Mariske

G

Guest

Guest
Vanmiddag ben ik geopereerd aan mijn anus. Ze hebben een flinke mariske (skintag) verwijderd. Het is gedeeltelijk gehecht.

De chirurg heeft me gewaarschuwd dat ik er minstens 2 weken behoorlijk ongemak van zal gaan ondervinden.

De pijn begint nu te komen. Hiervoor heb ik ibuprofen 600 mgr gehad, met het advies deze toch wel in te nemen. Tot nu toe nog niet gedaan. Ik zie erg op tegen de ontlasting morgen. De komende dagen zal ik wat extra oxypowder nemen, zodat ik zeker niet hoef te persen.

Ik moet het schoon houden door 3x daags te sproeien en na de ontlasting extra sproeien of spoelen.

Op mijn vraag aan de chirurg of ik kon spoelen met H2O2 3%, gaf ze aan dat ik dat niet moest doen, terwijl mij het juist lijkt dat dit effectief zou kunnen werken voor de wondgenezing. Van de andere kant, weet ik niet of het kwaad kan voor de hechtingen. (het zijn zelfoplosbare hechtingen) En het zal ook wel prikken denk ik.

Kan hier wellicht iemand iets over zeggen?

Zitten geeft overigens behoorlijk ongemak, ook verlies ik momenteel nogal bloederig wondvocht.

 
Persoonlijk zou ik het gewoon doen, 3% verdunning.

Ik hoop dat het herstel snel zal gaan, en dat je wat minder last zult hebben dan waar je bang voor bent. Moet je ook zitten op een zwembandje?

 
Het hoeft niet, maar het verdeeld de druk wat. Ik zit nu op een zwembandje, maar voel niet echt verlichting vergeleken gewoon zitten.

En dan de 3% erop druppelen of zo?

 
Je zou het in een spray flesje kunnen doen.

Zolang je dat niet hebt kun je er druppeltjes opdoen en die eventueel uitsmeren.

 
In het ziekenhuis/verz.tehuis gebruiken ze H202(6% of 9%) bij doorligwonden, ik begrijp eigenlijk niet waarom de arts dit zou afraden.

 
Ik ook niet, daarom vind ik het een beetje eng om te spoelen. Ook wel wat bang voor de pijn hoor. Het doet nu behoorlijk zeer. Ik heb zojuist met een lauwe douche gespoeld, is niet aangenaam. Ik ben ook bang voor de ontlasting morgen. Misschien dat ik anders voor de nacht een ibuprofen moet nemen. Ik wil het zo lang mogelijk uit stellen.

Ik mocht er ook geen zalf op doen, maar heb daar straks toch wat gedept met een watje met kokosolie.

 
Ik heb zelf ook ooit erg last gehad van een anuskloof, (en soms nog wel eens) dus ik weet hoe pijnlijk het is. Wat bij mij heeft geholpen, is sowieso na iedere ontlasting uitspoelen met de douche op de rand van het bad, geen papier en daarna droogblazen met een fohn, en insmeren met schapenvet. Het schapenvet kun je bij een dierenwinkel halen, even verhitten en de kaantjes eruit zeven, dan hou je een prima stevige zalf over. Dat werkt beter dan vaseline en dunne zalven omdat het een dikkere laag blijft.

Je kunt de zalf ook, als dat niet al te pijnlijk is al inwendig aanbrengen, dan beschermt het ook gelijk bij de volgende stoelgang..

Tot zover mijn anale avonturen, iemand nog belangstelling voor andere intieme details, nu we toch bezig zijn?

 
@Boschje,

Ik heb vorige 1,5 week geleden een ernstige brandwond opgelopen (loei hete soep over mijn been).

Ik heb er toen direct o.a. kefir op gedaan toen was de branderigheid direct weg.

Nu doe ik dagelijks een aantal keren 3% druppels H2O2 er op. En het geneest hartstikke goed.

Ook de vitamine C douche doet naar mijn gevoel erg goed voor de brandwond.

Je zou er misschien kokosolie op kunnen smeren. Vetten zijn volgens mij altijd goed.

 
@Poekie waar haal jij een leeg sprayflesje Poekie?

Ik heb nu een doordrenkt watje met H2O2 3% ertegen aan gehouden, sprayen lijkt me effectiever.

 
Ik denk dat je dat misschien bij een natuurwinkel kunt kopen of bij een apotheek (die zal het zeker wel hebben).

 
bij xenos gewoon zo'n sproeiflesje halen die je ook gebruikt om kamerplanten te sproeien.

Of bij drogist vragen naar navulbaar parfumsproeier.

 
Ik heb het gehaald en al flink gesprayd. Het bruiste goed. De plek is wel wat onhandig, moet oppassen dat het niet in mijn vagina komt, want ik weet niet of dat kwaad kan zo puur H2O2 op die plek.

Zojuist bekeken hoe het eruit ziet, phoe! 8)

Gelaxeerd met oxypowder maar er komt niets! Ik denk dat ik het onbewust tegen houd, omdat het pijn doet.

Bedankt voor jullie adviezen!

 
Moet er toch uit he? Als het ophoopt gaat nog moeizamer en wordt het pijnlijker.

Er uit met die hap..... :?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan