maagzuurremmers- angina klachten

Andreas

New member
Hallo mensen,

Vanmorgen uit armoe maar naar de huisarts gegaan, heb toch weer vage angina pectoris klachten en maag/darmklachten erbij. De pest in mijn lijf. Hij schreef 2 weken maagzuurremmers voor om in ieder geval uit te sluiten dat het om een teveel aan maagzuur gaat. Nu ben ik met alle hartmedicatie een goed half jaar geleden gestopt en ben zo goed mogelijk volgens wapf gaan eten, en dan toch dit weer. Ik weet dat maagzuurremmers niet best zijn. En omdat ik volgende week op vakantie ga ben ik de vaatverwijderaars maar gaan innemen.

Wat te doen?

 
Andreas,

Het gros van de mensen heeft een maagzuur tekort, ik kan me niet voorstellen dat jij zomaar maagzuur teveel hebt. En maagzuurremmers zijn inderdaad niet best.

Ik kan nergens ontdekken wat je nu precies eet, je geeft aan dat je WAPF eet maar zou je op willen schrijven wat je eet en drinkt?

Wat voor supplementen gebruik je?

Gebruik je ook het Keltische zeezout?

Lia

 
Poekie,

Ik gebruik Keltisch zeezout, elke morgen met uitgeperst citroensap in een glas water.

Voor rauwe melk ben ik erg gevoelig, dus 's morgens rauwe yoghurt met amaranth/boekweit muesli, een paar rozijnen, appeltje, kurkuma, kaneel en ascorbinezuur. 2 x per week soep met beestenbottenbouillon, biologisch vlees, lever en groenten, chlorella en spirulina.

Een een enkele keer een aardappeltje in een gerecht en desembrood van de bakker uit Ahaus. 's Middags een bakje salade met wat kropsla, vis en of boontjes / bio-peulvruchten uit blik. Curry eet ik graag (zelfgemaakt van verse ingrediënten) met witte basmati rijst

Ik ben uit schrik nu even gestopt met de zuivel om een reactie daarvan uit te sluiten.

Andreas.

 
bij mij, als ik maagzuurklachten heb wordt het juist rustig door een beker melk..

 
Marijan,

Ik heb wel last van mijn maag/darmen maar nooit iets gemerkt van een teveel aan maagzuur. De arts had een vermoeden dat het een teveel aan maagzuur zou zijn en ik vind het link om bij een vermoeden maagzuurremmers te gaan gebruiken maar uitsluiten kan ik het ook niet. Hij weet ook dat ik een sterke weerzin heb tegen medicijngebruik. Hij zegt dat zijn tak van wetenschap zich nu eenmaal is gebaseerd op het voorschrijven van medicijnen c.q. pharma.

 
Als ik een gok zou moeten doen dan zou ik zeggen de maag/darmklachten komen door de spirulina, chorella en eventueel aan amaranth en/of boekweit.

Toen ik rond de jaarwisseling nogal verkeerd gegeten had kreeg ik ook hartklachten leek het wel maar deze kwamen duidelijk door te weinig maagzuur (dus enorme zuurbranden)en gingen gelukkig na een paar dagen op mijn normale dieet weer weg.

Dus er is volgens mij wel een link met maagzuur en klachten in de hartstreek

 
Stoppen met de medicatie Andreas, dat zou mijn advies zijn.

Met maagzuurremmers haal je nieuwe problemen in huis: dat je nog minder maagzuur krijgt dan je al had (te weinig) en je haalt ook vitamine/mineralen-opname problemen in huis (b12 tekort is bekend door maagzuurremmers) en infecties.

https://www.fatsforum.nl/topic/het-belang-van-maagzuur

https://www.fatsforum.nl/topic/boek...om-maagzuur-goed-voor-je-is-jonathan-v-wright

Als je je vaten wil verwijden kan dat in de zon (ik hoop dat je naar een zonnig oord gaat http://articles.mercola.com/sites/a...mp;utm_content=art1&utm_campaign=20130715 ), anderszins met uvb-licht thuis https://www.fatsforum.nl/topic/lichttherapie , arginine/citrulline https://www.fatsforum.nl/topic/hart-infarct/page/3 of bijv. magnesium.

 
Quote:
De arts had een vermoeden dat het een teveel aan maagzuur zou zijn en ik vind het link om bij een vermoeden maagzuurremmers te gaan gebruiken maar uitsluiten kan ik het ook niet.


Dan zou er bij mij een alarmbelletje gaan rinkelen. Je moet echt leren om precies andersom te denken. Dus als de arts zegt dat je teveel maagzuur hebt, heb je te weinig!

Mike

 
Pike,

Dank voor je suggestie,ik ga het zeker overwegen. Punt is dat ik een stent heb en de hartklachten en de angst ervoor zitten in mijn systeem.

Als er nog iemand is die een negatieve ervaring heeft met chlorella/spirulina en het eten van de granen, dan hoor ik dat graag.

 
Chlorella en spirulina valt bij mij niet goed: ik krijg het niet goed verteerd.

Granen in het algemeen daar krijg ik gelijk een ontstoken schildklier van (rondom mijn adamsappel begint het te steken: ook zie je in mijn bloed de antistoffen tegen de schildklier: hashimoto-indicatie).

 
Mike,

Dat gebeurde ook, dat rinkelen bedoel ik, maar tegelijk schiet je in de stress vanwege de optredende hart/maag/zonnevlecht klachten. Ik dacht het achter me te hebben gelaten, het heeft me een jaar gekost om het vertrouwen terug te winnen in mijn lichaam en dan dit weer. Geen maagzuurremmers dus.

 
Misschien dat sider-appelazijn helpt tegen maagzuur.

Ik las een stukje over dat maagzuurremmers niet de oplossing is maar symptoombestrijding:

http://www.kristaldimensies.nl/azijn.php

Je bent niet wat je eet, je bent wat je opneemt

Dit alles heeft puur te maken met een slecht functionerende spijsvertering, je maag is niet in staat alles goed op te nemen en dat zal tot gevolg hebben dat je hele verdere voedselverwerking niet de juiste stoffen uit het eten opneemt, hetgeen leidt, tot bovengenoemde klachten.

Het probleem zit hem in de zuurgraad van het maagzuur, wanneer je niet in staat bent om bepaalde stoffen tot je te nemen. Hierdoor kan ook geen goede opname plaatsvinden. De volgende spijsverteringsronde zal de maag een ander soort maagzuur produceren, waardoor de afbraak van het nieuwe voedsel in de maag resulteert in verminderde opnamevan voedingsstoffen. Je eet dan wel gezond met al die toegevoegde voedingsmiddelen, maar alleen op de lange duur zal er een grotere kans zijn dat je last kunt krijgen van diabetes, kanker, chronische pijn, artritis en zelfs hartproblemen.

Azijnsetje De verminderde werking van het maagzuur zorgt ervoor dat ziektes en parasieten hun weg makkelijk in het darmkanaal kunnen vinden en een verdere terugval van het immuunsysteem bevorderen. Zodra we last hebben van te veel aan zuur, slikken we maar al te graag een pilletje tegen het optrekkende zuur, en deze produkten zijn vrijwel alkalisch bezig en verminderen sterk de PH-waarde in het lichaam. De meeste mensen realiseren niet goed dat het voedsel en de toegevoegde voedingssupplementen en vitamines niet goed worden opgenomen door het lichaam waardoor vermindering ontstaat van voedselopname en de kans op ziektes vermeerderd. Door de slechte opname blijft men ook een hongergevoel hoouden en zal men zich wederom snel wagen aan een snack of zelfs een kleine extra maaltijd. Hierdoor treden er specifieke symptomen en klachten op waar dokters via hun favoriete, niet-werkende pil met bijwerkingen, de boel nog verder ontstoren. Ze verergeren het zelfs, door het operatief verwijderen van bepaalde organen en weefsels; niets helpt dan meer, ook niet een homeopatisch en/of natuurgeneesmiddel.Sterk maagzuur is goed voor u

De spijsvertering is een complex proces, het is een biochemisch en fysisch proces, dat geconsumeerde stoffen splitst in nutritionele componenten. Dit hele proces wordt aanzienlijk geholpen door spijsverteringsenzymen die van nature aanwezig zijn in levende levensmiddelen, zoals verse, rauwe groente en vruchtensappen, bijvoorbeeld.

Verwarmd voedsel, vernietigt bijna alle spijsverteringsenzymen, en dit is een reden waarom bij gekookt voedsel de gezondheid in feite afneemt bij veel mensen. Aan de andere kant zullen rauw en levend voedsel (salades oa) de spijsvertering bevorderen voor het afbreken en absorberen van voedingsstoffen, en ook hierbij zal de inname van appelazijn de opname van deze voedingsstoffen verbeteren. Dode levensmiddelen die gepasteuriseerde enzymen bevatten zorgen voor stress in uw lever, alvleesklier en galblaas. Juist doordat spijsverteringsenzymen ontbreken, wat weer door een verminderde maagzuurproduktie wordt veroorzaakt.

Er worden verder geen stoffen meer opgenomen, waardoor de samenstelling van het maagzuur afneemt en alleen nog de overige stoffen nauwelijks verwerkt worden tot een gezonde omzetting van goede enzymen. Enzymen die zo heel belangrijk zijn voor de gezondheid van ons leven. Kortom, Azijn is een essentiële stof, die we niet moeten onderschatten..!

 
Quote:
Verwarmd voedsel, vernietigt bijna alle spijsverteringsenzymen, en dit is een reden waarom bij gekookt voedsel de gezondheid in feite afneemt bij veel mensen. Aan de andere kant zullen rauw en levend voedsel (salades oa) de spijsvertering bevorderen voor het afbreken en absorberen van voedingsstoffen, en ook hierbij zal de inname van appelazijn de opname van deze voedingsstoffen verbeteren.


Mythe! Lees dit:

http://www.beyondveg.com/tu-j-l/raw-cooked/raw-cooked-1a.shtml

Mike

 
Ik dacht het al, de schrijver van bovengenoemd artikel verspreidt wel meer fantasieverhalen:

Quote:
Dierlijke produkten

Voor veel mensen is het worden van vegetariër een eerste stap in de richting van een gezonder en vriendelijker dieet. Een toenemend aantal studies waaronder ook de "China study" tonen een verband tussen vleesconsumptie en de veelvuldige voorvallen van degeneratieve ziekten zoals kanker, diabetes en hartkwalen.Gezondere en beter verteerbare eiwitbronnen zijn onder andere groene bladgroenten, amandelen, hennep- en sesamzaden, pompoen- en zonnebloempitten, boekweit, algen; zoals spirulina en chlorella, kiemen, durian en olijven. Onderzoek toont aan dat vegetariërs een uithoudingsvermogen hebben dat ongeveer tweemaal zo hoog ligt in vergelijking met dat van vleeseters. Veel topatleten waren vegetariërs ten tijde van hun grootste sport prestaties.


http://www.kristaldimensies.nl/overrauwevoeding.php

Zijn site staat bol van de sprookjes. Charade, van het begin af aan ben je hier allerlei disinfo aan het verspreiden:

https://www.fatsforum.nl/topic/argumenten-tegen-price/page/2#post-42877

Doe je dit bewust of weet je letterlijk niet beter? Na 4 maanden hier zou je toch wel beter moeten weten!

Mike

 
Sorry, dat ik disinfo plaatste. Ik zou voortaan iets uit eigen ervaring vertellen. De maagzuurremmers zijn niet de oplossing, daar ging het mij om.

En die site verteld veel spookjes maar is wel leuk om te lezen, alleen kan je ook disonfo overnemen.

 
De sites die je bezoekt zijn jouw zaak, daar ga ik niet over. Ik wil je ook niet de mond snoeren, begrijp me niet verkeerd. Je komt op mij nog 'zoekende' over. Misschien een mooie gelegenheid om wat meer uit te wijden over zaken waar je nog onvoldoende zeker over bent?

Mike

 
Waar ik nog twijfels over heb zijn:

Pinda's: Ik voel me er prima bij en krijg veel energie en het geeft goede ontlasting.

Paddenstoelen: Ik vind ze lekker.

onkruid: Ik merk dat als ik geplukte kruiden bij het vlees eet dat ik me heel onrustig kan gaan voelen. Geen idee of dat nu goed of slecht is. volgende dag is de onrust weg.

 
Pinda's zitten vol met omega 6. Dat verstoord de balans tussen omega 3 en 6 in het "voordeel" van 6 hetgeen nadelig is voor je gezondheid.

Daarbij kunnen er ook nog allerlei schimmels op/in pinda's zitten, lijkt mij geen goed idee.

Paddenstoelen zijn in principe wel oke.

Als je je onrustig voelt van onkruid dan zou ik daar gewoon even mee stoppen. Welk "onkruid" bedoel je eigenlijk? :wink:

Edit: je zegt kruiden maar ik las onkruid :D

Komt waarschijnlijk doordat mijn internet verbinding om de paar minuten uitvalt en ik een blank scherm zie, heel irritant :twisted:

Oke kruiden dus. :mrgreen:

 
Er staat ook onkruid:

Quote:
onkruid: Ik merk dat als ik geplukte kruiden bij het vlees eet dat ik me heel onrustig kan gaan voelen.


Mike

 
Ja nu zie ik het haha! Ik denk al hoe kom ik erop maar echt om de paar minuten ben ik de verbinding hier voor een paar minuten kwijt dus moet even snel lezen echt heel irritant bijna niet te doen. Volgende week weer thuis gelukkig wat internet betreft...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan