meer vlees en melk voelt niet goed in mijn lichaam

Laila Lali

New member
Doe nu een week of 2 meer vlees, meer melk, meer eieren, rauwmelkse kaas en yoghurt in mijn dieet, vanwege mijn bijnieruitputting. Maar ik voel me er niet echt goed bij. Ik at nauwelijks vlees, minimaal melk af en toe wat yoghurt, wel eieren en veel noten, zuidvruchten, fruit en groente en soms beetje kaas. 's morgens zelfgemaakt brood met haver/volkoren spelt/gierstvlokken/bruine rijst (zonder gist).

Nu heb ik constant een opgeblazen gevoel en heb nauwelijks nog ontlasting in vergelijking met de hoeveelheden die ik eerder produceerde. Heb een dikke buik en voel me opgezwollen. Heb ook het idee dat ik zwaarder word (maar heb geen weegschaal)

Zijn er mensen die dit herkennen?

 
Ja ik ga ook niet helemaal 100% mee in het Wapf verhaal.

Merk zelf ook meer haaruitval,bloed wat moeilijk eruit kwam [langzaam bloed werd mij vertelt] door de bloedprikkende kan geen toeval zijn dan door dit dieet en nog nooit gehad met bloedprikken erg vreemd.

Alles met mate zeg ik maar en goed naar je lichaam luisteren.

Weet natuurlijk verder geen achtergrond van je, anders wachten wat anderen hierover te zeggen hebben :)

Ben zelf niet zo zoals sommige andere hier van vetten zijn gezond, dus maar ongecontroleerd vol eten enz.

 
Het zou kunnen dat je nog te weinig maagzuur maakt om al dat vlees te verteren.

Wat ik zou doen:

betaine hcl supplementeren en keltisch zeezout door je water doen om de maagzuur productie te stimuleren.

Misschien wat langzamer opbouwen met de hoeveelheid vlees die je eet.

tot je wat sterker bent vooral veel botten/groente bouillon drinken.

 
Misschien een stomme vraag, maar welk vlees, welke eieren en welke melk?

Ik had ook klachten toen ik met WAP begon. Nu ik rauwe melk (kefir) drink, eieren en vlees eet van grasgevoerde dieren gaat het prima.

 
Ik eet demetervlees en demeter rauwe melk, biologisch dynamisch vlees van grasgevoerde koeien en varkens die buiten lopen. Kaas is van Remeker. Rauwe biologische boter. Ik maak zelf yoghurt van rauwe demetermelk.

 
Je lichaam is het waarschijnlijk nog niet gewend, om het te verteren.

Stress ontrekt ook maagzuur aan je lichaam! Je kan ook apelazijn

gaan gebruiken, daar krijg je ook meer maagzuur van. Verder het

advies langzaam opbouwen, zodat je lichaam eraan gewend raakt,

want de verzadigde vetten heeft je lichaam keihard nodig.

 
Nu: Ik start 's morgens met vers geraspte kurkuma en vers geraspte gember met warm water en citroensap (doe ik al jaren), daarna bambukoffie (met kardemom, kaneel en kruidnagel) met rauwe warme melk, met eigengemaakt brood met haver/gierst/bruine rijst/speltvolkorenmeel, noten en lijnzaad met heel dik extra vierge kokosboter (nu regelrecht uit Afrika), dit eet ik ook al jaren zo. Tussen de middag nu zelfgemaakt yoghurt van rauwe melk met cranberries, wilde blauwe bessen en een banaan. Glaasje zwarte bessensap, stuk remekerkaas, bouillion met scheut shoyu en peterselie, met een ei erdoor (of gebakken ei erbij). Dan rond een uur of 3 wat leverworst (biologisch) en wat kaas. 's Avonds vlees met groente, avocodo, bieten, koolrabi, broccoli, champignons, spinazie, ofzoiets. 's avonds voor het slapengaan nog wat kaas of melk.

Voorheen at ik geen vlees, maar dal van mungboontjes of ander bonen. En at ik minder kaas.

 
'Ja ik ga ook niet helemaal 100% mee in het Wapf verhaal.'

Kan zijn dat die andere procenten juist je probleem zijn.

'Ben zelf niet zo zoals sommige andere hier van vetten zijn gezond, dus maar ongecontroleerd vol eten enz.'

Geen probleem wanneer je naar je lichaam luistert mbt verzadiging.

 
@Laila Lali
Quote:
Ik eet demetervlees en demeter rauwe melk



ik wist niet dat er Demeter rauwe melk bestaat?!!?!?!? :roll:

Rauwe melk is alleen maar rechtstreeks via de boer te koop.

 
Ja, dat kan je toch gewoon kopen bij een demeterboerderij:) biologisch dynamische melk, van een biologisch dynamische boerderij :)

Vlees kan je daar ook halen. Vroeger haalden wij een deel van een geslachte koe van een biologisch dynamische boerderij en deelden dan met een aantal mensen. Zij hadden ook een speciale slager. Ze zitten door heel het land. Wel de moeite waard.

 
Marijan, ik snap heel goed dat ik in de winkel geen rauwe melk kan kopen in een pak, hoor. Misschien wat dom opgeschreven van mij. Maar ik haal af en aan (soms te lui) al zeker 10 jaar rauwe melk :)

 
Laila Lali als ik het zo lees van wat je eet aan antinutriënten en gluten en fytinezuur!

Voordat je meer vlees, meer melk, meer eieren, rauwmelkse kaas en yoghurt ging eten, hoe voelde je je toen? De bijnieruitputting komt toch ergens vandaan!

Je moet je spijsvertering versterken met appelazijn, sole, zelf gemaakte bottenbouillon, of neem een tijdje betaine hcl, je kunt ook oxy power nemen voor de stoelgang. En even overgaan op een vloeibare voeding, zoals rauwe melk en bottenbouillon, en meer vloeibaar koken, dus meer water en vet erin.

Je ontlasting heb je gestuurd met veel vezels gezien wat jij eet, je lichaam moet nu weer een evenwicht vinden. En kaas verstopt soms, vooral met een spijsvertering die meer op vegetarisch eten gebaseerd was of is. De oorzaak is dat je je spijsvertering gewend heb laten worden aan veel vezels. En je maagzuur moet je versterken door anders te gaan eten.

 
appelazijn neem ik, tussendoor op de dag een glas en voor het slapengaan. En sole drink ik niet, maar ik voeg wel meer zeezout toe aan wat ik eet. Wat ik overigens niet erg vind, want ik heb een enorme zoutbehoefte.

En wat is oxypower en betaine hcl? Ik ben niet zo van de toevoegingen, vind eigenlijk dat je alles uit je voeding moet halen.

 
Als je alles uit je voeding wilt halen zou ik toch een vraagteken zetten bij wat jij eet?

Zoals dit: "eigengemaakt brood met haver/gierst/bruine rijst/speltvolkorenmeel, noten en lijnzaad met heel dik extra vierge kokosboter (nu regelrecht uit Afrika), dit eet ik ook al jaren zo".

Dat is eten vol antinutriënten en gluten en fytinezuur.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan