Man leeft 75 jaar zonder eten en drinken

Daar gaan we weer. Dergelijke verhalen komen om de zoveel tijd hier langs. Volgens mij zijn dit allemaal broodje aap-verhalen.

Mike

 
Dit artikel heb ik een paar jaar geleden ook gezien.

Eerst zou je je kunnen afvragen wat deze realiteit is.

Het boek 'Holographic Universe' zou misschien een aanrader zijn (heb het zelf niet gelezen overigens).

Deze youtube docu: heeft misschien eenzelfde strekking (heb ik ook niet bekeken, nu ook even geen tijd voor).

Alles is energie, ook onze holografische voeding. :mrgreen:

 
Over de man die 75 jaar lang niet gegeten of gedronken heeft kan je erover twijfelen. Maar sommige mensen zijn toch wel zo ongelooflijk tot ongewone dingen in staat. Ik denk meteen aan mensen zoals The Iceman die meer dan een uur in een bak vol met ijsklontjes kan weerstaan maar ook aan oude vechtsportmeesters zoals deze 90 jarige kungfu meester met 1 vinger stand



En als ik eerlijk ben geloof ik wel in bovennatuurlijke en paranormale. Er zijn ook paranormale genezers geweest die botbreuken zo konden genezen waardoor de cliënten voor het eerst sinds hele lange tijd weer kon lopen en ga zo door. Deze dingen vind ik gewoon erg boeiend.

En Sprout, alles is inderdaad energie. De Chinezen noemen dat Chi of Qi omdat alles uit levensenergie bestaat en inderdaad ook in voeding. Chi zou onze conditie en ook onze gezondheid bepalen.

Gezondheid,

 
Over eetstoornis gesproken.

Hij heeft IF wel erg overdreven.Leeft misschien van de liefde maar ik dacht dat die door de maag ging. :P

ad

 
Dit is toch sungazing? Daar hebben we een topic over: https://www.fatsforum.nl/topic/sungazing-besproken-op-nlse-tv-video

Je hebt gelijk hoor, gezondheid. Als we nou net wat meer wisten over dat hele energieveld om ons heen.. in feite gebruiken we het voortdurend. En natuurvolkeren al helemaal. Een goede communicator pikt altijd informatie op van mensen in zijn omgeving. Ik vind dat eigenlijk heel normaal. Maar enkel omdat we dat veld niet op de foto kunnen zetten noemen we het paranormaal.

 
Niet alles wat onverklaarbaar is of wat volgens de logica voor onmogelijk wordt gehouden hoeft daarom niet te bestaan. En ja paranormaal is normaal maar zeker niet abnormaal :-)

Gezondheid,

 
Iets wat wij niet kunnen verklaren hoef niet onjuist te zijn of niet de waarheid te zijn.

De wetenschap gaat uit van het standpunt wat wij niet bewezen hebben is niet juist of kan niet.

Dit standpunt is mijn inziens erg bekrompen.

De wetenschap heeft circa 2 procent van ons universum in kaart gebracht en bewezen,

volgens de gedachte van de wetenschap bestaat dan de overige 98 procent dus niet !

 
En dan te bedenken dat wetenschap niet meer of minder is dan een poging om te verklaren wat er IS. Een beetje bescheidenheid zou wel op zijn plaats zijn, want nu hebben we te maken met een omgekeerde logica: pas als bewezen is dat iets er is, bestaat het. Je hoeft de wind niet te zien om te weten dat-ie waait.

Mike

 
Ik vind dit soort verhalen fascinerend. Ik hoorde laatst ook van iemand die al 4x zijn gebit had gewisseld en honderden jaren oud was. Zo schijn je bijvoorbeeld ook met kristallentechnologie complete organen of lichaamsdelen terug te kunnen laten groeien wanneer die beschadigd of verloren zijn. Onze bewustzijn, onze wetenschap, onze technologie... volgens mij staat alles nog in de kinderschoenen...

Ik geloof zulke verhalen wel. Dergelijke verschijnselen zijn eenvoudigweg te verklaren met wat ik noem een 'hiërarchie van wetmatigheden'. Er zijn kosmische wetten die boven onze biologische en natuurwetenschappelijke wetten staan. Als je in lijn met die wetten kunt leven (door een hoog niveau van spirituele ontwikkeling) hoeft je niet meer trouw te blijven aan de lagere wetten. Ik denk niet dat dit zomaar weggelegd is voor iedereen. Het hangt af van je genetische coderingen en frequentie van je lichaam en ziel. Maar wie weet kunnen we wel meer tot ontwikkeling brengen dan we zelf voor mogelijk houden.

Dit neemt niet weg dat er evengoed neppers zullen bestaan, want die bestaan in allerlei stromingen. Ik zeg dus niet dat iedereen die zo'n verhaal over zichzelf verteld integer is en dat iedereen die een paar maanden of langer zonder eten leeft gezond bezig is.

 
Quote:
Ik vind dit soort verhalen fascinerend. Ik hoorde laatst ook van iemand die al 4x zijn gebit had gewisseld en honderden jaren oud was. Zo schijn je bijvoorbeeld ook met kristallentechnologie complete organen of lichaamsdelen terug te kunnen laten groeien wanneer die beschadigd of verloren zijn. Onze bewustzijn, onze wetenschap, onze technologie... volgens mij staat alles nog in de kinderschoenen...



hey Dennis, soms denk ik weleens dat die technologieen waar jij het over hebt zoals bv. kristallen inderdaad bestaan. Ik vraag me nl regelmatig af als bepaalde lieden dus de aarde vergiftigen, water en lucht... daar hebben "zïj" toch ook last van.

Dus ze moeten bijna wel mogelijkheden hebben omzichzelf te resetten.

Aan de andere kant twijfel ik daar weer aan, laatst zag ik hier een filmpje voorbijkomen van die ouwe Rothschild of Rockefeller, weet ik veel hoe die ouwe knakker heet, en die had zijn hele gezicht vol met van die bruine levervlekken. Die was eigenlijk wel toe aan een leverkuurtje!

 
Vorig jaar op de Belgische televisie een man die een aantal uren in een bad met ijsblokjes zat. Live op tv. Ik weet niet meer wie hij was of hoe hij heette, maar vond het impressionant. Hij verklaarde dat hij dit kon door mentaal de bloedvaten in zijn huid af te sluiten en zo niet kon bevriezen. Als hij dit kan, dan is er veel meer mogelijk...

 
Er is een theorie: mediteren op planeten en hemellichamen b.v. zondag mediteren met de focus op de zon, maandag op de maan, dinsdag op mars, woensdag op mercurius, donderdag op jupiter, vrijdag op venus, zaterdag saturnus, iedere planeet is verbonden met een orgaan in ons lichaam en geeft zo "voeding" Misschien is dat wat ze doen????

 
ZenZa:

Als je je al ergens op moet richten hoeft dat niet een of andere verre planeet te zijn, maar op de levensvonk in jezelf. Ga mee naar de bron in plaats van uitingen van de ene bron. Dan ben je er vlugger dan via een omweg. Alles leidt terug tot het Al.

 
Leef niet in de wolken maar sta sterk in je schoenen! Lees dit maar eens door:

http://irregulartimes.com/2013/05/27/3-years-later-scientists-still-havent-released-data-on-breatharian-prahlad-jani/

3 Years Later, "Scientist" Still Hasn’t Released Data on "Breatharian" Prahlad Jani

Posted by Jim Cook under Mysteries, Religion, Science on May 27th, 2013

Travel back with me to 2010, when American journalists breathlessly spread the story of Prahlad Jani, an Indian mystic who claimed to have gone seven decades without eating or drinking, subsisting only on the air he breathed and an alleged mysterious elixir he said was produced by the hole in his palate. News reports around the world covered the news conference of Dr. Sudhir Shah, at which it was declared that that in a scientific experiment Jani had gone 15 days without food or water and nevertheless managed to maintain vital signs and metabolic functions within “the safe range” for humans.

What those 2010 news reports didn’t mention was the following:

• Dr. Sudhir Shah is not an impartial experimenter, but rather a devotee who deeply believes in breatharian Jain religious teachings.

• During the experiment, Prahlad Jani was allowed to extensively “gargle” and “bathe”

• Prahlad Jani lives in an apartment with a refrigerator. Jani’s followers wouldn’t let journalists open the refrigerator door.

• No scientific evidence from the experiment was offered at the news conference to substantiate the claims being made.

The last point is the most important: no scientific evidence was offered at the press conference to substantiate the outlandish claim being made. Instead, Sudhir Shah promised that “the claim will be scientifically substantiated after analysis of investigations carried out. All the reports and results will be scientifically analyzed, subsequently and will take some time. The entire study team will meet periodically to discuss the findings and draw valid conclusions.”

It’s been three years now. Has any peer-reviewed journal article been published with scientific evidence of Prahlad Jani’s feat? Look for yourself: the answer is no.

Has Dr. Sudhir Shah published any scientific findings from the 2010 experiment on his website? Look for yourself: the answer is no.

http://irregulartimes.com/2010/05/12/prahlad-jani-soaks-his-head-in-water-during-experiment-bathing/

Would you like to follow the example of Prahlad Jani, an 83-year-old Indian who claims to have subsisted without eating or drinking at all since World War II? Well, we don’t have any tips for the eating part, but the James Randi Educational Foundation tips us off to a video showing Jani’s #1 strategy for avoiding water: you repeatedly pour it over your head.

During the last “scientific experiment” with Prahlad Jani in 2003, he made a regular habit of pouring water over his head to be extra, extra clean, as you can see in the clip from 2003 that’s to your right (see here for the whole clip). The water goes right over his head, right over his face, and right over his… oh, what’s that big hole in your face called? It’s right on the tip of my… oh, what’s that fleshy thing that sticks out of the face hole?

During the latest “scientific experiment” to establish that Prahlad Jani doesn’t drink anything, he also engaged in “bathing periodically” in the oxygen dihydride that he says he doesn’t need. Added to the bathing: periodic gargling. You know, gargling, to keep that face hole thingy fresh. He has to keep the face hole thingy fresh so that he can not use it, you know.

And here’s a little kicker: in that powerpoint presidentation from back in 2003, the doctors who were “researching” Prahlad Jani then (the same doctors who are “researching” Prahlad Jani now) note that they have done work in the past with… Jasmuheen (born Ellen Greve), an Australian breatharian who collapsed when challenged to refrain from eating, who has been caught sneaking food on an airplane and whose pantry at home was found to be filled with food. Since these debacles Jasmuheen has revised her claims to incorporate occasional snackies.

http://irregulartimes.com/2010/05/06/prahlad-jani-experiment-ends-exclusive-results-to-gujarati-bloggers/

http://irregulartimes.com/2010/08/29/dont-hold-your-breatharian-prahlad-jani-scientist-provides-update-with-no-science/

http://irregulartimes.com/2010/10/22/breatharian-prahlad-jani-caught-with-a-refrigerator-in-his-cave/

Breatharian Prahlad Jani Caught with a Refrigerator in his “Cave”

Posted by Jim Cook under Mysteries, Religion on October 22nd, 2010

Hilarious!

Remember Prahlad Jani, the devout man of India said to live in a cave and claiming neither to have eaten nor to have had anything to drink for 70 years? He’s one of many breatharians who make that sort of claim, and he’s gotten a lot of media attention for it. Why, the newspapers and TV networks went wild this spring when “neurologist” Sudhir Shah declared that Prahlad Jani had passed his scientific tests (that involved frequent “privacy,” “bathing” and “gargling”) and was a certified breatharian. The same newspapers and TV networks have largely ignored Sudhir Shah’s personal devotion to proving his breatharian branch of Jain religion has a scientific basis, and have also ignored Sudhir Shah’s failure to release any empirical data to support this spring’s claims.

However, this week ABC News’ Clarissa Ward bucked the trend and traveled to India for a followup. It turns out that Prahlad Jani’s “cave” is a studio apartment. And guess what turned out to be in that studio apartment? A running refrigerator. Prahlad Jani’s handlers rushed in when the reporter spotted the refrigerator and started asking questions about it. They huffed that she didn’t have permission to see the refrigerator and that she couldn’t open it. They insisted that the refrigerator contained “only water to wash the mouth.”

Maybe it’s a magic refrigerator.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan