Melk?

ruud

New member
Keuringsdienst van waarde: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1341744

Quote:
Melk is wit, en je kunt het vinden in een blauw-wit kartonnetje in het schap van de supermarkt. Zoveel is zeker. Niks daarvan. Er is een pak melk dat je in de maling neemt. Calcium plus heet het. Je denkt aan een koe, maar een kalkmijn heeft er net zoveel mee te maken. Een verwarrend glaasje witte drank.


 
Ik heb de uitzending gisteren gezien. Dat meisje dronk melk van de koe. Ze wist niet dat het zo lekker was.

 
Heb het filmpje gezien, triest dat er nog steeds zoveel mensen zich laten misleiden door nietszeggende frasen als "verrijkt met calcium" of zoiets.

Onlangs vroeg ik bij een boer in de buurt, waar ik o.a. mijn rauwe biologische gras gevoerde kan niet betere enorm gezonde 100 % natuurproduct zonder dat iemand ermee heeft geklooide melk haal, hoeveel mensen er nog meer deze rauwe melk kopen bij hun.

Tromgeroffel: ..... 4 mensen, inclusief ik zei de gek neem ik aan..

Zucht....

 
Heb het net bekeken. Aangezien er alleen melkpoeder op de ingredientenlijst staat verwacht ik dat dit aangelengd wordt met water en niet met melk. Ik geloof niet dat er nog melk inzit.

 
Wij kijken zo'n uitzending met andere ogen.

Ik zei gisteravond tegen iemand die het ook gezien had, dat het mooie reclame voor rauwe melk was. Hij had vooral gehoord dat ze zich een stadsmeisje voelde en dat het anders was, hij had het "zo lekker" niet echt mee gekregen..

Zucht.... :cry:

@Pike: Jij, ik, maar wie zijn de andere 2 die in Hall komen?

 
Quote:
Pike: Jij, ik, maar wie zijn de andere 2 die in Hall komen?


Ik zou het niet weten. Misschien nog iemand hier op het forum?

 
Ik heb die aflevering ook gezien. Ongelooflijk bewerkt is die pseudomelk. Het bevat naast gepasteuriseerde melk; magere melkpoeder, carrageen uit Filipijns zeewier en calciumcarbonaat uit Italiaanse grotten.

 
de opvolgers van de paleo dieet zeggen vaak dat zelfs rauwe melk slecht is als je last heb van huid problemen vanwege de caseine en lactose. maar ik merk wel sinds ik geen citrus vruchten meer eet ziet me huid er stuk beter uit.

 
Gekke vraag hoor, maar ik kan het nergens echt vinden (oeps). Waarom is rauwe melk nu zo gezond ? Is dat enkele vanwege de verzadigde vetten die erin zitten ? of zijn er nog mee gezondhheidsvoordelen ???

 
Hiero:

http://selfmatters.nl/?s=rauwe+melk&searchsubmit=

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan