Mesotherapie-hoe denken jullie erover?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Behalve een post waarin Lievergezond het aan DenniS aanraadt heb ik niets hierover gevonden dus even peilen of jullie hier ervaring mee hebben en wat jullie ervan vinden. De aanleiding zijn de metingen en adviezen die ik heb gekregen van een mesotherapeute waar ik wel wat moeite mee heb.

Haar bevindingen zijn dat ik geen lactose kan verteren, dat voor mij verder wit en roggebrood niet goed zijn maar gluten gaat wel goed (dus wat dan het probleeem bij wit brood zou zijn dat ik met bruin brood niet zou hebben is mij onduidelijk).

Goed, na de eerste meting, vrolijk doorgegaan met rauwe melk en kefir (want in rauwe melk enzimen aanwezig en in kefir lactose weg gefermenteerd) zelfs een paar dagen bijna alleen maar melk en kefir gedronken, op naar de tweede meting waarbij ik dan rauwe melk en kefir heb meegenomen om te testen en dan blijkt bij allebei dat ze niet goed zijn.

Verder cod liver oil met boterolie gaat goed maar skate oil niet. H2o2 test ook niet goed (ze zei: "je slijmvliezen kunnen hier niets mee"), nascent jodium, adrenal ook niet goed. Thyroid zou wel kunnen. Edelgistvlokken ok.

Ze stelt als primair probleem de lever en gaf al na eerste consult Liv52 en calcium fluoratum. Na de tweede meting calcium fluoratum eraf, liv 52 nog doorgaan en daarbij ook wormwood/alsem/indhana omdat er ook een parasiet aanwezig zou zijn in de lever. Natuurlijk ook als advies helemaal stoppen met alle zuivel (ook boter) en na zes weken een keer proberen om me te overtuigen dat ik er niet tegen kan.

Waar ik moeite mee heb (heb het ook aangegeven aan haar): calcium fluoratum door fluor omdat mijn schldklier niet goed is en ik fluor vermijd. Het verhaal over melk, hoe je geen andere wezens in de natuur tegen komt die de melk van andere dieren drinken etc... Adviezen over voeding waar bijv margarines en soja ok zijn als vervanging voor zuivel.

Voorlopig ga ik ervan uit dat het lactose probleem tijdelijk is, dat ik de lever en darmen moet helen en dat later rauwe melk en kefir wel goed zullen gaan. Zij gelooft dat niet en ik heb het gevoel dat ze me een lastige klant vindt. :-D

Via huisart ook uitgevogeld dat mijn hb 6 is en dat ie boven 7.3 hoort te zijn, dus aan de ijzer supp. D vit al lang te laag, laatste meting 39, zou volgens hun software boven 50 moeten zijn maar we weten dat dat boven 100 hoort te zijn.

 
Zelf heb ik ervaring met touch for health en wat mij betreft kan ik er niets tot weinig mee. Als je iets onbewust wilt tegenhouden of de therapeut die de test doet beïnvloed onbewust de test dan heeft dat mijns inziens niet zoveel waarde.

 
Dankjewel Cham!

Verder geen ervaringen?

Wat vinden jullie van terugkoppelingen? Bijvoorbeeld over lactose intolerantie, dat mijn slijmvliezen niets met h2o2 kunnen en zowiezo, de manier waarop de meting wordt gedaan, heeft iemand daar een mening over?

Ik heb me wel ingelezen maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

 
Wat vind jij zelf van de terugkoppelingen?

Heb je al melk en h202 geprobeerd en zo ja hoe voelde je je daarbij?

Ik was zoals ik al eerder aangaf met touch for health allergisch bevonden voor van alles en nog wat. Daar bleek later niets van te kloppen. Je kan ook gaan denken dat je allergisch ergens voor bent en door die gedachte alleen al allergisch reageren op iets.

 
Ik ben nogal perfectionistisch, werk er wel aan hoor :wink: en ik heb al zo lang last van alles en nog wat dat het voor mij best moeilijk is om aan te voelen wanneer en waardoor het beter of slechter met mij gaat. Niet dat ik het aanvoelen aan anderen wil over laten. :-)

Maar goed, wat ik in de afgelopen weken heb gemerkt is dat ik op een paar niet vervelende boertjes na helemaal geen last heb van cod liver oil, dus ik neem nu 6 caps per dag terwijl ik vroeger veel last had maar toen slikte ik ook de skate erbij. Het perfectionistische van vroeger wilde dat ik ze allebei slikte. :roll:

Over h2o2 ben ik nog niet uit. Een week geleden zat ik op 6 druppels 35% en op sommige dagen merkte ik dat die geur ervan enkele uren nadat ik het had ingenomen omhoog kwam. Dat vond ik lang. Ik had verwacht dat het allang opgenomen was. Dat deed me denken dat het misschien klopte wat ze zei en dat ik het gewoon niet opnam. Maar dan vraag ik me af waarom niet.

Laatste tijd lees ik hier over kinesiologische metingen. Heeb geen idee wat dat is maar vraag me af of het niet dezelfde methode als die bij mesologie wordt gebruikt (met een koperen staaf in een hand en een soort pennetje waarmee op verschillende plekken op de hand en tenen wordt gemeten).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan