Mazelenuitbraak in Nederlandse 'bijbelgordel'

robinAlexander

Well-known member
http://www.nu.nl/binnenland/3498395/mazelenuitbraak-in-nederlandse-bijbelgordel.html

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...24/Extra-vaccinaties-om-mazelenuitbraak.dhtml

En zo zie je maar weer dat de Georganiseerde religie het zelfde is als de NewAgers ze overzien het geheel niet en de basis van het geheel is traditionelen voeding.Aan de ene kant weten ze dat vaccinaties niet natuurlijk zijn en laten hun kinderen daar dan ook niet voor inenten maar aan de anderen kant kopen ze nog wel supermarkt Rommel en denken ze dat GOD over hun waakt en beslist wie er ziek word en wie niet. En zo is de cirkel weer rond en zie je dat de georganiseerde religie geschreven is door de machtshebbers.

Iedere keer word er over traditie heen gestapt, Tradities die we vergeten zijn.....

 
Het RIVM streeft naar een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad. Daar past deze hele commotie in, om de onwetende burger weer angst aan te jagen en pro vaccinatie te houden. Ik had laatst nog een discussie me iemand hierover. Want de gevallen van mazelen bij wel gevaccineerde kinderen komen natuurlijk niet in de krant en hij zei toen dat zijn kind ondanks de vaccinatie kinkhoest had gehad. En toen ze de kinkhoest wilden melden bij de ggd werd er niet op gereageerd. En ging het kind bijna dood zoals de consultatieburomedewerker mij eens wou aanpraten, nee hoor, het was alleen een paar dagen flink ziek geweest.

 
Ja, die mazelen.

Ik laat me ook niet inenten maar.....

Zegt Mike niet dat virussen niet bestaan? Ik heb daar destijds op gegoogeld. Er staat me iets bij van dat ze niet zelfstandig kunnen leven. (of ik moet nog maar eens terugzoeken)

Maar die mensen hebben toch een probleem lijkt me. Ze worden aan alle kanten gedwongen te vaccineren. En waarschijnljk wordt het allemaal mooier voorgesteld dan het is. De nadelen dus niet bekendgemaakt. Laat je niet vaccineren en je kind gaat dood of hioud er iets ernstigs aan over voel je je erg schuldig. Maar als je wel laat vaccineren kan er ook wat gebeuren en of DIE cijfers bekend gemaakt worden?

Ik blijf dit een moeilijk punt vinden.

 
Ik geloof het niet dat alleen in de bijbelbelt nu een mazelenuitbraak is, mocht daar sprake van zijn, en bovendien is het niet zo dat bijbelvaste personen perse hun kinderen niet laten vaccineren. Vaak ook wel in het geniep toch als ik het goed heb begrepen van Desiree Rover.

En dan is het nog zo dat je met die vaccins de ziekten niet uitbant: ze komen vaak toch nog voor: nu heet de mazelen alleen de vijfde ziekte sinds die vaccinaties.

Ik heb Coutinho ook routinematig vaker openlijk zien liegen dat hij wist dat hij loog/om dingen heendraaide/de waarheid geweld aandeed inzake vaccinaties en de ziekte van lyme.

 
ik heb begrepen dat als je niet gevaccineerd bent en als kind eens flink ziek wordt, dat dat je afweer levenslang ten goede komt. Dus God waakt over die besmette kinderen. 8)

 
Ja voor mazzelen kun je immuun worden als je het hebt gehad. Net als waterpokken bijv. Dat is ook het vaccin, een verzwakt virus inspuiten, feitelijk doorloop je dan de ziekte, maar gecontroleerd, zoals ze dat noemen.

Ik heb die prik ook niet gedaan bij mijn kids, maar voel nu lichte angst. Wat als ze het toch krijgen en er iets aan overhouden?

Maar wat jij ook al liesje, inenten heeft ook zijn gevolgen. Autoimmuunziektes bijvoorbeeld en ook kanker zijn al aangetoond, kunnen gevolg zijn van inenten. Omdat het lichaam op jonge leeftijd niet heef leren vechten. Het kind moet ziektes doorlopem, anders raakt zijn weerstand niet genoeg genoeg getriggerd, en raakt het dus in de war waardoor het allergische reacties tegen volkomen normale dingen gaat ontwikkelen. Dit stond in het boekje van het antroposofische consultatiebureau hier in eindhoven. Dat zou ook de reden zijn dat de 5de en de 6de ziektes opkomen. Schijnbaar regelt de natuur dan wel weer op een andere manier dat kindjes ziek worden.

Goed, als ik mijn eigen overwegingen van toen, nu weer met jullie deel, sta ik weer achter mijn beslissing. Eigenlijk zou ik nu naar de bijbelbelt moeten rijden en mijn kind persoonlijk mazzelen moeten laten krijgen, maar dat vind ik nog wel erg heftig!

 
Moestuin je leeft nog steeds in angst als ik het zo lees wat als mijn kind dit wat als mijn kind dat. Doe je kinderen aan de wapf en het komt goed.

 
@lievergezond
Quote:
En dan is het nog zo dat je met die vaccins de ziekten niet uitbant: ze komen vaak toch nog voor: nu heet de mazelen alleen de vijfde ziekte sinds die vaccinaties.



je bedoelt dat het in de biblebelt mazelen heet en hier in de buurt de 5e ziekte? Hoe houden ze dan de mensen in de biblebelt voor de gek, want daar lopen dan beide varianten rond? Of trek ik voorbarige conclusies?

Ik heb begrepen op de site van vaccinvrij (4e tekst) dat dit namelijk gebeurt is bij polio.
Quote:
Hoe zijn de polio-epidemieën uiteindelijk verdwenen?

Dr. Viera Scheibner, a Principal Research Scientist (Retired) in Australia and noted critic of vaccination, wrote in 1999: Polio has not been eradicated by vaccination, it is lurking behind a redefinition and new diagnostic names like viral or aseptic meningitis. When the first, injectable, polio vaccine was tested on some 1.8 million children in the United States in 1954, within 9 days there was huge epidemic of paralytic polio in the vaccinated and some of their parents and other contacts. The US Surgeon General discontinued the trial for 2 weeks. The vaccinators then put their heads together and came back with a new definition of poliomyelitis. The old, classical, definition: a disease with residual paralysis which resolves within 60 days has been changed to a disease with residual paralysis which persists for more than 60 days. Knowing the reality of polio disease, this nifty but dishonest administrative move excluded more than 90% of polio cases from the definition of polio.

O.K. hier gaan we nog een keer langzaam doorheen...

- In 1956, the health authorities instructed doctors that they were in future only to diagnose polio if a patient has paralytic symptoms for 60 days or more. As polio was diagnosed previously if there were just 24 hours of paralytic symptoms, and as the disease in milder cases frequently lasted less than 60 days, this automatically meant vastly fewer cases of polio would be reported.

- Another regulatory change had even a greater impact. Most polio diagnoses during the epidemics had not involved paralysis but muscular weakness and widespread pain. In many cases this was produced by inflammation of the membrane that protects the brain and spinal neuron cells. The CDC described such cases as 'serious but rarely fatal'. But doctors were now instructed that all such cases must no longer be diagnosed as polio but as viral or aseptic meningitis.

As a result, the number of cases of meningitis diagnozed went from near zero to many thousands, while polio came down equivalently.Janine Roberts, Fear of the Unknown

http://www.vaccinvrij.nl/img/polio_aseptic_meningitis.gif

Bron: Vaccine Safety Manual, Neil Z. Miller

Polio is helemaal niet uitgeroeid, maar de diagnostische criteria zijn veranderd. En toen hadden we dus geen polio meer maar kregen we een 'nieuwe' ziekte. Meningitis. En de wetenschappers gingen op zoek naar de bacterie die meningitis veroorzaakt en al snel was er een nieuw vaccin op de markt om onze kinderen ertegen te 'beschermen'.


 
Ik zit hier midden in de bijbelgordel vakantie te vieren en hoop eigenlijk dat mijn kinderen het oplopen, is namelijk een hele vervelende ziekte om te krijgen als je volwassen bent. Misschien volgende week zondag eens naar een mis in de lokale kerk ;)

In Duitsland hebben ze mazelenfeestjes waar ouders afspreken wanneer iemand mazelen heeft. Als het echter de 5de ziekte zou zijn is dat ook een beetje onzin.

 
RIVM wil een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad, en daarom is er een PR-campagne om mensen neer te zetten als een beetje achterlijk als ze daar niet aan mee doen. Dat is de taak van die kranten die je aanhaalt Robin, die krijgen daarvoor betaald.

Niet gevaccineerde kinderen zijn natuurlijk veel gezonder. Maar daarnaast natuurlijk gezond eten, daar heb je gelijk in.

Met dank aan de bijbelgordel hebben we in Nederland vrijheid om vaccinatie te weigeren, dat gaat in Frankrijk veel moeilijker.

Voor zover ik weet is de bijbelgordel een voortvloeisel uit de 30e jarige oorlog (vanaf 1618), waarbij hele groepen protestanten hun toevlucht zochten tot Nederland, omdat ze niet in de kerkdoctrine pasten.

En daar zitten best interessante groepen bij. De volgelingen van Jakob Boehme bijvoorbeeld, uit 1600. Die man had allerlei hypermoderne inzichten over persoonlijke ontwikkeling en waarom een kerkleer nooit kan samengaan met regels van een overheid; zijn boek Aurora mocht niet worden uitgegeven in Duitsland, maar wel in Nederland. Juist in Nederland.

Ook in die tijd waren er denkers en autodidacten, uiteraard binnen de taal van georganiseerde religie maar zo werkte dat. Dat was de enige manier, en we kunnen daar doorheen lezen.

Ik vraag me wel eens af of de hedendaagse doopsgezinden nog steeds zo'n revolutionaire inborst hebben.

 
Quote:
En zo is de cirkel weer rond en zie je dat de georganiseerde religie geschreven is door de machtshebbers.


Ik vind de term "georganiseerde religie" zo verwarrend. Als het georganiseerd is, wie organiseerd dat dan en hoe ziet die organisatie er nu dan uit? Wat organiseren ze? Wat hebben ze geschreven en waar is het bewijs daarvan?

 
@Vrysuyver

Het is inderdaad verwarrend. En wat wordt bedoeld met 'de georganiseerde religie is geschreven'?

Heilige teksten, of kerkelijke decreten? Een hoop verhalen uit de Bijbel zijn ouder dan welk machtssysteem dan ook.

Maar ook dan zijn er hele passages uit de Bijbel die gaan over macht. Over de macht van mannen over vrouwen bijvoorbeeld. Er wordt gezegd dat de familie Piso daar een behoorlijke hand in heeft gehad - omdat die machtig waren toen het christendom staatsreligie werd. Wat denk je daarvan?

 
Niet om een weergaloos heen en weer gegooi van bijbelteksten uit te lokken, maar ik zie niet zo 1.2.3 staan waar de mannen macht hebben over de vrouwen. Of het moet een ongelukkig geval van interpreteren zijn. Daar zijn hele kerkscheuringen door ontstaan.

Ik zie graag concreet waar het gaat om de macht van mannen over de vrouwen. Voornamelijk in het Nieuwe Testament zou het moeten staan, want dat is waar de christelijke leer op gebouwd is.

Iemand een hint?

 
Inderdaad de latere gedeeltes van het Nieuwe Testament. Volgens mij brief aan de Korinthiers, brief aan Efeziers en brief van Petrus. Ook de brief aan de Romeinen gaat over macht. Toen ik dat las dacht ik: ok, lastig om hier een interpretatie-kwestie van te maken, want het staat er gewoon.

 
Quote:
ok, lastig om hier een interpretatie-kwestie van te maken, want het staat er gewoon.


Je bedoeld de macht van mannen over de vrouwen?

 
Efeziers en Petrus gebruikt het woord onderdanig (vrouw t.o.v. man). Dat kan een vertaalkwestie zijn, maar ik kan me ook herinneren dat in die teksten expliciet wordt uitgelegd wat de vrouw niet mag.

Dat komt dan aardig overeen met het patriarchale systeem dat de Romeinen invoerden waarin voor machtige vrouwen zoals Hypatia geen plaats meer is.

 
Ik snap niet wat mensen nou een probleem hebben met 'onderdanig' zijn. Niet te verwarren met slavernij overigens.

Het kan zijn dat het een vertaalkwestie is, maar ik heb geen probleem met 'onderdanig' zijn zolang het uit vrije wil gebeurd.

 
Het wordt gepresenteerd als de christelijke manier, en niet als keuze. Je haalt zo een hoop potentie bij vrouwen weg. En er waren veel machtige vrouwen in die tijd, Boudica in Engeland bijvoorbeeld.

Ook is de drie-eenheid van 'vader, zoon en heilige geest' heel mannelijk. Volgens mij stond dat oorspronkelijk voor een samenspel van mannelijke en vrouwelijke energie.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan