malt bier

curvers

New member
is malt / alcoholvrij bier gezond? Er zit veel vitamineB dat weet ik wel.

wie weet hier meer over?

alvast bedankt voor jullie reacties
 
Bedoel je dat Duitse spul? Is een nogal stroperig goedje, volgens mij zit je dan puur suiker te drinken!

Mike
 
Alcohol zijn toch ook suikers? Wat zou het verschil zijn? Voor je lichaam maakt het niet veel uit lijkt me, het is beiden belastend. Qua geestelijke uitwerking lijkt de malt versie dan geschikter.
 
Dat klopt Heksje. Ik denk zelf dat bier niet per se ongezond hoeft te zijn mits het niet-gepasteuriseerd is. En uiteraard wel met mate door de alcohol. Of malt bier gezonder is zou ik niet durven zeggen, maar het komt op mij wel kunstmatig over. Alcohol is nu eenmaal een gevolg van het brouwproces.
 
mits het niet-gepasteuriseerd is

Zit daar ook al verschil tussen? Daar moet ik meer van weten. Heb jij eventueel hier mee info over en/of links?

Edit: met een zoekmachine vind ik al snel bieren waarbij vermeld is dat deze niet gepasteuriseerd zijn. Nooit geweten dat er verschillen zijn. Klopt het dat een niet-gepasteuriseerde versie een natuurlijker en wellicht 'gezonder' product is dan de wel gepasteuriseerde versie, net als met melk? Zo ja, welke voedingswaarden zijn dan behouden?



het komt op mij wel kunstmatig over. Alcohol is nu eenmaal een gevolg van het brouwproces.

Ja als je het zo stelt dan lijkt het mij idd ook dat alcoholvrij bier een kunstmatig product is. Het is dan wat vreemd om bier te hebben wat gebrouwen is maar een ingrediënt (of hoe je dat in deze ook zou noemen) mist.

Ik heb duidelijk nog geen verstand van bier :p
 
Heksje, kom je ook naar het congres? Daar staat Raul Henriquez met ongepasteuriseerde cider (appelwijn) uit Engeland, Frankrijk en Baskenland en ongepasteuriseerde appelazijn. Ongepasteuriseerd is alfijd beter, de producten krijgen dan de kans om te rijpen en worden eigenlijk alleen maar beter en lekkerder.

Mike
 
Helaas moet ik het congres aan me voorbij laten gaan Mike. De dag is te lang, de reis te ver op dit moment. Jammer, want ik mis mooie dingen lees ik (hier en in het topic over het congres zelf).

Ik zal eens op zoek gaan naar welke bieren gepasteuriseerd zijn en welke niet.

Manlief kan soms verschrikkelijk reageren op bier. Hij wordt dan van uit de nek helemaal rood en zijn gezicht blaast op. Dit is niet altijd en niet bij elk bier. Waar het precies aan ligt weten we niet. Daar hij zelden bier drinkt hebben we dit niet onderzocht, maar het zou wel fijn zijn om erachter te komen omdat hij een klein glas soms zo lekker kan vinden als extraatje.
 
Ik kan echt niet zeggen dat ik een gluten probleem heb ,ik eet al ruim 3 jaar geen brood meer,ik merk er niets van.Artsen zweren erbij dat brood slecht is vanwege gluten bij o.a reuma.Het gluten probleem zal ook wel te maken hebben met een slechte spijsvertering net zoals bij melk-eitwitten vaak het geval is.Of heb ik dit mis ?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan