Magnesium malaat vraag (voor fibromyalgie)

Eén tablet levert 1000 mg magnesium malaat. Dit bestaat uit 150 mg elementair magnesium en 850 mg van de natuurlijke stof malaat (appelzuur).

 
Bedankt Asaya.

Nog een vraag; het bestaat dus uit 150mg elemntair magnesium. Weet je misschien ook welke vorm dit is?

 
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op deze site. Ik zit met een probleem misschien dat iemand advies voor me heeft... ik heb de diagnose fibro gekregen en nu word er verteld weinig koolhydraten, ik gebruik sinds kort maca poeder omdat dat energie schijnt te geven, maar er zitten wel veel koolhydraten in... is dit wel goed? alvast bedankt Groetjes

 
Hoi Kimalo,

Bij fibromyalgie komt wel meer kijken dan alleen koolhydraten. Zo speelt ook gluten een belangrijke rol en dient er gematigd te worden met koemelk.

Mijn advies is om hiervoor een dietise te raadplegen.

Maar het antwoord op je vraag; als er in maca poeder veel koolhydraten zit dan dien je dat te vermijden.

 
Er is nog een ander probleem verbonden aan macapoeder. Maca is familie van de gember en hoort, net als gember, NIET rauw te worden geconsumeerd. Bedenk ook dat je te maken hebt met een fyto-oestrogeen.

Mike

 
Slecht verteerbare vezels, waardoor je niet half zoveel gezondheidsvoordelen kunt genieten als dat je gember kookt.

Mike

 
Mike,

Ok. Dus ook een slechtere opname van stoffen. Maar denk je dat de slechte verteerbaarheid op klachten op zal leveren en welke? Ik snij kleine stukjes van de wortel af, misschien nog geen klein theelepeltje.

Ik strooi de gember over mijn, niet gekookte, maaltijden. Is de enigste optie om gember met het eten te koken. Ik zou wel een hele wortel bij de botten etc. kunnen doen wanneer ik bouillon maak.

ad

 
Wat ik uit het stuk begrijp is dat maca niet gecombineerd dient te worden met fyto-oestrogenen. Maar dat maca zelf geen fyto- oestrogeen is.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan