Magnesium voetenbad

G

Guest

Guest
Ik kwam dit stuk tegen op de website van Hand van Reijnen..Ik vroeg me af of je misschien ook gewoon keltisch zeezout kon gebruiken?

Quote:
Het is heel nuttig om een speciaal soort zeezout in huis te hebben. Zeezout bevat een zeer hoog gehalte van bijna 50% aan magnesiumchloride kristallen. Je kunt er heel nuttig gebruik van maken om op een heel aangename manier snel het magnesium gehalte van het bloed mee op peil te brengen. Je kunt Dermavi Crystal flakes bestellen op www.BioVion.nl. Ik heb altijd een probeerverpakking van 1 kilo in de praktijk (5 euro). Dit zout wordt gedolven op 1600-2000 meter onder de Groningse bodem en is afkomstig van de opgedroogde Zechsteinzee van 250 miljoen jaar geleden.

Doe hiervan 150 gram (= 10 eetlepels) in 5 liter warm water en neem hierin een voetenbad van 20 minuten. Het is een even snelle manier van magnesium substitutie als een intraveneus infuus. Het chloor blijft achter op de huid en de magnesium ionen worden opgenomen in de bloedbaan. Het kan wel wat prikken aan je voeten. Doe het 5-7 avonden na elkaar, dan is het magnesiumtekort voldoende aangevuld. Daarna hoeft u het maar één keer per week te doen om het magnesium gehalte op peil te houden. Als u te lang door gaat met voetenbaden kunt u ook een te hoog magnesium gehalte van het bloed veroorzaken.

Het is bij uitstek geschikt voor (of na) een grote sportprestatie, een saunabezoek of wanneer de darmfunctie niet optimaal is om wat voor reden dan ook, zodat het gebruik van magnesium tabletten niet voldoende wordt opgenomen. Het magnesium voetenbad heeft ook een sterk ontgiftende werking, het werkt erg ontspannend en bevordert een goede nachtrust. Het kan ook verlichten bij alle vormen van pijn en bij migraine. Het helpt hoge bloeddruk genezen, zeker als je het combineert met het drinken van 6-8 glazen water per dag. Dit voetenbad kan ook ingezet worden bij de directe nabehandeling van hartinfarcten, beroertes en astma-aanvallen.

De eerste resultaten van patienten met deze eenvoudige toepassing van transdermale magnesium therapie zijn zo verbluffend goed dat ik dit bericht het predikaat: tip van de maand heb gegund. Als je het 's avonds doet voor je naar bed gaat dan val je als een blok in slaap en wordt de hele nacht niet meer wakker. Ik heb vandaag voor het eerst iemand terplekke in de spreekkamer afgeholpen van het zogenaamde Raynaud fenomeen: lijkwitte, koude vingers met blauwe nagels. Deze toepassingsvorm en informatie hierover is afkomstig uit het boek: Transdermal Magnesium Therapy van Marc Sircus, Ac, O.M.D. Wie alles wil weten over de natuurlijke geneeskracht van magnesium, klik door naar de Mens Sana Berichten 28-08 die geheel gewijd is aan dit onderwerp.


http://www.menssana.nu/pages/nl/publicaties/ziektebeelden/magnesiumtekort-en-hpu.php

 
Keltisch zeezout is het allerbeste zout dat er bestaat. Als je echt magnesium wilt, dan kun je ook prima bitterzout gebruiken.

 
Ik heb het zout uit de zechsteinzee gebruikt voor voetenbaden en ik merkte niet zo veel verschil met ervoor.

Maar het kan aan mij liggen.

Niettegenstaande het feit dat voetenbadjes altijd leuk zijn om te doen.

 
Deze voetenbadjes voelen trouwens heerlijk aan! Ik heb een aantal keer dode zeezout in een voetenbad gedaan. Het is een fijn tintelend gevoel aan je voeten, met niets anders te vergelijken. Dus naast de voordelen qua mineralen, voelt het echt lekker aan. Gelijk weer zin in baden.

 
Fijn dat ik dit lees! Ik ga straks ook eens een voetbadje proberen met keltisch zeezout. Ik heb ook last van het Raynaud fenomeen, koude/blauwbleke voeten. Baat het niet, dan schaadt het niet.

 
Zit ik hier in een duur Zechsal voetenbad, maar ik kan dit dus

net zo goed doen met Keltisch zeezout?

Ik probeer dus mijn magnesium op peil te krijgen, vandaar mijn vraag.

 
Als er in Keltisch zeezout 50% magnesiumchloride zit, betekent dit dat je dus 2x zoveel keltisch zeezout moet gebruiken als magnesiumvlokken die ook uit magnesiumchloride bestaat. Dan is keltisch zeezout nog steeds goedkoper, maar heel veel scheelt het dan niet meer.

Maar misschien krijg je op deze manier door het gebruik van keltisch zeezout in je voetenbad nog wel veel meer mineralen binnen. Weet iemand dat, zijn andere mineralen ook via de huid in de bloedbaan opnembaar? Kan dat ook nog schadelijk zijn?

 
Goeie Indigo. Ik denk dat alles via de huid opneembaar is. Daarom is het zo belangrijk om geen chemische spullen zoals deodorant meer te gebruiken. Volgende keer ook een flinke schep KKZ in mijn voetenbad gooien.

 
Indigo: In Keltisch zeezout zit geen 50% magnesiumchloride!

In Keltisch zeezout zit iets onder de 90% aan natriumchloride. In Zechsal zit 47% magnesiumchloride. Zoveel zit er niet aan magnesiumchloride in Keltisch zeezout!

Lees ook hier: Daarnaast is Keltisch zeezout veel zachter van smaak dan Himalayazout omdat het gehalte aan natriumchloride in Keltisch zeezout iets onder de 90% zit, tegenover 97% in Himalayazout. Het maakt Keltisch zeezout ook bijzonder rijk aan andere mineralen en spoorelementen. Himalayazout bevat eveneens vele mineralen en spoorelementen, maar in veel kleinere hoeveelheden. De balans van mineralen en spoorelementen, inclusief kleimineralen, in Keltisch zeezout is volkomen uniek.

Zie: http://www.keltischzeezout.com/vraag_en_antwoord.aspx

Lees ook hier: Zechsal is qua samenstelling niet te vergelijken met Himalayazout. De enige overeenomst is de afkomst uit een oerzee. Verder bestaat Himalayazout voor 97-98% uit natriumchloride, dus gewoon keukenzout. Daarnaast bevat het 2% magnesiumchloride, wat de voornaamste werkzame stof is in het product. Zechsal heeft een veel hogere concentratie magnesiumchloride (47%) en geeft dus een veel groter effect!

Zie: http://www.zechsal.eu/faq

Lees ook hier: Keltisch zeezout met zijn 84 mineralen en spoorelementen is een brok gezondheid

Een gemiddelde, afhankelijk van de oogst, per 100gram

Potassium: 200+/-30mg

Magnesium: 800+/-300mg

Calcium: 200+/-100mg

Zink: 0,30+/-0,20mg

Sodium: 13400+/-3000mg Sodium is Natrium

Keltisch zeezout wordt handmatig gewonnen volgens een traditionele, meer dan 2000 jaar oude Keltische methode in de Guérande-streek in Bretagne, Frankrijk. Water uit de koude zeestroom van de Atlantische Oceaan wordt via een ingenieus kanalenstelsel geleid naar ondiepe kleimoerassen. De zure klei in deze moerassen neutraliseert tot op zekere hoogte het zeer basische zeewater.

Zeewater heeft van nature een natriumgehalte van 97 tot 99 procent, maar na de interactie van het Altantische zeewater met de bodem in de Keltische kleimoerassen wordt het natriumgehalte teruggebracht tot net onder de 90 procent. Dit maakt Keltisch zeezout het meest natrium arme zeezout ter wereld. Bovendien vermengt het zeezout zich met de kleimineralen waardoor het een grijze kleur krijgt. Dit komt de mineralen inhoud van het zout alleen maar ten goede!

De kleimoerassen hebben daarnaast ook een zuiverende werking. Het zeewater wordt via kanalen van het ene moeras naar het andere geleid, waarbij de moerassen fungeren als een soort natuurlijke zuiveringsmethode, doordat microben in de klei onzuiverheden in het zeewater neutraliseren. Het gehele proces duurt zo’n twee weken, waarna het zoute water verzameld wordt in een bassin waar het verdampt door de zon, zodat alleen de zoutkristallen overblijven. De zoutwinner (‘paludier’) schept het zout dan handmatig op.

Zie: http://kruiden.hetbewustepad.nl/index.php?pag_id=60

 
Weet iemand waar een goed voetenteiltje te vinden is?

Ik heb alleen een badje van plastic, rond, van Blokker, maar dat is net te klein.

Iemand suggesties?

Ik wil geen electrische.

 
Ik begrijp nooit zo goed waarom het een voetenbad moet zijn, je kan dat toch evengoed gewoon in bad gooien dan is de oppervlakte om op te nemen toch groter?

 
Het hoeft niet per se een voetenbad te zijn, maar veel mensen hebben geen gewoon bad. Als ik een gewoon bad had zou ik het wel weten!

@mathilda

Bij de blokker hebben ze ook opbergdozen, van die plastic bakken. Daar moeten je voeten zeker in passen.

 
Ik zoek eigenlijk een bak die niet van plastic is maar van een materiaal dat als het heet is geen schadelijke stoffen afgeeft. Iemand een suggestie?

Lia

 
Ah zo, ik dacht ik zeg het even want in de winkel waarschuwde ze me dat het niet in het gewoon bad kon dat zou pikken. Helemaal niet waar natuurlijk. Ik heb wel een bad maar de laatste keer dat ik daar in gelegen heb is volgens mij 2,5 jaar geleden toen ik moest bevallen ;-) Ik gooi het wel altijd bij de kinderen in bad. Voor mezelf gebruik ik olie.

 
Goeje sheila!

Ik zit alleen te denken... metalen(ionen) uit bijvoorbeeld roestvrijstaal komen die niet juist veel makkelijker je huid door dan plasticdeeltjes(grote moleculen)? Of mis ik iets?

Ja, Iklustvet, ik ben jaloers op alle mensen met een bad!

Maar gelukkig heeft Amsterdam nog één badhuis over, misschien ga ik daar eens naartoe!

Hamster, bedankt voor de tip!

Als iemand anders nog andere suggesties heeft voor 'het ideale voetenbadje', laat het alsjeblieft weten!

Zovelen hebben het over een voetenbad nemen namelijk.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan