Magnesium L-Threonate

G

Guest

Guest
Ik kwam per abuis een vorm van magnesium tegen die net als de vetoplosbare vitamine C de bloed hersen barriere bereikt.
Iemand hier bekend mee?

Het heet Mag Mind en schijnt next generation magnesium te zijn. Erg interessant.


https://www.smeetsengraas.nl/jarrow-formulas/magmind/
 
Ik dacht eerst dat het een magnesium chelaat was, magnesium aan een eiwit verbonden. Magnesium chloride and magnesium citrate zijn zouten. Maar het lijkt dus meer op een zuur?

Nog niet van gehoord maar is ruim verkrijgbaar...

Complotdenker
 
Ik ken deze vorm van magnesium ook niet. Was benieuwd of er anderen zijn die het kennen en wat de ervaringen zijn. Ik vind het wel interessant deze magnesium. Misschien ontspant het makkelijker de ogen dan andere magnesium.
 
Ik denk dat we hier te maken hebben met een over gehypte vorm van magnesium, die best al wel weer een lange tijd op de markt is.
Ik heb zelf nooit de interesse gehad deze vorm te gaan proberen en al helemaal niet voor die prijs. Volgens mij is er ook iets te doen geweest mbt een klinische studie omtrent deze vorm van magnesium en zou het dus helemaal niet effectiever zijn dan een andere vorm van magnesium (weet even niet precies meer welke).
 
Ik las vanmiddag studies waar toch wel positieve resultaten in stonden aangegeven. Vooral met betrekking tot geheugen en iets over ALS en Parkinson.
 
Binc, veel (wetenschappelijke) studies neem ik persoonlijk ten heden dage nog maar met een korrel zout. Als dit spul vanaf het bestaan ervan werkelijk zo goed is, dan zou er dus helemaal geen ALS of Parkinson meer moeten zijn of het zou in ieder geval al veel minder en ernstig moeten zijn. Ik heb niet het idee dat dit zo is. Ik denk alleen dat de ontwikkelaars hiervan de meeste garen spinnen ( ik dacht mensen uit de medische wereld) Mocht je zelf overtuigd zijn van een bepaalde studie, stuur hem rustig door, dan kunnen ook geinteresseerde mensen er hun eigen oordeel over vellen.
 
Persoonlijk maakt het mij ook geen fuck uit of er wetenschappelijk onderzoek is gedaan. Ik dacht naar aanleiding van je bericht hierboven dat je daar waarde aan hecht.
Voor wat betreft ALS en Parkinson, het is maar de vraag of mensen die dat hebben op de hoogte zijn natuurlijk van producten die hen kunnen helpen.

Ik had deze nog open staan op me pc. De rest dicht geklikt.

https://vita-info.nl/2017/08/magnesium-l-threonaat-goed-voor-denkvermogen/O
 
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/24077207/


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4172865/
 
Ik ben er even vluchtig doorheen gegaan en volgens mij begreep ik uit een studie dat dit onderzoek op muizen (under home cage conditions) is gedaan. Bij mij roepen bij dit soort van onderzoeken dan ook meteen veel vragen op. Niet alleen zijn muizen natuurlijk geen mensen, maar wat is bv. hun eetpatroon geweest. Hebben deze muizen dezelfde stoffen daarbij binnengekregen als die bij mensen het geval kunnen zijn. Denk hierbij ook aan de slechte stoffen die in je hersenen kunnen gaan nestelen (o.a. de voor velen bekende kwik of aluminium). Muizen (under home cage conditions) zijn natuurlijk ook nooit blootgesteld aan zaken waar mensen aan blootgesteld worden. Er zo zijn er nog vele vragen die je hierbij bij jezelf kunt stellen. Maar zoals ik al zij, ben ik er vluchtig doorheen gegaan. Het is ook geen alledaagse stof en je hoofd moet er ook naar staan. Ook de kennis van termen etc die gebruikt worden in zo'n onderzoek moet je ook maar net meester zijn.
Mocht iemand met een betere kennis van deze materie er dieper willen of kunnen induiken, dan ben ik een luisterend oor.

Als uit medische onderzoeken is gebleken dat deze vorm van magnesium een positieve invloed zou (kunnen) hebben op mensen met bv. ALS en Parkinson, dan zouden bv doctoren hier denk ik toch ook wel van op de hoogte moeten zijn en kunnen voorschrijven aan mensen met deze aandoeningen.
 
Uiteindelijk zal het een kwestie van uitproberen zijn denk ik. Persoonlijk denk ik dat het niet veel uit maakt of er op mensen of dieren getest is. Dit vanwege het feit dat niet alle mensen ook dezelfde stoffen en dingen eten. Ieder individu is anders. Alleen gaat dat niet op voor hersens. Dit is bij dier en mens hetzelfde. Bij de 1 werkt iets wel en bij de ander niet.
Bovendien is magnesium niet een medicijn wat alleen werkt natuurlijk. Daarmee is ook niet gezegd dat het bij de ene patiënt met ALS wel werkt en bij de ander niet. Daar is meer voor nodig zoals vitamine d status etc.
 
Ik zie verschillende art. over magnesium staan.
Zie door de bomen het bos niet.
Ik heb van schussler no 7 = magnesium phosphoricum d6.
Iemand adviseert mij Magnesium bisglycinaat als zijnde beter/debeste. Ik zocht naar een goed artikel over al die verschillende soorten, nog niet gevonden.
Waarom is magnesium niet gewoon magnesium?
 
Iets gevonden

 
Laatst bewerkt:
Iets gevonden

Toevallig net een weekje de binnenboel opgeschoond met bitterzoutkuurtje. Had een opgeblazen buik. Voelt nu al weer een stuk beter.

Uit het boek van A. Moritz:
Bitterzout om dikke en dunne darm te reinigen.
3 weken lang 1 glas warm water met 1 theelepel bitterzout op nuchtere maag.
Zuivert plak, resten en verwijdert parasieten.
Ontlasting wordt eerst dun en krijgt pas weer de normale vorm als het darmstelsel schoon is.

Dit kan ook met Castor Olie (minder irriterend):
1/3 glas warm water met hierin 1 tot 3 theelepels Castor olie.
 
die castor olie is erg vies voor zover ik me herinner.
Ben je wel tussendoor diaree vrij geweest dus 1x WC of ging het in gedeeltes?
Een schoon darmstelsel is mooi.
1 week is te doen, 3 weken is wel erg veel.
Dat hebben de schrijvers vast nooit zelf gedaan.
En jij gaat niet of nauwelijks naar buiten toch?
 
die castor olie is erg vies voor zover ik me herinner.
Ben je wel tussendoor diaree vrij geweest dus 1x WC of ging het in gedeeltes?
Een schoon darmstelsel is mooi.
1 week is te doen, 3 weken is wel erg veel.
Dat hebben de schrijvers vast nooit zelf gedaan.
En jij gaat niet of nauwelijks naar buiten toch?
Alleen de eesrte dag diarree maar toen had ik 3 theelepels bitterzout genomen. Daarna 2 dagen slappe hap en toen weer normaal.

De meeste mensen vinden bitterzout vies, ik vind het lekker!

En jij gaat niet of nauwelijks naar buiten toch?
Ik ben veel buiten (hond en grote tuin die onderhouden moet worden.) Ik kan niet buiten buiten. ;) Maar wat heeft dat er mee te maken?
 
Omdat ik zelf incontinent ben als ik naar de WC moet.
Endeldarm weg, voorraadfunctie weg. Ga geen stap de deur uit totdat ik in kan schatten dat de boel rustig blijft.
Zelfst in huis moet ik naast de WC staan.
 
Laatst bewerkt:
Dit antwoord kreeg ik van Celzouten
"Magnesium biglycinaat is geen celzout, maar een ander mineraal. Vandaar het verschil."

Ik gebruik momenteel . Zijn die dan helemaal niet goed vraag ik me af.
No. 2 = calcium
no. 7 = magnesium
no. 8 = natrium.

Iemand zei uitdrukkelijk dat ik bisglycinaat moet gebruiken.
Straks maar weer eens zoeken.
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.453
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan