Matras/bed

-B.arr

New member
Hallo,
ik las laatst eens op de website van Juglen dat bepaalde matrassen niet goed zouden zijn voor de gezondheid, en op sommige sites lees ik ook dat veren die in een boxspring zitten en die van ijzer/metaal zijn bepaalde stralingen aan zouden trekken.

Op andere sites wordt dit echter weer ontkracht.

Ik ben van plan een nieuw bed aan te schaffen en een nieuw matras, weet iemand in hoeverre dit verhaal klopt?
 
Hamaso maakt matrassen van natuurzuivere latex zonder toevoegingen. De matrassen hebben een zeer open celstructuur, hebben een antibacteriele werking en een uitzonderlijk goede elasticiteit. Is niet goedkoop, gaat wel heel lang mee en ligt heerlijk. De matrashoes is afritsbaar en kan je wassen.

Ik zou geen schuimplastic (polyether) matras willen vanwege de chemische stoffen. Zelfde voor traagtschuim.
Voor het staal in binnenveringsmatrassen zou ik niet zo bang zijn.
 
Waarschijnlijk net zoiets als de latexmatrassen van SLeep & Dream (liggen ook zalig).

Heb je ervaring met auping, Gerard?

 
Ik heb geen ervaring met auping, maar weet van anderen dat het kwalitatief goed is. Het is wel regulier, dus ombouwen van spaanplaat, wellicht veel kunstvezels in de matrassen. Ik wil zelf zo veel mogelijk natuurlijke materialen voor mijn eigen gezondheid en voor het milieu.
 
Prolana moet ook goed zijn, laatst een matras voor mijn zoontje zijn ledikantje aangeschaft. gemaakt van hevea rubber en kokos.
 
hetecobed heeft daar wat informatie over. Ik ben ook erg aan het twijfelen hierover, dit jaar moet een een nieuwe bed komen maar ik heb nog geen keuze gemaakt. Het merk dormiente spreekt mij erg aan, erg mooie design en natuurlijk
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan