Price het bij het juiste eind heeft?
Quote:
Ja natuurlijk gaat het daarom ! Anders lopen we weer jaren voor niets de verkeerde te volgen . :wink:

Wie zegt mij dat het hele Weston price gebeuren niet 1 grote valkuil is ?

We hebben toch ook jarenlang aangenomen dat vaccinaties goed voor ons waren ?

 
Dan heb ik in ieder geval jaren lekker gegeten en heb ik geen honger gehad. Daarnaast alweer jaren pijnvrij en een lever zonder galstenen. Ach, er zijn ergere valkuilen om in te stappen :lol:

 
MIjnlijf, niks mis met waakzaamheid. Vraag me wel af of je zelf geen goede ervaringen met deze manier van eten hebt. Op jezelf zou je toch moeten kunnen vertrouwen?

 
Quote:
Wie zegt mij dat het hele Weston price gebeuren niet 1 grote valkuil is ?

We hebben toch ook jarenlang aangenomen dat vaccinaties goed voor ons waren ?


Omdat Weston Price gebaseerd is op tradities. Vaccinaties zijn er sinds 1796. Verder weet ik niet zoveel van vaccinaties.

 
Het verschil met b.v. vaccinaties is dat WAPF volledig wordt onderbouwd op basis van feiten. Dat kan je van vaccinaties niet zeggen. Onze overheid is te beroerd om toe te lichten wat er precies in zit. Desondanks moet je toch altijd scherp blijven en WAPF niet zien als waarheid maar als best practice. Een best practice is altijd aan verandering onderhevig door voortschrijdend inzicht. Er zit continu beweging in, al zal de basis niet zo snel veranderen. Er is voldoende bewijs om dat onveranderd te laten. Een voorbeeld van voortschrijdend inzicht zijn nachtschades. Sinds bekend is dat daar toxines in zitten, zijn ze uit het WAPF-voedsel verwijderd.

 
Ja natuurlijk vertrouw ik op mezelf , maar heb ook jaren op de voedingsuplementen van Pillie Willy en de natuurlijke voeding van bv Nicolaas Hartman vertrouwd .

 
Allereerst dank voor de complimenten, dan weet ik weer waar ik het voor doe! Wat het skepticisme, grenzend aan cynisme, van mijnlijf betreft het volgende:

Tijdens mijn lezingen hamer ik er voortdurend op dat wat wie dan ook over voeding beweert een basis moet hebben in de geschiedenis van de mens. We hebben het aan de vroege mens te danken dat we hier zijn, dus hun succes is ons succes. Weston Price onderzocht de levende afstammelingen van onze voorouders en om die reden is zijn voedingsstudie de beste ooit gedaan, die tot op de dag van vandaag nog niet geevenaard is.

Ook mijn woorden kun je afmeten aan de objectieve meetlat en testvraag: heeft het een basis in onze geschiedenis en heeft het geleid tot vruchtbaarhied, gezondheid en langlevendheid? die eeuwenlang van generatie op generatie is doorgegeven Zo ja, dan strookt het met het eetpatroon van onze voorouders. Als je graag kritisch wilt blijven, onderwerp mijn woorden en die van anderen aan deze objectieve waarheid. Er is nl. wel degelijk zoiets als objectieve waarheid. Dat is de waarheid van onwrikbare natuurwetten. Als we ons eraan houden, worden we perfect gezond en gelukkig. Als we ons er niet aan houden, worden we ongezond en ongelukkig.

Mike

 
Mike

Ik vind wel dat je het supergoed doet hoor :wink:

Op dit forum kan ik steeds alleen maar bevestiging vinden van wat ik al jaren dacht .

Maar een mens blijft zoeken .

Wij hebben altijd op onze moeder lopen schelden dat alles zo vet was en tot snot gekookt .

Maar ze had toch gelijk !

En dat kan ik haar nu helaas niet meer zeggen .

 
Mike, bedankt dat je het boek in Nederlands vertaald hebt! Wat moet je toch erg veel tijd erin gestoken hebben om meer dan 500 pagina's te doen vertalen.

Gezondheid,

 
Mike, het fijne is dat je ook gewoon mens bent en ook wil genieten van het leven. Ook al lijkt het extreem voor de meeste mensen dat is het voor mij niet. De levens verbeteringen die het met zich mee brengt zijn het bewijs en profeit voor mij. en ps heerlijk guinness gedronken in ierland

 
Ik dacht toevallig vandaag nog aan wat ik inmiddels allemaal al aan inzichten opgedaan en aan gezondheidswinst geboekt heb met de goede adviezen van Mike en andere forumleden.

Dank jullie allemaal daarvoor!

Dit is een groots initiatief, dat wat mij betreft in kracht en omvang nog veel verder mag groeien.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.518
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan