Even een vraagje of jullie ook wel eens last hebben gehad met inzage in medische dossiers of anderszins met medische dossiers.
Ik ga naar een niet-tandarts naast mijn normale en die wilde graag een kopie van de rontgenfoto van mijn gebit.
Geen probleem technisch gezien: klik op de knop naar mijn emailadres.
Maar ik voelde de bui al hangen.
Het is gewoon een recht op inzage.
En dan toch gelijk die waaromvraag die er gewoon niet toe zou moeten doen.
Ik heb wel gelijk gevraagd of dat uitmaakt.
Ik ben nota bene degene die het betaald heeft en het gaat ook nog om mij naast dat het mijn recht is.
Ik heb een paar jaar geleden al een probleem gehad met een huisarts die zonder mij te consulteren mijn dossier van langer dan toen 15 jaar geleden had vernietigd omdat het haar recht was.
Sindsdien is het ook niet meer goed gekomen.
Waarom moet dit toch zo?
Ik heb nu een toezegging dat men het zou toesturen: en dat men het toestuurt: daar gaat het uiteindelijk om, maar ik kan er maar slecht tegen dat ik eerst moet laten voelen dat ik weet dat het mijn recht is voor ik het krijg.
Ik ga naar een niet-tandarts naast mijn normale en die wilde graag een kopie van de rontgenfoto van mijn gebit.
Geen probleem technisch gezien: klik op de knop naar mijn emailadres.
Maar ik voelde de bui al hangen.
Het is gewoon een recht op inzage.
En dan toch gelijk die waaromvraag die er gewoon niet toe zou moeten doen.
Ik heb wel gelijk gevraagd of dat uitmaakt.
Ik ben nota bene degene die het betaald heeft en het gaat ook nog om mij naast dat het mijn recht is.
Ik heb een paar jaar geleden al een probleem gehad met een huisarts die zonder mij te consulteren mijn dossier van langer dan toen 15 jaar geleden had vernietigd omdat het haar recht was.
Sindsdien is het ook niet meer goed gekomen.
Waarom moet dit toch zo?
Ik heb nu een toezegging dat men het zou toesturen: en dat men het toestuurt: daar gaat het uiteindelijk om, maar ik kan er maar slecht tegen dat ik eerst moet laten voelen dat ik weet dat het mijn recht is voor ik het krijg.