Mediadoofpot: Turkije gonst van de protesten

ruud

New member
http://www.dewereldmorgen.be/artike...-in-istanboel-dan-protest-tegen-winkelcentrum
Quote:
Dit is een stad die een regering spuugzat is, en een regering die daar enkel op reageert met geweld.


Quote:
Ondertussen brak ook in 15 andere grote steden protest uit en in twee van die steden weigerde het voltallige politiekorps dienst, omdat ze niet tussen de bevolking en hun doelen wilden staan. In Istanboel besliste de voorbije dagen een duizendtal politiemensen, waaronder een aantal belangrijke chefs, om hun job op te geven.


 
Ja wat is daar eigenlijk precies aan de hand zeg? Massale arrestaties en enkele doden hoorde ik hier en daar?!

Misschien dat Turks-Nederlandse forum leden meer weten?

 
Wow, heftig zeg! En dan te bedenken dat in een tijd van televisie een kleine burgeroorlog gewoonweg doodgezwegen wordt! Lang leve de social media en internet!

 
Ik zag in het weekend bij RTL nieuws wel een reportage hierover. Ik geloof dat het te maken heeft met bepaalde bouwplannen die doorgezet worden en met het doorvoeren van een alcoholwet waardoor de premier zijn "islamisering" doordrukt , ook bij turken die hier niet op zitten te wachten.

 
Het is groter dan dat. Wat ik lees op facebook is dat de regering de multi-nationals boven de burgers stelt. En dat pikken de mensen niet meer. Eigenlijk dus ook wat hier in Europa aan de hand is met de banken.

Tip van de dag op fb vandaag is: koop niet meer van multi-nationals, maar lokaal.

Niet voor alle producten haalbaar, maar zeker wel een heleboel. Net als Monsanto is de rest ook in de portomenee te raken. Kom je toch weer uit op wapf! Ben alleen nog op zoek naar een auto die op water rijdt.....

 
Dit vond ik op facebook:

TO THE WORLD !!!

MY DEAR FRIENDS. PLEASE SHARE THIS, SO THAT THE WORLD WILL HEAR US. THE WORLD MEDIA DOES NOT COVER US ENOUGH. YOU ARE OUR ONLY HOPE. PLEASE HELP US:

Erdogan is killing us. The government is using extreme power and outrageous amounts of tear gas against peaceful people who are doing nothing but gathering in squares and shouting, enjoying, singing. They kick them, beat them to death wherever they catch.

They are using orange gas. This is a gas which is illegal to be used according to international agreements. It was used in Vietnam by America once. It is much much worse than the tear gas.

In Izmir, there are civilians with big sticks in their hands at the front lines of the police. They also locate themselves within the protesting groups and whenever they find chance, they attack back to protestors and beat them to literally death.

Due to the censor and full akp control on the WHOLE Turkish Media, people can't learn anything, even how many people died. We hope there are not many but as the situation looks not good, we are afraid that it is difficult not to have any.

FINALLY, ERDOGAN JUST ANNOUNCED THAT "THE PROTESTERS DESERVE TO BE HUNG UP ON TRESS AND THEIR KIND KNOWS IT SO WELL" HE ADDED THAT "THEY CAN ERECT 1 MILLION PEOPLE AGAINST THE PROTESTORS", MEANING THAT THEY CAN PUT TURKEY IN A CIVIL WAR.

PLEASE HELP US. SHARE THIS AND ANNOUNCE TO THE WORLD AS WELL AS YOU CAN.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan