Melk en prostaat?!

Enjoy

New member
Ik schrik me lam van het nieuws dat Ron Fonteine morgen in zijn nieuwsbrief gaat brengen.

"In Japan werd al eens de link met prostaatkanker gelegd

en ook nu weer nieuw bewijs dat de eiwitten/hormonen in

melk averechts op de prostaatgroei kunnen werken. En dit

keer niet door de eerste de beste naar buiten gebracht.

http://www.foodlog.nl/artikel/melk-mogelijk-gevaarlijk-voor-mannen/

Loren Cordain zegt oa dat de langdurige inname van koemelk-

eiwitten zorgt ervoor dat mTORC1 overgestimuleerd wordt en

'op hol slaat'. Daarmee kan het een ketenreactie in gang

zetten die leidt tot de ontwikkeling van prostaatkanker.

En hetzelfde stofje kan blijkbaar ook je leven verkorten:

http://www.news-medical.net/news/20120330/Disrupting-mTORC1-protein-complex-extends-lifespan.aspx"

 
Ron is pro-granen en anti-zuivel. Vanuit deze bril gezien, kijkt hij selectief naar 'studies' die granen verheerlijken en zuivel demoniseren. Japanners hebben al eeuwenlang geen zuiveltraditie, dus voor hen is zuivel moeilijker verteerbaar. Daarnaast wordt er steevast onderzoek gedaan naar gepasteuriseerde en mogelijk ook gehomogeniseerde zuivel, boordevol antibiotica en groeihormonen, van graangevoerde dieren die in anaerobe omstandigheden (te weinig licht en lucht) binnen worden gehouden. Kortom, dit zegt helemaal niets. Deed men maar wat meer onderzoek naar rauwe melk, dan zou men tot tegenovergestelde conclusies komen!

Mike

 
Dan zouden mensen al eeuwenlang enorm veel prostaatkanker moeten hebben gehad nietwaar? Dat is niet zo, dus dit hele onderzoek kun je zo in de prullenbak gooien.

 
He Wimula,

Van het weekend heb ik een mooie docu gezien van een Bruce Parry die volkeren bezoekt die voor zover dat mogelijk geïsoleerd leven. Zo bezoekt hij o.a de Suri-stam uit Ethiopië, deze drinken net als de masai rauwe melk en soms wat koeienbloed. Deze mensen zagen er supergezond, goed uit en drinken dit al heeeel lang. Dat zegt voor mij genoeg...

 
Mij zegt dat eveneens genoeg. Ik ben al langer dan 6 jaar een straffe drinker, hi. Van rauwe melk en haal elke week 8 liter.

Toch schrok ik even als Ron Fonteine dit bericht.

 
Zoals ik al schreef:

Quote:
Ron is pro-granen en anti-zuivel. Vanuit deze bril gezien, kijkt hij selectief naar 'studies' die granen verheerlijken en zuivel demoniseren.


Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.844
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan