menstruatiepijn

BC

New member
Ik eet al even volgens wapf, helaas nog steeds enorme menstruatiepijnen. Lijkt zelfs met de maand te verergeren. Ik heb dan de eerste dag enorm veel pijn. Vroeger was dat enkel buik, rug en benen. Nu krijg ik er mijn gehele buikstreek erbij, maag, nieren; eierstokken en ribben. Alles doet pijn. Koorts. Lig dan uren te huilen en te roepen van de pijn. Het is voor mij echt een bijna doodervaring. Wil nooit een pijnstiller nemen... Totdat ik uren zit te huilen en kriperen, dan neem ik er toch een. meestal probeer ik eerst een gember thee en valeriaan, helpt ook niet.

Heb net een darm en parasieten reiniging achter de rug, had gehoopt dat dit mij verlichting ging geven, blijkbaar niet. Nog steeds pijn.

Iemand weet hoe dit komt? Bijnieren, lever?
 
Mijn menstruatie ging vaak ook gepaard met diarree.. vandaar de darmreiniging. De pijn is pas sinds 6 maanden elke maand zo erg. Had het ervoor één keer in de paar maand.

Dokter zegt dat er maar één oplossing is en dat is dan de pil. Uiteraard nee op gezegd.

Maar het moet echt worden opgelost, kan de pijn niet meer aan. Elke maand zit ik met angst op mijn menstruatie te wachten. En die dag zit ik dan ook meestal thuis, kan dan niets doen buiten plat liggen
 
hoi BC dit klinkt als pcos (polycystueus ovarieel syndroom). 10 jaar geleden had ik ook steeds erger wordende menstruatieproblemen. De vraag is misschien: is pcos het gevolg van dat je lever, darmen en nieren etc. in de problemen zijn of andersom. Dat vraag ik me dan postuum af. Die pil die raadden ze mij ook aan. Maar ik denk zelfs dat de pil de boel erger maakt uiteindelijk. Die pil lijkt vaak eerder een soort doel in zichzelf net als operaties. Een naaste van mij met ernstige spijsverteringen als ik zelf ook heb, die kreeg ook steeds meer last van in haar geval dat ze telkens maar bleef menstrueren. Ze ging naar een gynaecoloog en die zou een week nadenken. Na een week kwam de ¨oplossing¨ zonder er echt over oorzaken werd gesproken. 4 opties: baarmoeder verwijderen, eierstokken verwijderen, beide verwijderen of niets doen. Tjongejonge...
 
Had? Dus het is voorbij? En hoe heb je dat dan opgelost?

Ga zo even zoeken wat pcos is. Dokter zei me dat endometriosis een oorzaak kan zijn. Moest een echo laten nemen. Ik neem wat de dokters zeggen eerlijk gezegd met een korreltje zout. Ik knik gewoon ja ja, maar gaat de ene oor in de andere weer uit.

Ze zijn helemaal zot geworden. Dat is duidelijk. Die opties die ze haar gaven.mogen ze bij zichzelf toepassen. Echt, krijg de kriebels van de dokters en ziekenhuizen, blijf daar het liefst zo ver mogelijk vandaan..het is maar dat ik een doktersbrief nodig heb.
 
hoi BC was er iets te zien op die echo? Bij mij was er wel iets te zien op die echo: een cyste. Men zei: om te weten of het een endometriosecyste is moeten we een operatie uitvoeren. Nou dacht het niet zeg. En zowiezo was het antwoord de pil. Of ik niet maar gelijk aan de pil wilde gaan. Menstruatieproblemen heb ik gelukkig niet meer nee. Ik hou mijn spijsvertering sterk in de gaten ja, noodgedwongen. Ik heb erg veel allergieen en intoleranties, dus daar leef ik naar. Heb jij je al eens laten testen op allergieen en intoleranties? Misschien heb je ook problemen met exorfinen? Met (dierlijke) eiwitvertering? Met je suikerspiegel? Je bijnieren? Misschien heeft je lichaam meer zuurstof nodig?
 
Ik lees op wikipedia:De eicellen groeien niet of onregelmatig, waardoor er geen of onregelmatig een eisprong optreedt en vrouwen onregelmatig of niet menstrueren.

Ik ben eigenlijk echt regelmatig. We krijgen die thuis allemaal "samen", waardoor ik weet dat we ze eigenlijk regelmatig krijgen. Elke maand mooi op tijd. Ik heb ook geen overgewicht, maar "ondergewicht" en geen last van huidproblemen.

Cysten kunnen wel. Mijn zus had dit ook, en die heeft ook enorme pijnen. Hoe kan ik dit oplossen? Had op curezone gelezen dat dit dmv darm en parasieten reiniging kon. Ik heb nog maar één reiniging van 30 dagen gedaan. Sowieso zal dit niet genoeg zijn. Ga over enkele dagen met h2o2 kuur beginnen.
 
Ik heb de afspraak ivm echo nog niet gemaakt. Deze moest voor de maandelijkse periode worden gedaan, dus zal voor volgend maand zijn.

Hoe doe je zo een allergieen en intolerantie test? Dacht dat dexe testen niet nauwkeurig waren.

Ik heb sowieso bijnieruitputting en een trage schildklier. Kom moeilijk aan, heb het koud, handen en voeten zijn blauw, heb negatieve gedachten, faalangsten, noem maar op. Ik wou eerst de reingingen uitvoeren vooraleer ik mijn bijnieren in orde wou maken, aangezien ik niet het gevoel had dat mijn lichaam/ darmen de supplementen goed opnamen. wou over een paar dagen met probiotica en l-glutamine, h2o2 beginnen. Neem wel al dagelijks magnesium en vit C. Slaap enorm goed, ben ook uitgerust smorgens. Dit is sinds kort zo door wapf waarschijnlijk. Verder dus veel vet. Geen koffie geen suikers en iets hogere koolhydraten inname vanwege ondergewicht. (150 - 200 p dag).
 
BC, ik zou wel laten onderzoeken waar mijn evt. allergieen en/of intoleranties lagen. Het helpt bij de bewustwording van wat je beter wel en niet kan eten (om je gezondheid te sparen). Ik heb bij de huisarts een algehele voedselallergiebloedtest inclusief een coeliakietest laten doen. En ik ben zowat overal allergisch voor. Maar elders kwamen er inderdaad sommige dezelfde dingen uit, maar ook weer andere dingen. Het is ook niet zwartwit dat hele voedselallergie en -intolerantiegebeuren. Ik denk niet dat bij de huisarts bijv. getest wordt op allergie voor E621 (mononatriumglutamaat), maar voor mij is dat dus wel echt iets waar ik bij uit de buurt moet blijven. Ik heb hier http://www.totalhealthclinic.nl/ destijds een jaar mijn allergieen laten screenen en dat gaf me wel inzicht in hoe mijn allergieen en intoleranties zich ongeveer gedragen en welke allergieen en intoleranties erg hardnekkig zijn en welke iets minder. Tja geen idee of je ook allergieen e.d. hebt, maar het is het wel waard om het uit te zoeken hoe het kan dat je geest/lichaam zoveel stress hebben. Anders had je nu geen problemen met je bijnieren en schildklier.
Goed dat je dingen uitprobeert, zo ben ik ook al een tijdje aan het experimenteren. Het levert echt wel wat op. L-glutamine en probiotica: dat lijkt me niet verkeerd! Ik gebruik het ook beide naar tevredenheid. Ik denk trouwens ook niet dat ik endometriose had: dat dacht ik toen wel, maar ik heb het nog beter uit laten zoeken zonder operatie: maar dat werd toen toch wel uitgesloten.
Verder doe ik nu dagelijks 40 minuten ademhalingsoefeningen volgens buteyko: die methode beoogt ook de oxydatieve stress tegen te gaan. Het vergt veel discipline en investering, maar welke keus heb ik?
 
Hoi BC,
Toen ik 14 was begon ik ook maandelijks menstruatiepijn en kramp te krijgen, gepaard met diarree. Toen ben ik aan de pil gegaan (microgynon 30) na een jr hielp ht niet meer tegen de krampen, dus kreeg ik microgynon 50. Geslikt tot bijna 2 jr geleden.
Toen ik hier stopte en pcos ontdekte (watjij overigens niet persee hoeft te hebben, maar is erg makkelijk te ontdekken dmv bloedtest + imwendige echo) begon ik met progesteron creme, mijn menstruatiepijn heb ik sindsdien nooit meer gehad!

Dat van je lever en nieren herken ik niet, dus daar kan ik niks over zeggen

Ga ook vooral door met weston price food.
Misschien heb je ook iets aan magnesiumolie (zechsal)
 
Het klinkt mij dat je leverwerking niet is zoals het moet zijn BC. Daarom lijkt me L-Glutamine geen goede keus omdat deze wordt omgezet naar een andere stof als je de lever niet goed functioneert, hetgeen negatieve gevolgen heeft.

https://www.fatsforum.nl/topic/ilonka-met-lekke-darm-syndroom/#post-107654

Ik had een paar jaar geleden ook van die vreselijke pijnen en kreeg toen de zwaarste pijnstillers van de huisarts die niet voldoende werkten. Toen ik over ging op de raw food (geen aanrader!!) reinigde ik en verdween de pijn. Hij is eigenlijk nagenoeg niet terug gekomen. Ik heb de afgelopen paar keer wel iets meer pijn maar dat klopt omdat mijn lever weer wat meer belast is door stress, emoties en verkeerde voeding.

Overigens zijn er bij mij wel cysten verwijderd maar ook dat kan ik niemand aanraden. Er trad daarna ook niet echt een verbetering op. Ik vermoed dat die cysten vanzelf wel weer weg waren gegaan als mijn lichaam en voeding gewoon gezond waren.
 
Ter informatie: http://sensiseeds.com/nl/blog/cannabis-en-endometriose-de-onbekende-ziekte/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=cannabis-en-endometriose-de-onbekende-ziekte
 
Ik wil graag starten met wietolie, maar ik weet niet zo goed hoe,wat,waar,wanneer,hoeveel etc.
 
Overdag wietolie, elke 4-5 uur, beginnen met 1 druppel en langzaam opbouwen. Niet nemen vlak voor het slapen gaan want je kan er juist heel helder van worden waardoor je niet slaapt.

Te bestellen bij: http://www.stichtingmediwiet.nl
Daar is ook veel leesvoer en andere informatie te vinden :)

Ik raad je aan binnen een paar dagen te bestellen want vanaf de 26e luidt de Stichting een pauze in en kan je tijdelijk niet bestellen.
 
Lievergezond, bijnieren en schildklier zijn helaas ontstaan door emotionele stress. Sinds dan begonnen ook mijn darmproblemen é.d. Ik begon toen al te merken dat ik niet meer helder kon denken en snel kwaad werd etc. Ik zei telkens: ik ben mezelf niet, er is iets mis. Maar iedereen zei telkens: trek je het ni aan, dat is normaal. Maar goed. Dat was toen jaar geleden al. Die ademhalingsoefeningen, helpen die jou? Ik denk trouwens dat allergieën en intoleranties echt vaak samen hangen met parasietenz muqoid plaque etc. Heb je al diverse darm en parasietreinigingen gedaan ?

Bedankt voor de site trouwens, zal er eens naar kijken en ook zo een test doen voor de zekerheid.
 
hoi BC, de ademhalingsoefeningen helpen nu mijn bloedsuikerschommelingen regelen tot op zekere hoogte. Punt is dat als ik heel moe ben, dat ik het dan moeilijk vind om die ademhalingsoefeningen te doen. Dus vicieuze cirkel dan. De volgende dag haal ik het dan weer in. Maar die ademhalingsoefeningen: dat is een kwestie van een hele tijd erin investeren en dan gaat het zich pas vanaf een hele periode terugbetalen. Het is in feite ook een kwestie van vertrouwen in de toekomst dat ik het doe, maar niet zonder me in te lezen. Plus ja: sinds de nood aan de vrouw was... wilde ik wel zoeken naar oplossingen. Je kent het misschien wel? Ik heb al zeer veel aan reinigingen gedaan. Lever, nieren, darmen, you name it. En ik moet het ook onderhouden anders krijg ik helemaal last. 2 weken geleden heb ik de shank prakshalana gedaan: dat is een ayurvedische darmreiniging op basis van water met zout.
 
@Muis: de capsules zijn hennepzaadolie. Dat is niet wat je wilt, daar zit geen cbd en thc in.

Je kan het flesje kiezen. Daar zitten zo'n 200 druppels in en als je rustig opstart kan je hier wel een tijd mee voort (ik schat zo'n 2 maanden): http://groenvrij.24uurshop.nl/product/1260835/golyoli-cbd-olie-

In de spuiten zit dezelfde olie, maar dan amper verdund (dat moet je zelf dan nog doen). Uiteindelijk goedkoper natuurlijk, die keuze is aan jou. Je kan de spuit legen in een pipetfles (https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/product/32017/Pipetflesje-Bach-30-ml) en dan vullen met goede biologische extra virgin olijfolie.
 
@ BC

Alles zo lezend lijkt het erop dat je met de symptonen van een oestrogeendominatie zit. In dat geval wordt er teveel oestrogeen ten opzichte van progesteron aangemaakt en dan is het evenwicht verstoord. Een speekseltest biedt meer duidelijkheid op dit vlak.

Misschien een tip om je te in te lezen in het boek Menopauze, Alles wat de dokter je niet vertelt van Dr. Lee. Zelf heb ik veel aan dit boek gehad en gebruik ik het af en toe nog als naslagwerk.
http://www.medivera.nl/Oestrogeen.pdf
http://www.succesboeken.nl/boeken/Boeken (Nederlands)/9789079872329/#.VTgA5LnCQdk

In veel gevallen is het smeren van progesteroncrème op natuurlijke basis van Dr. Lee een effectieve en natuurlijke oplossing. Deze brengt geen negatieve bijwerkingen met zich mee wat bij de synthetische varianten wel het geval is. Zelf heb ik hier hele goede ervaringen mee.

http://www.succesboeken.nl/?isbn=9789079872006
http://www.succesboeken.nl/?isbn=4250570300918





 
Hoi Bc
Wat naar dat je zoveel pijn hebt. Ik heb ook hele erge menstruatiepijn gehad maar sinds ik mijn stress onder controle heb( voor het grootste gedeelte) en ik een jaar aan mijn bijnieren en schildklier heb gewerkt gaat het beter nu bijna zonder pijn. Ik weet natuurlijk niet of je endometriose hebt maar mijn ervaring is dat bijnieren en schildklier erg belangrijk zijn. Voor mijn stress ben ik oa bij paranormaal psycholoog Rens Hendriks geweest en daar ben ik nog steeds. Hij heeft mijn leven verandert. Hij zit in Nijmegen. Sterkte
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan