mag je wel rauwe koemelk bij koemelkallergie zoja hoeveel dan

G

Guest

Guest
Met mijn 20 ste ongeveer kwam een homeopaath erachter als ik koemelkallergie had.

Maar kan ik daarom wel rauwe melk drinken en zoja moet ik dat dan opbouwen?

Moet ik het niet eerst handwarm opwarmen?

Ergens ben ik er nog een beetje huiverig voor omdat ik eerst gelezen had in allernatieve boeken dat je als je melk drinkt magnesium ontrekt uit je botten omdat melk veel calsium bevat en magnesium nodig is voor de vertering?

En als melk (rauw) dan zo goed is waarom stopt de borstvoeding altijd dan na een bepaalde tijd bij mensen?

Gr sheila

 
De borstvoeding stopt pas als je je kind niet meer aanlegt. Er zijn moeders die wel 8 jaar lang voeden hoor.

Lees eens bij het: alleen lezen forum.

Ik heb vanaf mijn tweede geen melkprodukten meer willen drinken, bijna 48 jaar lang. Ik ben vorig jaar begonnen met rauwe melk, inderdaad wel opgebouwd. En ik maak er yoghurt en kefir van.

Verwarm de melk niet boven lich temp(max 40 gr) anders ben je veel van het goede weer kwijt.

Zoek wel een biol of bioldynamische melkboer.

 
Bedankt Dirtsa,

Ja het is een biologische boer.

Yogurt koop ik altijd biologisch, ik zie dat nog niet zitten om nu al zelf te maken.

Maar moet ik melk opwarmen voor bacterien of kan ik het ook gewoon koud drinken?

En dan iedere dag een glas bv om te beginnen?

 
Gewoon koud drinken!

Bacteriën zijn je vrienden!!

En ja, je hoeft niet direct een liter per dag te gaan drinken.

Gewoon rustig opbouwen.

Rauwe melk onttrekt geen magnesium uit je botten.

Dat soort ellende kun je alleen verwachten bij gepasteuriseerde melk.

 
Ben benieuwd of je verschil proeft.

Voordat ik wist dat ik koemelkallergie had was ik dol op melk.

Ja bacterien zijn je vrienden , maar je hebt toch ook verkeerde bacterien, zoals bv met candida?

 
ok ik zal het ervaren.

ja dom van me ik heb zelf candida gehad en is inderdaad een schimmel

 
Om te testen of je er tegen kunt staat een goede manier in het gaps dieet boek: voor het slapen gaan, een druppel ervan op je pols op laten drogen en laten zitten. Als het de volgende ochtend rood en geïrriteerd is ben je dus nog allergisch/overgevoelig ervoor, zo niet dan kun je beginnen met kleine hoeveelheden.

 
dat testen of je er tegen kunt( een druppel op je arm doen voor slapen gaan) geldt dat alleen voor melk of bv ook andere dingen waar je denkt niet tegen te kunnen. zoals bv notenolie, of bepaalde massageolie

 
Alles, als het vast voedsel is met een beetje water proberen op te lossen, of eerst fijnmalen en dan mengen met een beetje water.

Ik heb het zelf nog niet uit geprobeerd.

 
Ik zou eerst gaan voor melkkefir die je maakt van de rauwe melk. In de kefir zitten zoveel extra bacteriën (pro-biotica) die helpen de melk te verteren. Daarnaast is kefir anti-candida en heeft het o.a. veel b vitaminen. Voor mij is gewonen rauwe melk vaak moeilijk te verteren, maar kefir werkt juist perfect. Nog lekkerder ook, zeg ik als kefir-fan.

 
hoe kom je eigenlijk aan kefir en wat is het eigenlijk precies

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.839
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan