Mama Prednison

bananenjam

Well-known member
Sinds 2 jaar gebruikt mijn moeder Prednison, ze is nu voor de tweede maal aan het afbouwen, maar wederom gaat dat zeer slecht.
Helaas is dit niet het enige probleem, daarom probeer ik een overzicht te maken van haar levensloop en omstandigheden, in de hoop adviezen van jullie te krijgen.

Geboren tijdens de 'babyboom' als eerste kind in een ongelukkige relatie.Haar moeder was ogenschijnlijk en voor zover wij weten gezond, haar vader had een heftige vorm van reuma. Tijdens haar jeugd veel stress gehad door het disfunctionele huwelijk en gepest van haar moeder en zusjes vanwege haar gevoeligheid.
Als tiener misbruikt door een vertrouwenspersoon en als jonge adolescent in de rechtbank moeten getuigen tegen haar vader ten einde de wettelijke scheiding van haar ouders tot stand te laten komen.

Na het trouwen snel ongepland zwanger en na de geboorte een milde depressie, na 4 jaar kwam het tweede kind en daarna een ergere depressie, na 10 jaar een nakomertje (ik) waarna een zeer hevige depressie jarenlang woekerde, verschillende antidepressiva gebruikt. Depressies keerden regelmatig terug.
Cyclus is altijd onregelmatig geweest, heeft na de 3e zwangerschap ruim 30 jaar de pil gebruikt.
Ruim 40 jaar meerdere amalgaam vullingen, sommigen zijn er inmiddels spontaan uitgevallen, maar ze heeft er nog zeker 4, ze mist zeker 5 kiezen en heeft een ronduit slecht gebit.

Schildklier problemen gehad (en nog steeds lijkt mij) en medicatie daarvoor gebruikt, nu niet meer.
Heel veel migraine gehad, met allerlei zware medicatie, ook experimentele.
In het verleden hoge bloeddruk en gebruikt nu al tientallen jaren diuretica, hoewel de bloeddruk nu juist wat laag is (60/105), ze "mag" nu minderen van de huisarts...
Ruim 20 jaar geleden gediagnosticeerd met ME/CVS, later werd dit fibromyalgie genoemd.
Heel veel injecties gehad als desensibilisatie tegen wespen gif, mijn moeder kan zich nog herinneren dat er aluminium inzat (als conserveermiddel?)
Ze heeft reumatische artritis en gebruikt regelmatig morfine tegen de pijn, ook heeft ze injecties in haar schouders gekregen, dat hielp wat tegen de pijn, maar wat het exact was weet ik niet.
Regelmatig nierbekkenontsteking gehad, met antibiotica gebruik als gevolg.

Stress is dus al haar hele leven een enorme factor en dat is tot op de dag van vandaag nog steeds het geval.

Twee jaar geleden werd ze hevig ziek, dit zou een zware nierbekkenontsteking zijn die behandeld werd met antibiotica, 3 zware kuren, die niet hielpen waarna de huisarts haar Prednison voorschreef omdat haar bezinking zo hoog bleef.
En toen ging ze voor haar doen als een tierelier...
Maar na het afbouwen stortte ze in, dus hup weer aan de P! Maar ze wil nu toch wel van die meuk af, maar het het lukt dus niet.
Uiteraard heeft ze bij de P ook "maagbeschermers" nodig, die "mocht" ze ook minderen van de HA.
Ze heeft een B12 gebrek, krijgt daar injecties voor, dus er is nu een enorm hoge waarde gemeten en nauwkeuriger bepalingen zullen volgens mij gemaskeerd worden.

1e vraag-------> toch Holo-TC/Actief B12 en/of MMA en/of homocysteine laten bepalen?

Momenteel is ze echt heel mager en valt nog steeds af (50 kilo en 170cm), ze is heel vaak misselijk en beroerd, heeft bijna geen eetlust, heeft het snel koud, zegt een ochtend temp van 37 te meten, met een hartslag van 90 per minuut, rilt/trilt inwendig en zweet 's nachts als een malle, wordt rond 02:00 klaarwakker, gaat wat rommelen in huis en slaapt daarna nog wat tot 6en, gaat 's avonds rond 19:30 naar bed en slaapt 's middags ook een uur of wat.
Ze heeft geheugen problemen en is al heel lang bang dat ze Alzheimer heeft of krijgt.

Ik heb haar op het hart gedrongen om de huisarts te vragen de TSH FT4 FT3 T4 T3 en anti-TPO te testen, maar jullie raden het al; alleen TSH en FT4 stonden aangevinkt.
Mijn moeder is zeer zachtaardig en niet bepaald assertief en ze durft niet meer aan te kruizen omdat ze de HA heel hoog heeft zitten en bezorgd is om het welzijn van de HA omdat zij (de HA dus) een beroerte heeft gehad en maar een select aantal patienten verkiest.
Ze is bereidt om zelf aanvullende/nuttige analyses te laten doen, ik dacht zelf aan 24 uurs urine onderzoek betreffende T3/T4, cortisol, mma

2e vraag--------> wat raden jullie nog meer aan, zowel qua urine als bloedonderzoek?

De haarmineraal analyse laat zien dat waarden van zink, mangaan, selenium, chroom, natrium, vanadium, molybdenium en lithium (veel) te laag is.
Qua toxische elementen zijn aluminium, cadmium, kwik, lood, nikkel, tin aanwezig.
Helaas is de analyse door ELN uitgevoerd, als ze bereidt is om het nog een keer te doen dan laat ik het via holisticheal doen.

Qua sups gebruikt ze:
-blue ice royal capsules, 2 stuks, maar ik heb haar verteld dat ze beter naar 3 kan
-curcuma
-3 keer daags vit c
-MSM
-meuk van de HA (calcium, vit d3, lactulose)

Zij (en ik nog veel meer) wil de P afbouwen en dierlijke bijnierextract gaan gebruiken.
3e vraag-------> kan je zonder problemen al beginnen met de dierlijke versie?

Dan tot slot haar "voeding"...
Totaal niet wapf, maar de margarine is de deur uit.
De gehomogeniseerde melk blijft ze drinken, evenals sap. Af en toe gember thee.
Als zout sinds een paar maanden KZZ.
Verder krijg ik er weinig hoogte van, ze eet zo wie zo heel weinig omdat ze veel misselijk is en heel veel zaken haar tegen staan, kauwen heeft ze ook niet zo'n zin in. Maar het is zeker dat ze te veel kh eet en veel te weinig verzadigd vet.
Ik heb mijn vader geleerd hoe je bouillon maakt, maar zolang het niet tot haar doordringt dat ze zichzelf ziek maakt blijf ik praten tegen dovemansoren. En aangezien ik 160 km bij hen vandaan woon zie ik ze maar 1 keer per maand, dan neem ik lever en botten mee, maar dat zit dan maanden later nog op dezelfde plek in de vriezer...

Alvast heel erg veel dank voor het meedenken, stel gerust vragen, ik heb nog lang niet alles opgeschreven, het is zo veel dat ik er vaak moedeloos van word en ik me vaak afvraag waar dit naar toe gaat. Alzheimer? Kanker? Beroerte?
 
Even onaardig zijn: "Totaal niet wapf"
Waarom schrijf je dat niet als eerste, dan kan ik stoppen met lezen.
Klinkt hard, maar het is gewoon zoals het is: Dweilen met de kraan open..
En wat mij betreft ook een vereiste voordat er hier verder ingegaan kan worden op je andere vragen. Sowieso denk ik dat je hiermee beter naar een professional kan gaan, zeker in combi met medicatie.

Begrijpt je vader het WAPF idee wel een beetje?
Dan zou ik me op hem richting, misschien dat je via hem je moeder kan bereiken.
 
Wat een verhaal, bj.
Kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt.

Organica schreef dat haar moeder succesvol van medicatie af kwam via het 'De weg terug' programma. Ik weet niet in hoeverre dat ook werkt met Prednison, maar misschien iets om uit te zoeken.

Ook al laat je nog meerdere onderzoeken doen, de vraag is in hoeverre je je moeder meekrijgt om door middel van gezonde voeding en detox weer beter te worden.
Dat is de grootste uitdaging.

Die geïsoleerde vitamine D lijken me ook iets om mee te stoppen. Meer levertraan inderdaad en ook magnesium. Calcium zonder magnesium put de magnesium voorraad uit.

Succes!

Mark
 
Wat een verhaal, bj.
Kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt.

Organica schreef dat haar moeder succesvol van medicatie af kwam via het 'De weg terug' programma. Ik weet niet in hoeverre dat ook werkt met Prednison, maar misschien iets om uit te zoeken.

Ook al laat je nog meerdere onderzoeken doen, de vraag is in hoeverre je je moeder meekrijgt om door middel van gezonde voeding en detox weer beter te worden.
Dat is de grootste uitdaging.

Die geïsoleerde vitamine D lijken me ook iets om mee te stoppen. Meer levertraan inderdaad en ook magnesium. Calcium zonder magnesium put de magnesium voorraad uit.

http://www.magnesiuminformatie.nl/magnesium-en-calcium/

Succes!

Mark
 
Bananjam, dat is een heel verhaal. Wat is de leeftijd van je moeder?. Hoezit het met de hormonenhuishouding?
Het lijkt me dat ze beter naar een orthomoleculair arts kan gaan. Ze heeft in al die jaren al een hoop "rommel" naar binnen gekregen. En de huisarts is heilig.
Als ze last heeft van de schildklier zou ze een veel lagere temperatuur moeten hebben. Misschien heeft ze fout gemeten? Gewoon wat vaker temperaturen.
Mijn 1e indruk als leek is: zowel veel mogelijk medicijnen die niet perse nodig zijn laten vervallen en vervangen door iets zonder bijwerkingen.
Professionele hulp lijkt me zinvol.
 
Kan je moeder (vader) ergens rauwe melk kopen? Kun je zelf eens wat meenemen als je op bezoek gaat?
Zelf eet ik crackers rogge/spelt (Eko winkel) crackers met dik roomboter en geitenkaas of gekookt ei. daardoor heb ik niet veel koolhydraten per dag maar voel me wel gevoed.
 
Bedankt voor jullie reacties!

@ JP, het klinkt inderdaad onaardig wat je schrijft, maar het gaat ook vaak door mijn hoofd heen, als het niet mijn moeder was geweest had ik meewarig mijn hoofd geschud en weer doorgelopen zonder er energie in te steken
Mijn vader begrijpt wapf (nog) niet, hij is vooralsnog fan van Chris Verburgh (auteur van de Voedselzandloper) maar ik heb hem laatst een workshop "bottenbouillon maken" gegeven, hij heeft heel veel voor haar over, maar weet niet wat wij weten.
Ik heb Ronald Stalling ingeschakeld en hij heeft haar in december zelfs thuis opgezocht voor een intake, dat was (uiteraard) eenmalig en aangezien mij moeder niet sterk genoeg is om naar hem toe te gaan, zullen ze het bij telefonische consulten moeten houden. Als jij een proffesional weet in de kop van Noord Holland dan hoor ik dat graag.

@ Mark, ze zit zo vol met troep dat het inderdaad een hele klus is om dat weg te krijgen (als het al ooit gaat lukken), met zo'n zwak gestel en zolang zoveel amalgaam ga ik er vanuit dat de kwikbelasting een zeer grote factor is. Daarom heb ik (ook voor mijzelf) een hoop aan jouw bevindingen die je op dit forum schrijft, dank voor het "publiceren" daarvan, als ik een nieuw supplement wil bestellen zoek ik altijd eerst op welke jij gebruikt :)

@ Liesje, ze is 68 en ik ga er van uit dat haar hormoonhuishouding vanwege 30+ jaar de pil en de Prednison compleet overhoop ligt.
Ja, de huisarts is een heilige, maar Ronald Stalling heeft haar en mijn vader al kunnen overtuigen dat de magnetron je eten (nog verder) verpest, dus ik hoop dat hij een beetje tot hen kan doordringen.
Gek he van die hoge temp? Ik vraag me af of het niet komt omdat haar lijf wellicht aan het vechten is tegen een (laaggradige) ontsteking, daar begon de Prednison ellende immers mee. Ik heb haar gevraagd om ook met een tweede thermometer een paar dagen achter elkaar te meten, ze gaf al aan dat een tweede thermometer exact dezelfde zelfde temp aangaf, haar TSH was in december en november boven de 3,5 (resp. 3,66 en 3,62) wat toch wel weer richting een trage schildklier wijst.
Mijn broer heeft een poosje rauwe melk gekocht voor m'n moeder, maar ze zegt dat er misselijk van werd en andere ontlasting en wil het nu niet meer drinken. Als wij naar hen toegaan dan rijden we eerst langs een plek waar we gezond eten kunnen halen voor hen, maar het is tot nu toe een druppel op een gloeiende plaat.
Helaas is mijn vader ook niet erg mobiel, hij kan kleine stukjes autorijden, maar moet vanwege een versleten nek erg voorzichtig zijn.

Pike, ik hoop dat je meeleest aangezien jij heel veel weet over de schilklier, ben zeer benieuwd naar jouw mening en vragen...
 
ik ben het eens met Jp. Lullig omdat het je moeder is, maar het is niet jouw taak om haar gezonder te krijgen. Dat is haar eigen pakkie an. Je kan op zijn hoogst wat adviezen geven.
 
Yoghurt is goed voor de darmen, lekker veel slagroom erbij, extra vit. C en een rauw ei, hoeft ze ook niet te kauwen. Ze kan het zo lekker maken als ze zelf wil.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan