Micave represent

Bedankt. Ik zal het doornemen. Er zijn zoveel dingen die ik nog wil proberen. Moet wel wennen aan een aantal zaken aangezien het soms een nogal zweverig, zelfs biostabiel, gehalte heeft.

 
En welke zaken vind je dan een zweverig gehalte hebben? Wat mij juist zo aansprak in wp was de nuchtere kijk op voeding. Alsof ik het eigenlijk wel wist, maar het moest even naar boven gehaald worden.

 
De voeding is juist hetgeen wat mij erg aanspreekt. Maar waar ik aan moet wennen, en dus zweverig, klinkt zijn zaken als vitaliserend water, de zapper die alleen de slechte bacteriën doodt, de vitamine c douche etc.

Daar ben ik nog wat sceptisch in, al wil ik het dolgraag geloven het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn...

 
Er is echter veel informatie waarom dit werkt, en lees vooral over de ervaringen die anderen hier op dit forum ermee hebben. Doordat je steeds beter de mensen hier leert kennen, zul je merken dat de meesten juist verre van zweverig zijn, en als zij goede ervaringen hebben met bijv de vitC douche of gewerveld water, misschien dat je er dan anders over gaat dneken.

Zo is het ook moeilijk om bijvoorbeel de werking van een broncorrector te begrijpen, maar als je eens praat met een boer die deze heeft, en die je kan vertellen dat de koeien rustiger zijn, minder vaak ziek zijn en veel minder anti-biotica nodig hebben. Melk gaan geven met hoger vetgehalte en er minder dode kalfjes geboren worden, dan kun je echt niet meer praten over suggestie/placebo of zweverig.

Dan kun je een boek gaan lezen waarom dit werkt, over aardstralen/wiggelroede lopers etc.

Echt heel erg interessant.

 
Vitaliserend water kan ik me nog een klein beetje wat bij voorstellen dat je dit misschien "zweverig" vind, maar de zapper en een vitamine c douche zweverig??

Goed dat je sceptisch bent en niet gelijk alles geloofd, maar wat er precies zweverig is aan vitamine c snap ik niet. h2o2 en ozon vind je toch ook niet zweverig??

Oja,

Quote:
Vaak genoeg, net als jij, te horen gekregen dat het tussen de oren moet zitten.


Het zit ook zo ongeveer tussen je oren, namelijk je mond, waar je elke dag je voeding in stopt. :wink:

 
@Dirtsa & @Janse

Ik lees juist ook de informatie die anderen delen op dit forum. Echter blijf ik wel kritisch en moet het wel passen bij mij. Zelf heb ik gedurende mijn jeugd de gekste dingen gezien van mannen met wiggelroedes en kastjes voor zogenaamde aardstralen die ons moesten genzen oid. Ook heb ik alle horoscopen voorbij zien komen en stenen die je om je nek kan dragen voor allemaal ongemakken. Nooit werd er een kwaal opgelost door deze zaken vroeger.

Nu ik zelf jaren geleden ziek werd heb ik ook de nodige 'alternatieve' therapieën gedaan en elke keer dacht ik dit is het! Echter hielp het nooit. Alleen bij klassieke acupunctuur merkte ik verandering, alleen nooit verbetering. Dus daar komt mij skeptische houding vandaan tov sommige zaken.

Het betekent niet dat ik er niet open voor sta maar het heeft een lagere prioriteit voor mij. Het voedsel geloof ik heilig in en na enige tijd zal ik ook die andere zaken vast wel proberen. Sommige zaken kosten eenmaal ook veel geld en dat besteed ik liever eerst aan goede voeding. De overstap naar grasgevoerd vlees en biologische groenten is al zeer prijzig en ik verdien ook minder nu ik in de ziektewet zit.

Ik hoop dat ik over veel zaken onterechte twijfels heb, dat hoop ik echt!

 
1 stap tegelijk anders struikel je nog. Dat is wat ik doe. Gewoon beginnen met de voeding. Van mezelf weet ik dat ik best hard van stapel kan lopen, dus ik prober me in te houden. Mijn therapeut zegt altijd, Wel met de beentjes op de grond blijven staan. Is ook zo want anders aard je niet en dat is ook belangrijk voor hoe je je voelt, tenminste voor mij wel.

 
Thanks Kavana,

Ik ben nu ook al weer met tien dingen tegelijk bezig. Dat is ook mijn valkuil een beetje. Maar het is wel fijn om te weten dat er een forum is met zoveel interessante en behulpzame mensen met bijzondere ideeën. Doet me erg goed!

 
Quote:
@Lia, hoe weet je mijn naam eigenlijk? Had ik die geregistreerd ergens of kennen wij elkaar?



Weet je het niet meer dan, we hebben elkaar kort geleden nog ontmoet. Denk maar even goed na.

Lia

 
@Lia, mijn naam onder in de openingstekst zeker. Vergeten dat ik die erbij had gezet... Zal de brain fog wel zijn geweest met een vleugje mij :D

 
@Micave,

Ja, je naam bovenaan, Dirtsa was me al voor, las ik later.

Ach een grapje op zijn tijd moet kunnen, toch?

Lia

 
ook met voeding moet je ervan vanuit gaan dat het jaren kan duren voor je herstelt, er bestaat geen instant oplossing. het probleem voor velen is dat de reguliere zorg ons jarenlang heeft voorgehouden dat je overal wel een pil voor kunt slikken, en ze beloven dan herstel.

Helaas....

Toch denkt vrijwel iedereen, ik ben ziek, pillen helpen niet, dan neem ik homeopathische druppels/een zapper/H202 en dan wil ik meteen resultaat. Zo niet...dan is het dus bullshit.

Maar het is en goede voeding, en stress verminderen, en een zapper, en H202 en dan nog zal herstel heel veel tijd nodig hebben.

De meesten zijn nl al vele jaren ziek, en herstel zal dus ook vele jaren gaan duren.

Vertrouwen hierin hebben, en geduld dat valt nog niet mee als je erg ziek bent, ik weet er alles van hoor.

 
@poekie,

Zat echt even te twijfelen zeg... Duurde even maar toen zag ik het ;-) (na een eerder tip)

@Dirtsa,

Ik ben me er bewust van dat herstel niet over 1 dag ijs gaat. Bij de alternatieve behandelingen was ik mij daar ook terdege van bewust. Helaas heeft het niet mogen baten ondanks de tijd die het nam. Wellicht ga ik nog een paar behandelingen proberen aangezien ik nu beter eet (Paleo) en de uitslag van het exorfinen onderzoek binnen heb. Geen Gluten en Caseïne voor mij. Dat betekent dus ook geen rauwe melk helaas. Soja kwam niet uit de test maar dat kon ook omdat ik een tijdlang geen Soja gegeten had. Toch ga ik die rommel niet eten.

Vertouwen dat ik beter ga worden heb ik zeker. Of ik helemaal genees weet ik niet maar we gaan een eind komen als het aan mij ligt. De H202 laat ik even voor wat het is en bouw rustig op.

 
Wel grappig, je schrijft in 1 van je eerste berichten dat je nog niet zoveel aanwezig zult zijn op het forum :wink: Volgens mij vind je het hier wel fijn :lol: Ik zie je regelmatig verschijnen. Leuk! Ben je een man of een vrouw? Want de naam past in mijn beleving bij een man, maar heb altijd gedacht dat Micave een vrouw was :wink:

 
Hi Angela,

Ik ben een man dus nu dat misverstand de wereld uit is,heb je dit weekend wat te doen ;-) (moet mijn mannelijkheid nu wel even etaleren)

Maar het klopt dat ik meer actief ben dan gedacht. Ik vind de welgemeende adviezen erg fijn en ik kan ook erg genieten met de discussies op het forum. Ik kan me nog niet altijd in alles vinden maar zoals bij alle 'sektes' wordt je er gewoon in op gezogen ;-)

Ik merk gewoon dat hier erg veel kennis is en veel fijne mensen die graag willen helpen en grotendeels openstaan voor je eigen inzichten.

Zelf ben ik erg gepassioneerd geworden over deze materie en het valt mij op dat is steeds vaker mensen lastig val hiermee (ook nog ongevraagd). Ik merk zelf met ups and downs verbetering en hoop dat vast te kunnen houden.

 
@Mike,

Zou je mijn naam uit dit topic willen halen? Het staat er meerdere keren in en ik vind het prettiger wanneer het gewoon Micave is online.

thanks.

 
Sorry Micave, dit aanbod moet ik afslaan :wink:

Ik twijfel niet aan je mannelijkheid :wink:

Wel grappig dat ik steeds dacht dat je een vrouw was.

Nu komt je verhaal wel in een ander daglicht te staan.

Bijv. het punt van je hobby's e.d. :lol:

Maar op dit forum zijn volgens mij voornamelijk nuchtere mensen.

Anders was ik hier ook al lang weggeweest :lol:

Nuchterheid ten top!!!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan