melk invriezen

G

Guest

Guest
is het mogelijk om melk in te vriezen??ik bedoel behoud de melk dan zijn waarde??of verlies je dan de enzymen mineralen enz??

grt lola

 
Volgens mij verlies je geen enzymen en mineralen en vermoedelijk ook niet of nauwelijks vitamines. Toch denk ik dat de algehele kwaliteit en levensenergie er op achteruit gaat. Ik vries zelf ook wel eens melk in en heb melkijsblokjes gemaakt. Ideaal voor als je net een beetje melk nodig hebt voor een sausje of zo.

 
oke.. nu het buiten warmer wordt is de melk eerder zuurder van smaakt waarbij mijn dochters daarover vallen.

afgelopen winter bewaarde ik de melk buiten in de schuur, toen was het door de kou ook wel eens bevroren waardoor de smaak wel goed bleef.

nu heb ik boven de koelkast een kleinvriesvakje, ik dacht dat is dan hetzelfde efect als de afgelopen winter...

niet zo'n goed idee dan zeker??

 
Mijn ervaring is dat het invriezen van geitenmelk beter gaat dan koeiemelk.

Bedoel eigenlijk te zeggen, dat de smaak van koeiemelk erg achteruit is gegaan, na het ontdooien. Geitenmelk is na het ontdooien nog redelijk smakelijk, maar ook duidelijk minder van smaak dan vers.

 
Waarin vriezen jullie melk in?

Plastic schijnt erger te lekken in de vriezer. Glas zou dus het beste zijn? Springen glazen flessen met melk uit elkaar bij invriezen?

 
Water zet uit als het bevriest dus dat lijkt mij wel sprout.

Kan je de melk niet in een plastic diepvrieszakje doen en dan invriezen? Zo doe ik dat ook altijd met bouillon en dat gaat uitstekend.

 
ik vries al een tijd melk in, in glazen potten van de jam, stukje onder de rand.

Heb nog nooit een pot gehad die is gesprongen of geknapt o.i.d.

Het zit een dag of 2-3 in de vriezer en dan haal ik nieuwe. (eens per week)

 
Had ik niet verwacht je zou denken dat ze kapotvriezen. Je doet er ook een deksel op neem ik aan?

Waarom vries je eigenlijk in? Ik gebruik vaak melk van een week oud nog wel voor de kefir.

 
ja schroefdeksel, zet ze wel rechtop in de vriezer..........

 
@Pike: Ik gebruik het liefst zo min mogelijk plastic, i.v.m. het lekken van weekmakers. Ik wil gaan invriezen omdat ik een keer geitenmelk wil gaan halen, wat best een eindje rijden is. Dus wil groots inslaan en invriezen.

@ratelje: Hoeveel inhoud hebben de glazen jam potten die je gebruikt voor het invriezen? Het lijkt me namelijk dat er een maximum zit aan de grootte van de glazen potten, een grote weckpot van bijv. 5 liter heeft waarschijnlijk dezelfde glasdikte als een klein jampotje.

 
Er zit geen enkele levenskwaliteit meer in diepgevroren producten. Ik heb al jaren geen diepvriezer.

Ria

 
Ria,

Wil je toelichten hoe jij tot deze conclusie bent gekomen?

 
O jee. Behoed je voor de 'channelaars' en andere 'mediums'! Ik zeg niet dat er geen exemplaren tussen zitten die daadwerkelijk iets kunnen, maar het wemelt in die wereld van de fantasten en zwevers. Wat mij betreft dus absoluut geen betrouwbare informatiebron. Er vindt zeer weinig verlies plaats door invriezen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan