Mijn naam is Caro

chow

New member
Al surfend over het internet ben ik bij westonprice terecht gekomen.Mijn motto is actie en dus afwachten en er mee leren leven zoals de reguliere artsen me voorstellen is geen optie.In mijn jonge jaren had ik of anorexia-boelimie of was ik streng vegetarier.Heb nu al jaren last van mijn maag en na diverse inwendige maagonderzoeken kwam er een maagvliesontsteking uit. Mevrouw u moet er maar mee leren leven en vooral maagzuurremmers nemen.Ermee leven gaat eigenlijk niet want regelmatig weigert mijn maag voeding,is volledig de hongerprikkel weg en valt ieder willekeurig eten als een blok.In die periodes vermager ik sterk en pas na lange periode kan ik weer iets van voeding verdragen.Momenteel neem ik vaak hele kleine maaltijden en dan nog steeds valt het fout.Via interesse in H2O2 kwam ik op deze site en heb ik een lezing van Mike bijgewoont.De Rauwe melk,het keltisch zout en de H2O2 heb ik inmiddels in huis maar hoe ik moet beginnen is me nog niet helemaal duidelijk.Kan in de ochtend niet alles te gelijk drinken want ook de appelazijn lijkt me een goeie.Te kort aan maagzuur leek me wel voor de hand liggend maar van het gebruik van Betaine HCL~+pepsine kreeg ik juist maagzuur (waar ik normale wijze niet zo''n last van heb).Ik zie op deze site fantastische adviezen en hoop dat jullie mij ook wat op weg kunnen helpen.Zelf zal ik ook proberen om enige inbreng te leveren.Alvast bedankt en vraag gerust als mijn verhaal een beetje onsamenhangend is geworden,het is ook zo fijn om je hart een keer te luchten.

 
Hoi Caro,

Ze doen vreselijk hun best maar ze leren het nu eenmaal niet, de artsen. Je kunt het ze bijna niet kwalijk nemen. :cry:

Je kunt de H2O2 wel innemen met de appelzijn en de sole maar niet met de rauwe melk.

Vetten en H2O2 gaan niet goed samen.

Dus wacht minimaal een 1/2 uur voordat je voedsel (is ook rauwe melk) tot je neemt.

Je zou de bouillons van beestenbotten eens kunnen proberen. Je krijgt hierdoor heel veel mineralen binnen.

Net zoals yoghurt en kefir, vloeibaar is misschien op dit moment beter voor je maag c.q. vertering.

Lia

 
Alvast wat maagverwante waarschuwingen uit alternatieve hoek, moest je een langetermijn H202-er willen worden.

- Taking H2O2 orally over a long time could impair the stomach's ability to produce the right amount of acid necessary for digestion. – Dr. Saul Pressman

www.o3center.org/Protocols/WhyOzoneissuperiortoH2O2asahealingprotocol.html

www.o3center.org/Protocols/WhatisthedifferencebetweendrinkingH2O2andozonatedwater.html

Ter relativering zou je kunnen zeggen dat die Pressman liever zijn ozontoestellen verkoopt, maar hij is niet de enige die het zegt...:

- Douglass considers IV injections of H2O2 safe and effective, but cites studies suggesting that H2O2 taken orally might cause erosion of the stomach lining and even cancer. And one doctor in private practice once told me that she treated a number of people suffering from ulcers or damaged kidneys due to long-term consumption of H2O2.

-

Maagzweer (en dus mss ook maagvliesontsteking) schijnt bij sommigen makkelijker voor te komen als je geen ontbijt neemt tussen 7 en 9 ongeveer. Dit maagzuur is dan onbenut geweest en zoekt iets anders om op te vreten :mrgreen:

 
Welkom Caro, je verhaal is heel duidelijk niet onsamenhangend althans niet voor mij.

Fijn dat je van actie houdt en de verantwoording over jouw gezondheid in eigen hand neemt.

Deze instelling gaat je nog veel goeds opleveren.

Alleen al je hart kunnen luchten gaat je veel gezondheidswinst opbrengen.

Fijn dat wij dit forum ontdekt hebben, ik ben ook nieuw hier,kom ook pas kijken zeg maar.....

Ik weet zeker dat wij hier veel gaan leren.

 
Ghee,

Het heeft heel veel te maken met de dosering van H2O2 die je tot je neemt en of er in het maaggebied verzwakte cellen en weefsels zijn die moeten worden opgeruimd (weggeoxideerd). Deze info overtuigt mij in ieder geval niet, er zijn teveel gevallen bekend waarbij H2O2 juist positief heeft uitgewerkt, incl. gevallen van kanker! En tussen 7 en 9 niet ontbijten veroorzaakt maagzweren? Dan zou ik stijf moeten staan van de maagzweren! Geen onzinverhalen hier verspreiden graag.

Mike

 
Dat heb ik dus ook, ik vast altijd in de ochtend.

Ik drink 's ochtends alleen water met appelazijn en H2O2, water met een uitgeperste citroen en water met sole, een kop kruidentee. Tussen 11:00-12:00 ga ik pas aan de vette smoothie met zuur fruit.

Sinds ik dit doe heb ik juist totáál geen last meer van mijn maag.

Ik gebruik de ochtend om te ontgiften.

 
Je verleden met eetstoornis en vegetarier zijn is zeer schadelijk geweest voor je verteringsstelsel en dus ook je maag. Het zal vast niet snel gaan maar met juiste voeding en wellicht suppletie is je vertering zeker weer op orde te krijgen.

Ik zou als ik jou was in elk geval eens een inhaalslag maken op het gebied van dierlijke voeding!

 
Mike wrote:
Deze info overtuigt mij in ieder geval niet, er zijn teveel gevallen bekend waarbij H2O2 juist positief heeft uitgewerkt, incl. gevallen van kanker!



Ik geef slechts aanvullingen en kanttekeningen op de dikwijls hopeloos of gevaarlijk onvolledige info hier, puttende uit research die ik eind de tachtiger jaren reeds intensief begonnen ben (nog met pen, papier en Xerox machine 8) ) en nog steeds (aan en af). Lijkt me zeer welkom voor iemand die beweert dat mensen voor zichzelf moeten denken? [al zie ik meer bewijs v/h tegengestelde].

Ik ga geen allesweter met slechts 6 jaar research proberen overtuigen; het is "overduidelijk" te vroeg zolang elke info die niet in je draaiboek staat tot een mannetjesputterwedstrijd wordt verlaagd... Je zou beter een gelijkaardig type (als mij) of twee met background zoeken om je bij te informeren of het wel op iets slaat waar je de wereld mee wil verbeteren, opdat ik binnen 10 jaar toch eens met fierheid kan komen kijken :) Momenteel zou het niet goed zijn voor mijn bloeddruk :mrgreen:

Maar goed, een goeroe moet *ergens* beginnen en dat is altijd door keihard zijn kop te stoten :oops: Gelukkig kan je in jouw geval nog niet van hoog vallen.

Maar maw, je projecteert er dus alweer creatief een heel andere boodschap in... Daarenboven zeg je elders van echte wetenschap te houden maar klink je als de achterflap van een H2O2 boek. Ik breek H2O2 hier nl. niet af, al zou ik dat wel dringend eens moeten relativeren in de andere topics, want er zijn aanwijzingen dat het niet in de 1e plaats werkzaam is voor het doel dat jij altijd promoot :oops: Anderzijds zie ik graag mensen wildweg experimenteren :twisted: :lol:

Quote:
En tussen 7 en 9 niet ontbijten veroorzaakt maagzweren? Dan zou ik stijf moeten staan van de maagzweren!



Wat ben je toch een erbarmelijk slecht verstaander...

Er staat "schijnt" en "bij sommigen".

Ik at ook vnl. maar zo in mijn schooltijd en heb er ook geen last van. Het verschil met jou is echter dat ik mij niet als Centrum v/d Wereld beschouw, noch als Maatstaf voor Alle Anderen en daardoor overduidelijk niet zo vermoeiend interpreteer. Ik moet me stilaan beginnen afvragen of je wel goede en integere vertalingen maakt (ook gezien het extreem willen doordukken van dikwijls niet méér dan overtuigingen).

Quote:
Geen onzinverhalen hier verspreiden graag.



"Geloof mij", er staat al genoeg... En "zie verder."

De tip als "onzin" bestempelen is een beetje hetzelfde als beweren dat het net zo gezond is om 's nachts te eten en dat cycli niet bestaan :oops: Maar ja, je bent de volgende jaren nog altijd maar tipjes van sluiertjes aan het oplichten en "Those who are unaware are unaware of being unaware."

Food en Mood wrote:
Dat heb ik dus ook, ik vast altijd in de ochtend.



Bedankt voor deze mogelijke bevestiging :) Ik kan ook niet garanderen dat ontbijten het oplost. Maar lijkt me wel het proberen waard als het met niets anders lukt.

 
Allereerst bedankt voor jullie reactie.

Poekie:nu kan ik aan de slag wat betreft de volgorde in de ochtend,bedankt en de bottensoep komt eraan.

PvUnen:zou je misschien wat tips kunnen geven wat betreft de supplementen ?

Vind het nog wat moeilijk om geen tekorten op te lopen ook omdat ik niet zoveel kan eten.Dierlijke voeding lukt wel maar geeft me zeer snel een vol gevoel.Lees op dit forum ook dat jullie vele poeders (b.v. kardamonpoeder)door de ochtendshake doen heeft dit te maken met de evt. "tekorten"?

Dit forum bied mij heel veel nieuwe informatie, dank daarvoor.

 
@mike:

mike laat je niet ontmoedigen, door de kritieken van ghee! ik heb veel baat bij je tips, en mijn gezondheid is stukken beter geworden! helaas is het vaak zo, als je vernieuwende, en scherpe teksten hebt, dat je ook tegenstanders krijgt. dont worry about that ;)

zizou789

 
Ik maak me geen zorgen en raak ook niet ontmoetigd. Zoals mijn vader altijd al zei: een schaap is ook een nuttig dier... :wink:

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan