Maagzweer, kwaadaardig

simone

New member
Hallo,

Bij ons komen altijd twee hele lieve mensen aan de deur.Ik schat dat ze over de 70 zijn maar dan doen we gezellig praten en thee drinken. Wij krijgen groente uit hun tuin en andersom geven wij hun ook af en toe iets mee.Super lieve mensen maar nu kreeg zijn vrouw een tijdje geleden te horen dat ze een kwaadaardige maagzweer had.Niet uitgezaaid maar de artsen wilden meteen chemo toepassen. Zij heeft ervoor gekozen om het niet te doen maar dan stort je wereld natuurlijk in.Ze hebben het er echt moeilijk mee maar zij heeft van een klassieke homeophaat een rauwe biologische aardappelsap kuur gekregen.

Ik heb ook wat advies qua voedingspatroon gegeven maar ze wist me toch wel de nachtschade famillie op te noemen en zei ook dat ze giftig waren.

Wat zijn jullie tips en adviezen om dit te bestrijden?

Alvast bedankt, ze staan er namelijk echt voor open en willen het juist op de meest natuurlijke manier bestrijden.

 
Zie mijn antwoord op je vraag over wat een middenrifbreuk veroorzaakt en wat je ertegen kunt doen. Ook maagzweren hebben te maken met te weinig maagzuur. Klinkt misschien tegenstrijdig, maar omdat er sprake is van te weinig maagzuur scheidt de alvleesklier dan ook geen of te weinig natriumbicarbonaat uit en dat fungeert als een basische buffer voor de beschermende slijmvlieslaag van het maagdarmkanaal. Het weinige maagzuur is dan nog steeds bijzonder zuur en de slijmvlieslaag wordt onvoldoende beschermd, waardoor het maagzuur het slijmvlies kan aantasten en er zweren ontstaan.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.688
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan