Mijn man...

PuurNatuur

New member
Mijn man, eigen bedrijf, werkt graag mee op de werkvloer en dan komt het regelmatig voor dat hij zijn masker niet opzet als hij met verf spuit. Het verf wat we hier gebruiken is voor de industrie, dus loodhoudend, epoxy en oplosmiddelen. Zijn handen zitten zelfs dagelijks vol met verf.

Wat kan ik mijn man geven zodat hij al dat gif uit zn lijf krijgt?

Oftewel, voordat het te laat is en hij er last van krijgt.

 
Dat is dweilen met de kraan open.

Ik weet hoe lastig het is, ben zzp-er die van alles en nog wat doet, maar verf klussen e.d. probeer ik zo veel mogelijk te vermijden.

Masker op en handschoenen aan zal meer effect hebben dan welk voedingsmiddel dan ook.

Ook als voorbeeld voor zijn medewerkers trouwens.

 
Koriander en ontgiften:

Met koriander kun je heel goed je lichaam ontgiften van zware metalen. Metalen als kwik lood en cadmium binden zich namelijk aan koriander zodat ze via het spijsverteringskanaal je lichaam weer verlaten. Als je elke dag wat koriander in je eten verwerkt is je lichaam binnen twee weken gereinigd van deze metalen. Zowel de zaadjes als de verse koriander hebben een ontgiftende werking. Het beste is natuurlijk wel de biologische koriander.

 
Koriander, dat is een goeie! Gaat hier per bos in de soep en andere gerechten :)

Maar zal het voortaan nog meer gaan gebruiken.

 
Kijk maar uit dat hij geen OPS (schildersziekte) krijgt:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Organisch_psychosyndroom

Mike

 
Mijn man is ook schilder/restaurateur, al 15 jaar eigen bedrijf, maar geen personeel:) Gelukkig geen spuiter en hij is wel wat voorzichtiger dan jouw man, want bij gore troep draagt hij wel een masker en werkt hij vrij schoon en het liefst buitenwerk. Qua voeding neemt hij het dan weer niet zo nauw, volgt mij wel zo'n beetje, maar gaat echt zijn koffie met sloten gekookte (bio) melk niet aan de kant zetten. Hij zegt altijd: ik hoef geen 100 te worden en je druk maken over of het goed of slecht is, is veel slechter voor je. Tja...

 
Mijn man heeft inmiddels zn aardappelen al aan de kant gezet, eet biologisch en zoveel mogelijk WAPS. Helaas, van z'n boterham kan ik hem niet afkrijgen.

 
Quote:
Hij zegt altijd: ik hoef geen 100 te worden en je druk maken over of het goed of slecht is, is veel slechter voor je.



Ja die hoor je vaker, grotere bull shit is nauwelijks denkbaar

 
Bedoel je het eerst of 2e deel @Pike? Kun je ook zeggen waarom dat bullshit is, ik weet het wel, maar heb altijd andere bronnen nodig zeg maar om hem te overtuigen:) Met het zuiveren van het water ook. Ik wil dat graag thuis (wij wonen in PWN gebied, dus oppervlakte water hier). Toen ik daarmee kwam, kwam meteen spottend: en dan, als je dat dan hebt, kun je 100 worden ofzo? Nu hebben we het geld niet voor zo'n installatie helaas, dus doe ik het nu maar even met Britta filters die we toch al in huis hadden voor op vakantie in het buitenland. Onlangs kwam ik echter via mijn Bates leraar op een filmpje over medicijn resten in ons drinkwater en toen ik daarmee kwam, zag ik dat hij het al wat meer ging geloven dat het misschien toch wel goed zou zijn. Deze lijkt me wel wat en is ook niet zo gek duur

 
Ik bedoel alle twee de delen.

Ik hoor dat helaas veel te vaak bij mensen, ook die nu nog redelijk jong zijn en er mee weg kunnen komen.

Het is dus gewoon niet zo dat je inplaats van zeg 90 gewoon op 80 jarige leeftijd dood gaat.

Daar gaat bijna altijd jaren aan lijden aan vooraf. Totaal zinloos lijden door diabetis, hart en vaat ziekten, depressies, extreme vermoeidheid, gruwelijke bijwerkingen van allerlei medicijnen enz.

En de omgeving dwz je familie en vrienden lijd mee.

In mijn omgeving zie ik 80 % van de mensen van zo rond de 60 aan allerlei aandoeningen lijden die bijna 100% komen door het voedsel dat ze de afgelopen 20 jaar hebben gegeten.

Echt zo jammer, en nogmaals, zo zinloos en dan moet ik vaak van diezelfde mensen de " ik hoef geen 100 te worden en stres is nog slechter" bs aanhoren.

En het tweede deel, zo ingewikkeld is het toch niet? Als je het niet kan onthouden schrijf je het op een briefje.

Waarom zou je daar stres over krijgen? Gewoon wat gewoonten veranderen.

Neem je eerst een boterham met hagelslag mee naar je werk nu een fles kefir en een kip salade. Ik kan mij niet voorstellen dat je daar zo stres van krijgt

In andere woorden:

Het is geen keuze tussen 100 worden en gezond eten of 75 en eet maar wat je wil.

Het is een keuze tussen 90 worden in redelijk tot goede gezondheid vol levensvreugde en energie of vanaf je 40e langzaam aftakelen gebukt gaan onder allerlei beschavingsziektes tot je na jaren ziektebed op je 75e doodgaat.

 
Hij heeft een extra argument: hoe meer geld het kost om gezond te eten (Paleo is voor ons gezin gewoon ondoenlijk financieel, we kunnen niet eens iedere dag vlees ed betalen, laat staan 3 maaltijden per dag pp...), hoe meer hij moet werken en hoe meer hij moet werken, hoe ongezonder het is voor hem (hij is schilder/restaurateur/klussenman)... tja, daar zít toch echt wel wat in. En als ik dat argument van die ziektes aanvoer, dan zegt hij doodleuk: dan maak je toch een einde aan je lijden, hij is er klaar voor, zegt hij...

En met stress bedoel ik meer dat je je druk maakt om of je iets nu wel of niet moet eten, of dat plastic nou wel of niet goed is en je druk maken over je kinderen of die een snoepje en frisdrank zullen gaan krijgen bij hun vriendjes, of dat je dat soort dingen los kan laten en je daar niet meer druk om maakt. Hij eet overigens geen brood met hagelslag, maar (door mij) geweekte bruine rijst met eieren en veel kokosvet. Als hij de rijst zou koken, zou hij het niet weken, hij vindt het ongeweekt lekkerder (als ik het te lang week of in bouillon kook, vindt hij het vies en eet hij brood ipv die rijst) en gemak dient de mens hè.. Dan doe ik het maar, want de kinderen eten er ook van.

 
Mijn man is niet zo halstarrig, die neemt het gewoon van me aan dat dingen zo zijn :)

Nu is het wel zo dat ik niet rigoreus alles over de andere boeg heb gegooid, maar stap voor stap en ik eerst. Nu dan eindelijk de aardappelen eruit, maar die at ik al vrijwel niet.

Verder ga ik mezelf niet in de stress jagen als ze (man en kind) een keer wat anders eten.

Ik vertel erbij waarom dat we zus en zo eten, meer kan ik niet doen.

Manlief heeft trouwens verse koriander door zn eten gehad en verder maar hopen dat ie zich wel 100 x bedenkt om niet zonder masker te spuiten en tja ook aan handschoenen moet ie denken.

 
Quote:
En met stress bedoel ik meer dat je je druk maakt om of je iets nu wel of niet moet eten, of dat plastic nou wel of niet goed is en je druk maken over je kinderen of die een snoepje en frisdrank zullen gaan krijgen bij hun vriendjes, of dat je dat soort dingen los kan laten en je daar niet meer druk om maakt



Ja daar moet je een beetje een balans in zien te vinden. Maar als je thuis gewoon goed eet ben je al heel goed bezig.

Het geld argument is ook begrijpelijk maar dan gaat het meer om het geld dan om het eten.

Hij zit iig niet aan de plastic boter en witte boterham met hagelslag.

 
Ik ken iemand die schilder is van beroep en zich regelmatig van binnen opschoont met een dosis vitamine B3. Hij heeft er veel onderzoek naar gedaan. Ik meen dat er dan heel veel troep via zijn slijmvliezen naar buiten komt. Sinds kort is hij als extra ondersteuning voor zijn lichaam ook aan de Alkalife en rapporteert nu de 'welbekende' zwarte ontlasting.

Ik zal hem eens vragen hoe hij dat pre ies doet met de vitamine B3.

Verder om te ontgiften:

- selenium

- jodium

- chlorella

 
Ik ben daar wel benieuwd naar Indigo en misschien dat mijn man ook maar aan de H2O2 moet.

Ik zit nu op 15 druppels, maar kan hem nog niet vertellen wat het bij mij doet, daar wacht ik nog even op.

Verder slikt mijn man vitamine D, camu camu en dierlijke vitamine C.

Natuurlijk drinken we allemaal rauwe melk.

Ik ga ook rauwe melk op het werk in de koelkast zetten.

 
@iris.

Als je niet veel geld te besteden hebt is beestenbottenbouillon een perfecte vervanger van brood en rijst.

Het is zeer voedingsrijk en bevredigend om te eten en spotgoedkoop.

Schenkel en mergpijpjes zijn relatief erg duur. Via Pike heb ik biologische botten en kraakbeen voor de hond (www.darf.info) en in de dierenwinkel koop ik een kilo kippennekken met veel vlees eraan voor € 1,50. Een pan met 5 liter bouillon kost denk ik bij elkaar 2 of 3 euro. Je kunt er vet aan toevoegen en groente en je manmkan het eventueel meenemen in een thermoskan.

Via de geneomde site voor dierenvoeding koop je bijvoorbeeld ook biologische lever voor € 3,40 per kilo (!). Mijn poedel eets het niet, maar ik heb er al heerlijk van gesmuld. :). Hart, lever en nieren van rund, lam en geit zijn ook van biologische oorsprong en goedkoper dan de eerste beste kiloknaller plofkip.

Misschien is er zo toch wat meer mogelijk voor je?

 
@Indigo Dat klinkt interessant! Ik denk dat ML daar wel oren naar heeft. Zoals ik het nu een beetje heb beschreven, lijkt het net of hij heel dwars is en voornamelijk SND volgt, maar zo is het ook niet hoor. Hij gaat vrij ver mee in mijn ding, maar zodra het er naar riekt dat het méér geld gaat kosten dan dat we nu al uitgeven (zo'n €200/mnd), gaat hij op zijn achterste benen. Hij geeft nog altijd liever geld uit aan eten, dan aan spullen, kleding, huis, auto etc. Okay, hij rijdt een grote, zware auto (Volvo) en die is eigenlijk op (20jr oud) en niet zo zuinig, maar hij heeft die nu eenmaal nodig voor zijn bedrijf, want een steiger vervoer je niet in een leuk elektrisch autootje en hij wil voor zijn kinderen ook die veiligheid van een Volvo. Schijnt Youp vh Hek een x gezegd te hebben: kinderen daar koop je een Volvo omheen;-)

Wat is Alkalife?

En @Wilma wat is er met H202? Kan me niet voorstellen dat je dat wat Wilders in zijn haar smeert gaat innemen??

En dierlijke vitamine C??

@Indigo Manlief is niet zo'n soep eter, net zo min als dat hij yoghurt, kefir en zuurkool ed. eet, hij vindt al die gefermenteerde dingen maar smerig, de lucht alleen al, daar wordt hij niet goed van. Hij gelooft ook heilig in het goede van rijst...

Voor mijzelf en de kinderen maak ik wel altijd botten bouillon (ik koop kalfsbotten of kipkarkassen bij de bio slager voor €2/kilo)

Zijn die kippennekken van de dierenwinkel wel bio dan? Darf is dus wel allemaal bio? 3,40 per kilo is niet duur nee, ik betaal het 10-voudige bij de bioslager! Hoe maak jij hart en nieren klaar? Ik heb al heel lang lamsharten en nieren in de vriezer liggen, 1x in een stew gedaan met rundvlees, maar dat viel niet in goede aarde, niemand vond dat lekker. Ik ben bang dat ook ik de enige zal zijn hier die dat gaat eten, net als zuurkool, kefir ed.

@Pike Ja, het valt wel mee hoor, al haalt hij wel voor zichzelf Calvé mayonaise (zelfgemaakte vindt niemand hier lekker) en daar eten de kinderen dan ook van, helaas. En hij kookt in het weekend en dan zit er altijd wel iets fouts bij zeg maar: witte pasta, witte tortillas, pindasaus die hij maakt van Calvé pindakaas of knoflooksaus met eerder genoemde mayo:-( Mijn kinderen zijn gelukkig liever thuis dan dat ze bij anderen komen, dus met dat snoep valt het reuze mee. Rauwe melk haalt hij bij de BD boer, maar dat drinkt hij zelf niet: is voor de kinderen, als hij dat ook zou gaan drinken, zou hij 2x per week moeten rijden en dat ziet hij niet zitten, bovendien, zegt hij dat hij het toch kookt voor in de koffie en dat het dus niet uitmaakt (..) Nu het weer weer beter wordt, kan ik gelukkig wel weer gaan op de fiets (ik rijd geen auto).

 
Alkalife is natriumbicarbonaat (zuiveringzout) in tabletvorm. Je kunt het ook in poedervorm kopen en zelf oplossen in water. Er is al veel over bica geschreven hier: https://www.fatsforum.nl/topic/natriumbicarbonaat.

Waterstofperoxide (H2O2) is veel meer dan iets waarmee je je haar blondeert. Het maakt onderdeel uit van de natuurlijke watercyclus van onze planeet (regenwater bevat H2O2) en is een combinatie van waterstof en zuurstof, twee zeer essentiele elementen voor leven op deze planeet. Zuurstof is essentieel voor ontgifting van het lichaam. Ook hier is al veel over geschreven: https://www.fatsforum.nl/topic/h202.

Dierlijke vitamine C is vetoplosbare vitamine C. Als een dier de wateroplosbare vitamine C (ascorbinezuur) opeet in planten wordt deze opgeslagen in verzadigd vet, palmitinezuur om precies te zijn. De combinatie van ascorbinezuur en palmitinezuur heet ascorbylpalmitaat, oftewel: vetoplosbare vitamine C. Niet alleen kan vetoplosbare vitamine C de bloed-hersenbarriere doorbreken, in tegenstelling tot de wateroplosbare variant, het verzadigde vet beschermt de kwetsbare vit. C ook tegen beschadiging door verhitting. Daarnaast concentreren de dieren de vit. C, waardoor deze in veel grotere hoeveelheden in met name orgaanvlees voorkomen dan in groente of fruit.

Mike

 
@fatsnotbad ah gewoon bicarbonaat dus, dat heb ik in kilo's hier liggen in poedervorm;-) Wel een natriumzout overigens..

Ik ga de links eens doornemen, als ik ff wat meer tijd heb. Moet vandaag erg veel planten, verplanten en zaaien op de tuinen, en van het weekend ook, dus zal er wel ff niet van komen.

Dus ik moet ascorbylpalmitaat zien te vinden of moet hij daarvoor toch aan het orgaanvlees? Lever in de vorm van Hausmacher wil nog wel, maar de rest gaat hij echt niet eten..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan