Mijn man overleden aan hartstilstand

Joyce

New member
Mijn man is overleden, nu 6 maanden terug aan een acute hartstilstand. Twee jaar terug is hij gedotterd na constatering bijna dicht geslipte aderen. Hij was een vlees eter helaas. Niet bewust maar daar zijn we nu eenmaal mee opgegroeid. Stukje vlees, groenten, aardappel, vette kaas. We werden wel steeds bewuster, geen vlees van dieren uit de bio industrie meer. Mijn man was niet te dik, hij zag er gezond uit, stevig dat wel. Ons verdriet is groot. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat er mensen zijn die bewust vlees eten. Bewust terug in de tijd gaan in plaats van vooruit te gaan.

Ik las de agressieve reacties bij een andere topic en neig daardoor naar wat twee anderen schreven over een leefwijze zonder quote: kadavers eten, ze komen op mij zoveel prettiger over. Ik ben me er wat in gaan verdiepen, vlees veroorzaakt niet alleen hart en herseninfarcten maar ook kanker. Alvleesklierkanker, darmkanker, lympheklier kanker, prostaatkanker en borstkanker. De purine, het lijkengif ook wel kadaverine genoemd is slecht voor de slijmvliezen van het lichaam. Clinton is overgestapt op een veganistische leefwijze en heeft daardoor zijn leven gered na een bijna fatale hartaanval. Het verontrustende is en dat was ook bij mijn man zo, hij was niet te dik! Hij zag er prima uit aan de buitenkant.

Zelf ben ik na de dood man mijn man gestopt met vlees. Ook kaas en roomboter komt ons huis niet meer in. Daar wil ik mijn lichaam niet meer mee belasten. Het vergt ontzettend veel van de stofwisseling om dat te verteren of het nu rauw is of gepasteuriseerd.

En ik ben me zoveel fitter gaan voelen. Ook mijn zoon van 17, hij fiets weer en sport weer.

Dat er hier lui zijn die bewust vlees eten maar ook in een dermate agressieve toestand raken als iemand aangeeft dat niet te doen, dat is zo stom en dom, ze kunnen niet meer uit hun woorden komen, schelden.

Zelf hadden we altijd al juist heel veel bewondering voor mensen die andere betere keuzes maakten. Maar we wisten zelf nog niet hoe.

Het is waar:

Vlees is kankerverwekkend, vlees veroorzaakt hartinfarcten.

Vlees veroorzaakt herseninfarcten.

Vlees maakt agressief.

Vlees is leed en veroorzaakt heel veel leed.

Vlees bevat extreme hoeeelheden rode verf, conservering en pekel.

Vlees maakt dom..

Vlees veroorzaakt een slecht karma.



Het leven van een vlees etende persoon is kort, geniet er dus maar van, van je leven, want voordat je het weet ben je óók dood, net als de dieren die je hebt opgegeten.

 
Gecondoleerd met het verlies van je man Joyce. Ik wens je veel sterkte toe.

 
Er bestaat vast een veganistisch forum, dat vind ik een betere plek voor het uitwisselen van deze informatie. Vooral ook de manier waarop. Wil je dat wij dat voor je opzoeken Joyce, of vind je zelf je weg wel?

 
Joyce,

gecondoleerd, het is erg genoeg dat je je man bent verloren.

Maar is vind het niet fijn dat je deze mening hier neerzet daar wij nu eenmaal wel pro-vlees en andere dierlijke producten zijn.

Ons zul je zeker niet overtuigen met je schrijfsel, dus verspilde energie.

Ik wens je veel succes in je verdere zoektocht naar gezondheid.

Lia

 
Quote:
Het is waar:

Vlees is kankerverwekkend, vlees veroorzaakt hartinfarcten.

Vlees veroorzaakt herseninfarcten.

Vlees maakt agressief.

Vlees is leed en veroorzaakt heel veel leed.

Vlees bevat extreme hoeeelheden rode verf, conservering en pekel.

Vlees maakt dom..

Vlees veroorzaakt een slecht karma.



Het leven van een vlees etende persoon is kort, geniet er dus maar van, van je leven, want voordat je het weet ben je óók dood, net als de dieren die je hebt opgegeten.



Het lijkt mij heel naar om je partner te verliezen.Maar bovenstaande berichtgeving vind ik zelf erg naar. Mike geeft heel vaak aan: welk vlees, welk melk. Zelf heb ik kippen. Normaal eten ze gras, nu eten ze even graan. Het resulteert in minder gezonde kippen en ze leggen minder eieren.

Quote:
Dat er hier lui zijn die bewust vlees eten maar ook in een dermate agressieve toestand raken als iemand aangeeft dat niet te doen, dat is zo stom en dom, ze kunnen niet meer uit hun woorden komen, schelden.

Ik hoop niet hier. Ik heb ze in ieder geval niet ontmoet. Ik weet alleen dat mensen die een vegetarische dieet propageren, of een veganistisch dieet, weinig gehoor zullen krijgen. Het is niet voor niets een forum gebaseerd op inzichten van weston price.

 
Ik zal nooit iemand veroordelen voor zijn keuze geen vlees te eten, of geen melk te drinken, of alleen fruit te eten. Het maakt mij ook niet uit of iemand homoseksueel is, of heterosexueel of voor mijn part transseksueel. Hetzelfde geldt voor geloven. Heel fijn als je gelooft in God, of Allah, of juist bewust niet gelovig bent. We hebben enorm veel geluk dat we hier in Nederland wonen waar je je eigen keuzes mag maken. Ik hoop dat anderen op hun beurt mijn keuzes respecteren.

Veel sterkte met het leven zonder je man. Het lijkt al weer een tijdje geleden, maar ik weet dat het lang kan duren voor zo'n groot verlies een plaatsje heeft gekregen.

 
Gecondoleerd met je man..heel erg spijtig om hem zo en op zo'n manier te moeten verliezen.

Ik begrijp je gedachtegang heel goed maar mis de nuance..je schrijft dat je man een vleeseter was..Maar volgens mij is vlees eten en vlees eten via de weston price theorie toch heel verschillend.

Ik ben geen dokter..maar mij lijkt dat juist ook het ontgiften heel belangrijk is..en zorgen dat je alle juiste voedingsstoffen binnen krijgt e.d.

 
Wat een groot verdriet om je man te moeten missen, sterkte hiermee.

Wat betreft je post daar staat niets in wat wij ook niet al eens hebben gelezen echter zijn wij tot andere conclusies gekomen door inderdaad bewust terug te gaan in de tijd, zoals je zelf ook schrijft:

Quote:
Bewust terug in de tijd gaan in plaats van vooruit te gaan.


We kunnen leren van het verleden en wij baseren onze inzichten op oude tradities inderdaad, vooruitgang is niet altijd verbetering.

Ik ga er van uit dat je vol goede bedoelingen zit en ons wilt 'redden', maar wij redden ons prima zonder jou advies.

Tanja

 
Veel sterkte voor het verlies van je man Joyce.

Ik denk dat we hier juist goed bezig zijn, immers wat we eten is puur natuur,

geen e-nrs en andere toevoegingen. Het vlees kan ook niet beter want het komt

van gras gevoerde dieren en niet uit de reguliere bio industrie.

 
Heel veel sterkte met het verlies van je man.

Persoonlijk vind ik het nogal kort door de bocht om te zeggen dat dit gekomen is omdat je man veel van vlees hield.

Er zijn zoveel andere redenen waarom iemand hart en vaatziekten ontwikkelt. Stress is daar bijvoorbeeld ook een van, suikers en koolhydraten ook, en om roken maar niet te vergeten. Ik ben er absoluut niet zeker van dat vlees daar de oorzaak van is!

 
Ook ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van je verlies. Ik ben blij met de reactie van Angela, want tot dan toe had niemand de opmerking gemaakt dat je man helemaal niet noodzakelijk hoeft te zijn komen overlijden door de consumptie van dierlijke producten. Als er 1 ding duidelijk is in deze moderne wereld is dat we kaker, hart- en vaatziekte, diabetes en vele andere dgeneratieve aandoeningen zien onder ALLE lagen van de bevolking, of men nu biologisch eet of niet-biologisch, of men nu vegetarisch is of vleeseter, of men nu rijk is of arm, of men nu wel sport of niet sport, etc. Waar we aan overlijden is verkeerde aannames die gepresenteerd worden als aantoonbare 'wetenschap'.

Het is heel simpel: als de consumptie van dierlijke producten dergelijke ziektes zou veroorzaken, hadden wij hier nu niet gezeten. Onze voorouders waren meer vleeseters (jagers) dan planteneters (verzamelaars) en het is dankzij hen dat onze soort nu al zo lang voortbestaat. Pas de laatste 60 jaren is het fout gegaan, met name de tweede helft van deze naoorlogse periode. Interessant genoeg valt dit samen met 'voedingsrichtlijnen' van de overheid die precies beweren wat jij ook beweert, Joyce! Het tegendeel is dus waar: omdat we tegennatuurlijk zijn gaan eten gaat het nu heel hard en vallen we bij bosjes ten prooi aan degeneratieve ziektes. Helaas is jouw man ook onderdeel geworden van deze trieste statistieken en ben ook jij vanzelf aan de beurt op basis van deze tegennatuurlijke 'inzichten'. Ik hoop dat je ooit nog bij je positieven komt.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan