mijn man doet niet mee

vanille

New member
Jullie weten dat mijn man niet echt meedoet met mijn levenswijze maar begint wel steeds meer die kant op te gaan. Hij drinkt intussen kefir en krijgt vetten binnen door de manier waarop ik kook. Nu zit daar denk ik ook het probleem, want hij heeft een erg opgezette buik en de laatste 2 wkn erge pijn in zijn rechterzij. Mijn vermoede is dan ook dat dit van de lever komt en voel me toch wel schuldig omdat hij met mij mee eet. Iemand enig advies wat hij het beste kan nemen, we hebben al bitterzout gehaald en daar heeft hij 1 dag 2tl van genomen maar dat heeft niks gedaan. Nu moet hij weer een week wachten want door zijn werk kan hij niet constant naar de wc moeten rennen :wink:

 
Het helingsproces is begonnen voor hem. Je kunt niet anders gaan eten en dan denken dat je op een dag zonder alag of stootgezond wakker wordt, zo werkt het niet. Ik denk dat de aanduwende werking van de vetten hem parten speelt en dat de pijn en zwelling zich in zijn galblaas en alvleesklier voordoen. Ik raad natriumbicarbonaat aan, naast het bitterzout.

Mike

 
en oxypowder kan dat ook nog iets voor hem doen op dat gebied, eerstdaags krijg ik hem nog aan de leverreiniging :wink:

 
Mijn man heeft ook al een paar keer dunne ontlasting gehad nadat ik extra eieren en olijfolie in z'n smoothie had gestopt en een keer 2 dagen met (zoals hij het noemt) buikkrampen rondgelopen. Ik zeg altijd: goed bezig, de vetten doen hun werk!! en hij kijkt dan een tikkie afkeurend en ongelovig ha ha. Die mannen van ons boffen maar, al beseffen ze het niet altijd. Ik denk dat als z'n lever/galblaas gaat opspelen ik die van mij ook nog weleens aan de g&l reiniging krijg. Maar zolang hij er geen (pijn)klachten van heeft zal hij het waarschijnlijk niet doen. Dat noem ik nou hardleers.

 
Hij zit nl helemaal verstopt daarom dacht ik aan oxypowder.

Ik vind het nl ook best wel eng want hij kan zich niet meer fatsoenlijk bewegen of hij vergaat van de pijn

 
Is hij al aan de H2o2 vanille? Dat zou hij nu kunnen nemen tegen de verstopping. Ik zat ook verstopt, en ben er weer mee begonnen. Het werkt absoluut niet als oxypowder, maar het helpt wel mee om normaal naar het toilet te kunnen.

Mijn vriend doet aardig fanatiek mee met WAPF trouwens. Binnenkort gaan we samen de grote leverzuivering doen. We hebben het een tijdje uitgesteld, maar na de vakantie gaan we er voor. Hij neemt braaf h2o2, spuit zich 's avonds in met magnesiumolie en drinkt Sole. Onder wat protest laat hij mij zijn moedervlekken wegbranden met puur 35% (ik was zelf eerst testcase). Ook is hij uit eigen beweging gestopt met koffie sinds een maand. Helaas lusten we allebei de BB-Bouillon niet, en lever wil er ook nog niet in...

 
Ik zou niet aan de oxypowder gaan, maar aan het bitterzout. Een eetlepel op een glas als een lagere dosis niet werkt. Oxypowder zet je galwegen niet open en bitterzout wel.

H202 helpt bij mij dus echt niet om naar de wc te gaan. Sterker nog, ik ben weleens ermee gestopt, omdat ik niet meer naar de wc kon. Ik zou daar nu dus niet mee gaan experimenteren als je al klachten hebt. Grote kans dat je nog heftiger gaat ontgiften en niet meer weet waar je t zoeken moet.

Het is trouwens niet gezegd dat het vette eten de last geeft aan de lever en galstreek. Bij mij heeft juist het eten van vetten de pijn voor mij opgelost. Daarvoor had ik de klachten al.

 
San; Wat goed dat jouw vriend zo goed meedoet, dat wil ik meemaken dat die van mij met de koffie stopt. :wink:

H202 heeft hij een tijd geleden gebruikt, maar deed helaas voor hem ook niet veel mbt verstopping. Dat is wel heftig die moedervlekken wegbranden met 35%, kan dat geen kwaad dan, ik weet wel dat je ze kunt aanstippen met 3%.

Alexandra ; dat lijkt me dan ook het beste dat hij meer bitterzout gaat nemen en als dat niks doet bica erbij, maar dat zal wel meevallen :wink: en dan kijken of de pijn overgaat.

 
Bij pijn in de lever/galstreeek neem ik een eetlepel bitterzout. Als het na een half uur, 3 kwartier nog niet over is, nog een keer. Ook als de pijn wel minder is, maar nog niet over. Dan heb je dus wel het goede middel, maar blijkbaar nog niet de goede hoeveelheid. Zelf heb ik nooit meer dan 2 glazen in een uur hoeven nemen. Weleens dat het een paar uur later dan weer opspeelt.

 
@vanille: Ja knap he, had niet verwacht dat hij echt zou stoppen. Heb hem een paar weken elke dag gevraagd of hij weer koffie had gedronken, maar dat was niet zo! Heeft me verbaasd. Het klinkt heel heftig die 35% maar dat valt erg mee. Wegbranden is niet het goede woord. Ik heb zelf al jaren een moedervlek op mijn been, en heb die gewoon eens aangestipt. Het begon wel te prikken na een tijde en de huid werd wat wit. Toen snel onder de douche gegaan, en niks meer aan de hand. Dit doe ik nu meerdere keren per week, ook bij mijn vriend. Wel zorgen dat je al uitgekleed bent en de douche aanstaat, dan kun je het vlot afspoelen.

 
Vanille wat vervelend voor jouw man, of misschien is het ook wel een goed teken maar ziet hij dat nu nog even niet zo.

Ik heb geen tips helaas maar ik wou je/jullie toch even een hart onder de riem steken.

Waar komt deze uitdrukking eigenlijk vandaan???? Ik zie nu ineens waar jullie riem zit en dan duw ik daar een hart onder???

Wel een beetje laag dan, oké ik duw jullie een hart boven de riem. Is ook meer de plek waar hij pijn heeft....

Nou ja, was even een zijsprongetje in mijn gedachten zoals ik weleens vaker heb.

Ben een beetje melig, komt waarschijnlijk door het weer.

Ik hoop voor je man dat het inderdaad snel over gaat.

 
Je kunt je man wel mee laten eten met die voeding maar als hij het niet kan verteren en er pijn van krijgt zal zijn afgunst deste groter worden.

Als zijn verteringsstelsel niet op orde is zal dit in orde moeten worden gemaakt wil hij gezond zijn en slecht/gezond voedsel willen verteren.

Door stug dingen door te blijven eten die je niet verteerd wordt het niet beter.

 
Als iemands verteringsstelsel niet in orde is maakt het niet uit welke voeding je tot je neemt. Ik at "normaal" en ging langzaam bergafwaarts tot een bijna onhoudbare situatie. En toen vond ik wapf :D

Er komt gewoonweg een punt waarop je lichaam je duidelijk gaat maken, hier liggen de problemen, pak ze aan of het volgende komt erbij.

 
FenM bedankt! Een beetje melig kan ook eens heerlijk zijn toch !? Gaan jullie het zelf proberen om melk te halen of willen jullie achter mij aan rijden, ik moet vrijdag gaan kan zaterdag niet, laat anders ff wat weten.

PvUnen; ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk dat hij zelf ook niet echt terug zou willen naar zijn oude voedingspatroon,(als hij dat zou willen hoef ik zijn vlees maar in de gril pan apart te bakken zonder vet) hij zit nl altijd heerlijk te smullen. Het is een beetje dubbel allemaal voor hem vanwaar doe je goed aan, eerst moest alles zonder vet en nu alles met véél vet en zit je met pijn in je lijf. Hij gaat iig éérst aan de bitterzout.

 
helaas Alexandra, hij is van het 's morgens 5 tot 7 uur 's avonds onderweg, dat zal morgen worden dat hij het kan gebruiken. Kan hij dit ook het 's avonds nemen ?

 
Je kan het altijd innemen. Ik zou t dus bij thuiskomst gelijk innemen en dan afwachten wat het doet. Ik heb het op de gekste tijdstippen ingenomen, midden in de nacht bv. Zo fijn als je daarna pijnvrij kunt gaan slapen!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan