Melk toch niet zo gezond?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Alan
  • Startdatum Startdatum

Alan

New member
Is rauwe melk wel zo gezond? Het heeft veel voedingsstoffen waar je exclusief op zou kunnen leven, maar:
Igf-1 en oestrogenen, verzurend ondanks dat het alkalisch is, veel moeten ermee stoppen, waaronder mensen hier, van 1 was z'n lichaam te veel verzuurd door de melk. Ikzelf had langdurende barstende koppijn na m'n eerste halve liter rauwe melk van een boer in de buurt.
 
Alan,

Je bent nog een beginner, zie ik, en hebt je nog niet voldoende ingelezen. Over de verzuringsmythe:

http://www.mikedonkers.com/zuren-en-basen-1/
http://www.mikedonkers.com/zuren-en-basen-2/

Lees ook:



Bovendien is er nog altijd de objectieve testvraag. Wordt het voedingsmiddel al duizenden jaren gebruikt en is het bewezen heilzaam? Hippocrates, de grondlegger van de moderne geneeskunde, schreef rauwe melkdieten voor als middel tegen elke kwaal. Al duizenden jaren heelt rauwe melk mensen van allerlei ziekten en aandoeningen, een duidelijk bewijs dat dit neolithische voedingsmiddel naadloos aansluit op de paleolitische voeding. Kunnen we hetzelfde zeggen voor granen? Nee, integendeel. Uit onderzoek naar schedels en skeletten blijkt dat de graanetende mens kleiner is geworden met een minder dichte botstructuur en, jawel, zelfs caries, iets wat bij geen enkele paleolitische mens is aangetroffen.

https://www.fatsforum.nl/topic/kritiek-op-weston-price-en-mijn-antwoord-daarop/

De reden waarom je naar alle waarschijnlijkheid koppijn hebt gekregen is omdat rauwe melk een van de meest ontgiftende voedingsmiddelen is die er bestaan!

Mike
 
Hoi Mike,
Klopt, ben er nieuw mee, fijn dat deze community er is. Zo even lezen.
Ik dacht ook aan ontgiftiging, m'n neus ging ook lekken :P
Maar iemand hier moest echt stoppen met melk omdat z'n ph te laag werd volgens de dokter, ondanks de theorieën . Een ander persoon had maanden lang migraine totdat ze stopte met melk.
 
Hoe zit het met het bewezen kankerverwekkende igf-1, en met oestrogenen?

Hoe zit het met de AANTOONBARE genezingen van kanker en vele andere ziektes door rauwe melk door de eeuwen heen? Met 'wetenschap' kan ik letterlijk alles 'aantonen' wat ik maar wil. Voor iemand die gelovig is heb je weinig vertrouwen in het basisvoedsel van alle zoogdieren, Gods meest perfecte voedsel! En hoe zit het met genezing van kanker van niet-gelovige mensen op basis van rauwe melk? Is dat 'duivelsmelk'?



Maar iemand hier moest echt stoppen met melk omdat z’n ph te laag werd volgens de dokter, ondanks de theorieën .

De pH van WAT? De urine? Die hoort zurig te zijn? De huid? Die hoort zurig te zijn. Het bloed? Dat hoort licht basisch te zijn? Het speeksel? Dat hoort eveneens licht basisch te zijn. Dit zegt mij niets, behalve dat jij behalve gelovig ook goedgelovig bent.

Mike

 
Ik ben hier niet om rauwe melk af te kraken (m'n eerste post wekt dat idee misschien) , ik ben juist van plan om met het wap diet te beginnen inclusief rauwe koemelk, samen met andere familieleden. Ik had gewoon nog vragen erover, omdat google het niet kan beantwoorden. Dat het kanker heeft genezen heb ik niet gelezen (niet naar gezocht, nooit in me opgekomen), dat mensen ermee moeten stoppen kom ik wel tegen, onder andere op dit forum, dus u komt het ook tegen. Zal de post terugzoeken.
 
Hoeft niet, ik heb het al duizend keer gelezen. Alleen omdat het via Google vaak terugkomt betekent nog niet dat het waar is.

Mike
 
Zodra je wat langduriger gezonde voeding gaat eten/drinken zal je lichaam je vanzelf aangeven wat goed voor je is. Vertrouw daar maar op.
Ik heb vaak vasten/reiniginskuren gedaan, toen ik jong was al. Nooit gerookt, nooit gedronken enz.
Mensen die dat wel hadden gedaan en niet voldoende hadden afgebouwd kregen allemaal hoofdpijn en voelden zich ziek. Oorzaak - ontgiften. Als je ontgift komen de giftige stoffen uit je vervuilde darmen in je bloed terecht.
Is waarschijnlijk allemaal te vinden op google bij vasten/reinigingskuren.
 
Het is niet op Google te vinden, iemand schreef het op dit forum.

Wat is bijvoorbeeld de oorzaak van dit: www.paleofamilie.nl/2014/04/29/rauwe-melk-voor-iedereen-deel-3-rauwe-melk/
Zij zegt gluten allergie, maar gluten zit niet in melk.

De ontgiftigings symptomen houden nooit lang aan had ik begrepen.
 
Melk. De boodschap van Cordain is dat melk, evenals granen, een neolitisch voedingsmiddel is dat, vanuit evolutionair opzicht, hooguit gisteren in beeld is gekomen. Het klopt inderdaad dat we landbouw en veehouderij pas zo kort geleden als 10.000 jaar terug zijn gaan bedrijven, door het smelten van ijs en sneeuw als gevolg van de opwarming van de aarde (zonder dat hier trouwens fabrieken en SUV’s aan te pas kwamen). En we hebben absoluut evolutionair een verkeerde afslag genomen toen we granen (zelfs als ze goed geweekt en gefermenteerd zijn) en plantaardige eiwitten gingen consumeren. Dit wordt allemaal terecht in de film belicht, waaronder het inkrimpen van onze hersenen en andere botproblemen veroorzaakt door mineraaltekorten, dus wat dat betreft geen discussie.

Maar melk is een heel ander verhaal. Melk bestaat grotendeels uit dierlijke vetten en eiwitten. Ondanks dat dit een nieuw voedingsmiddel is, is het een VOORTZETTING van ons evolutionaire basisvoedsel, namelijk dierlijke vetten en eiwitten uit vlees en vis. Bovendien heeft de Weston A. Price Foundation aangetoond dat de suikers in melk (lactose en galactose) de BESTE en BEST OPNEEMBARE bron van glucose zijn in alle voedselbronnen, niet op de laatste plaats omdat dit een vloeibaar voedingsmiddel is en dus weinig of geen spijsvertering behoeft.

In plaats daarvan wordt de afgezaagde ‘melk-is-voor-baby’s’-boodschap herhaald. Er is 1 spreker die beweert dat mensen na hun tweede jaar geen melk horen te drinken en al helemaal geen melk van een andere soort. Vanuit een voedingsoogpunt is dit argument absoluut niet steekhoudend. Het temmen van dieren en het nuttigen van hun vlees en melk verschafte ons een gigantisch evolutionair voordeel, omdat we nu niet langer meer als nomaden hoefden te leven en geen grote kuddes plantenetende dieren meer hoefden te volgen.

We begonnen rauwe melk pas minder dan 200 jaar geleden te bewerken (en daarmee van zijn rijke voedingswaarde te beroven), dus het merendeel van de afgelopen 10.000 jaar dronken we de melk RAUW. Hippocrates schreef rauwe melkdieten voor als middel tegen vrijwel elke kwaal en de afgelopen 10.000 jaar heeft het rauwe melkdieet op zeer succesvolle wijze een breed scala aan gezondheidsklachten weten te verhelpen. Dat is ook logisch, want het is een compleet voedingsmiddel, je zou er volledig op kunnen leven, in goede gezondheid en voor de rest van je leven! Weston Price beschreef hoe Noord-Afrikaanse nomadische stammen MAAR OOK HUN PAARDEN in de schrale woestijn (veroorzaakt door bodemuitputting als gevolg van BIOLOGISCHE graanteelt!) wisten te overleven op niets meer dan rauwe kamelenmelk. Rauwe melk bracht ook de Masai die Price bezocht en bestudeerde veel goeds.

Het is puur omdat we de inventieve hersencapaciteit hebben ontwikkeld om deze dieren te melken waardoor we konden profiteren van de meest mineraalrijke bron van plantaardig voedsel op deze planeet: gras. Wij mensen kunnen geen plantenvezels verteren, maar herkauwers, met hun complexe spijsverteringssysteem en meerdere magen, kunnen dit wel, waardoor wij weer hun vlees en melk kunnen nuttigen. Melk is vloeibaar gras en dit is een van de redenen waarom koeien heilig zijn in India en hun leven wordt gespaard.

En dieren weten dit net zo goed. Er bestaat geen enkel dier dat nee zegt tegen rauwe melk of room of boter of yoghurt. En dit geldt niet alleen voor katten. Ik heb verhalen gehoord van melkdrinkende duiven, eekhoorns, honden, paarden. varkens, kippen, noem maar op. Sterker nog, als dieren waren geevolueerd om herkauwers te melken zouden er veel meer zuivelconsumerende organismes op aarde zijn, zodat we ons eindelijk hadden kunnen ontdoen van dat achterhaalde cliche van ‘de mens is de enige soort die melk drinkt na de zoogperiode…’.

Mensen zijn nu eenmaal heel erg creatief in het vinden van voedselbronnen en dit is ook de reden waarom we de ENIGE ZOOGDIEREN zijn die kreeften, krabben, garnalen, slakken, mosselen en oesters eten. Je hoort dit argument nooit gebruikt worden als tegenargument! Zelfs de paleo-aanhangers beginnen nu de gezondheidsvoordelen van rauwe melk in te zien. Hierdoor ben ik, denk ik, onder te brengen in de ‘lacto-paleo’-categorie, voor zover dit belangrijk is.

https://www.fatsforum.nl/topic/hi-the-perfect-human-diet-filmmaker-cj-hunt/

Mike
 
Zij zegt gluten allergie, maar gluten zit niet in melk.

hoi Alan, ze heeft het over een kruisreactie: het kan te maken hebben met onverteerbaarheid van bepaalde eiwitten. Ik verteer gluten en melkeiwit ook allebei slecht. Het kan samengaan in 1 persoon. Maar het is geen wet.

 
Het is 'algemeen bekend' dat melk slecht is voor katten. Iemand een idee hoe het met rauwe melk zit?
 
onze katten glanzen als een spiegel en ze krijgen rauw vlees en rauwe melk en vangen zelf ook nog wat :>)
 
Melk is niet natuurlijk voor katten, maar brokken ook niet, rauwe vlees wel
Welk soort vlees geeft u en waar haalt u het vlees? Kan best prijzig worden. Onze katten willen niks van rodi schijfjes weten, behalve 1 :P .
 
melk niet natuurlijk? Ik leer mijn katten en kippen helemaal niets, maar zodra er melk in de schuur staat, zijn ze er als de kippen bij.
Alan, ipv ons te vragen het forum te herkauwen, zoek liever even zelf, zie topic voor nieuwe leden.
 
Nee, het is niet hun natuurlijk dieet, net zoals granen niet voor ons natuurlijk is. Ze zijn in de natuur niet instaat aan melk te komen en te drinken. Logisch toch. Dat ze het lekker vinden is wat anders.
 
melk niet natuurlijk? Ik leer mijn katten en kippen helemaal niets, maar zodra er melk in de schuur staat, zijn ze er als de kippen bij.

Wij zien hier precies hetzelfde.

Trouwens Alan, ik sluit me aan bij Marijan : gezonde plattelandskatten gaan graag iets gaan vangen door hun voeding uit de vrije natuur te halen. Soms nemen ze risico voor het vangen van een lekker sappige muis of vogel door onder houten pallets of in de boom te kruipen !
 
Die van ons staren suf naar vogels die hun brokjes pikken haha
Liggen wel vaak muizen voor de deur, maar nooit aangevreten. :P
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan