menstruatie blijft uit

Vosje

New member
Na mijn recente topic 'galprobleem' nu weer een andere vraag. Zoals te lezen was in het vorige topic heb ik een uitgebreide geschiedenis van endometriose waarbij klaplongen en een cyste aan de eierstok (deze is operatief verwijderd en daarbij zijn verklevingen onstaan). Voor de endometriose en klaplongen 1 jaar en 3 maanden lucrin injecties gehad, daarvoor zo'n 20 jaar (!) aan de pil geweest. Na de laatste lucrin injectie op advies van gynaecoloog weer begonnen met de pil maar dit voelde niet goed. Ik kreeg meteen weer (doorbraak-?)bloedingen die gepaard gingen met heftige buikpijn en pijnlijke ontlastingsmomenten. Na het stoppen van de pil weer goed begonnen met WP, want daar was nogal de klad in gekomen. Nu al dik een maand gebeurt er helemaal niks. Ik ben nogal ziek geweest met galkrampen en blijk ook nog het adenovirus op te hebben gelopen, waarvan nu al 18 dagen diarree. Misschien dat daardoor de boel op zijn gat ligt? Daarnaast moeten de lucrin en de pil er ook nog 'uit' natuurlijk.
 
Diarree en endometriose gaan samen. Sinds ik niet alleen glutenvrij, maar ook graanvrij eet en geen plaatsvervangende "glutenvrije" produkten gebruik is de diarree al vrij snel gestopt.
 
Hoeveel Kcal consumeer je per dag? Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem als zij te weinig kcal eet dan gebeurt er niks nu ze over de 2000 per dag zit is het als een clockwork.

Nog een paar tips voorals je hier geen rekening mee houd. Zorg ervoor dat je genoeg koolhydraten binnen krijgt ( Voor mijzelf is dit 150-200 gram per dag, als ik te laag ga merk ik dit aan mijn haaruitval) om je schildklier te laten werken. Vermijd plantolies (PUFA) als de pest deze maken je insuline resistent en zorgen voor nog meer problemen.
 
Neem dan in ieder geval de trage koolhydraten. Cornflakes, candybars en witbrood gaan je gegarandeerd niet helpen.
 
ik heb geen idee hoeveel kcal ik binnen krijg. Ik ben iig wel paar kilo aangekomen sinds WP dus volgens mij eet ik voldoende. Hoe meet je hoeveel koolhydraten je binnenkrijgt? Verpakkingen lezen of is daar een praktischer manier voor? En ik doe niet aan cornflakes e.d. Dan merk ik zeker een verslechtering...
 
Verpakkingen lezen en dit eventueel in een excel bestand zetten en alles laten doorrekenen. Je kunt ook gebruik maken van cronometer https://cronometer.com/ . Helaas zul je hiervoor wel de namen van de voedingswaarde in het engels moeten weten.

Dat je bent bijgekomen wilt niet persee zeggen dat je genoeg eet. Als de stress hormonen hoog zijn zul je vrijwel direct vet aanzetten.
 
De pil onderdrukt je eisprong, bevordert oestrogeendominantie en zorgt voor tekorten aan tal van vitaminen, mineralen en andere stoffen, waaronder zink, vitamine B, magnesium en taurine. De Lucrin lijkt me ook een zwaar middel. Is niet zozeer een kwestie van dat die middelen uit je lijf moeten maar dat je wat zou moeten doen aan de ontstane ontregelingen.
Cystes en endometriose hebben deels ook te maken met oestrogeendominantie, belasting door gifstoffen en met tekorten aan voedingsstoffen.
 
Ik wilde net schijven wat Janneke eigenlijk al schreef.

Als je aan de pil bent heb je in je stopweek geen echte menstruatie. Dus aan de pil gaan helpt je niet bij een natuurlijke en gezonde cyclus krijgen. Het maskeert het probleem.

Complotdenker
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.513
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan