Matrassen materiaal enzo

Geen verstand van, maar wel interessant. Als het meeste voedesel in de supermarkt niet deugt, dan zal dat wel hetzelfde zijn in de beddenzaak. Maar ja, wat je dan moet kiezen? Ik heb vaak het idee dat alternatieve ecologische duurzame spullen soms wel errrrug duur zijn.

 
Hoi Vogel, Ik las op 1 van de sites van de door jou hierbovengenoemde url's dat harde matrassen helemaal niet perse goed zijn bij rugklachten, zoals de mythe gaat (en ik destijds ook dacht - maar ik wou toch zachte matrassen).

Dat treft, want ik heb juist zachte matrassen: overigens wel op een harde ondergrond.

En dit voelt op zich fijn aan.

Ware het niet dat ik problemen heb bij mijn maag/middenrif waardoor ik juist beter slaap op mijn buik op een harde ondergrond (op de grond -1e verdieping op parket: dus niet te koud- op een dun matje).

 
Dorien,

Op je buik slapen op een harde ondergrond is NIET gezond! Het is slecht voo je rug en je drukt je borstkas in, waardoor je ademhalingscapaciteit 's nachts afneemt. Er zijn hier enkele Buteyko-aanhangers die dit juist wel toejuichen, maar het Buteyko-verhaal blijft bij maar twijfels oproepen.

Mike

 
Mike, ik begrijp je punt.

Ik zou er alles aan doen om op mijn rug te gaan slapen als ik niet zulke pijn in mijn linkerbovenbuik had: bij mij is het zo: of ik slaap niet of ik slaap op mijn buik.

De druk op mijn buik door erop te liggen is mijn slaapredding.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan