Maagzuur(tekort) globuskeel maagzweer

manfred

New member
Hallo,

ik loop nu al ruim een jaar met maagzuur gerelateerde klachten. Ik ben voor een tekort test bij Marijntje Antonis geweest. Daar bleek een tekort aan maagzuur inderdaad en licht vertraagde werking van schildklier.

De laatste week komen de klachten helaas nog heviger dan voorheen voor. In dusdanig extreme vorm dat ik me dagelijks de hele dag zwaar beroerd voel en heel laag in mijn energie zit. Mijn levenskwaliteit is op dit moment tot een nul punt gedaald helaas.

Ik heb last van een globuskeel( echt verschrikkelijk) en af en toe zenuwpijnen door het lichaam en een beginnend maagzweertje.

Ik gebruik op dit moment voor de maaltijd appelazijn(voorheen citroensap), tijdens de maaltijd gembercapsules die ik fijnkauw en de-glycyrrhizinated licorice capsules die ik ook fijnkauw. en dan 30 minuten na de maaltijd betaine hcl capsules.

Ik ben de afgelopen week bezig geweest om een nieuwe huisarts te zoeken die me wel door wil sturen voor verder onderzoek, want mijn vorige huisarts wilde hier totaal niet aan meewerken.Die gaf aan gewoon een maagzuurremmer nemen en dan gaat het vanzelf weer goed. Ik ben de afgelopen vrijdag dus bij mijn nieuwe huisarts geweest en heb gelijk een doorverwijzing gekregen voor de H pylori bacterie. Echter moet ik nu nog 1,5 week wachten voor ik mijn ontlasting kan gebruiken omdat ik afgelopen woensdag weer nexium heb gebruikt omdat ik enorme maagwand klachten had.

Ik wil graag als er niets uitkomt dan vragen om een MRI of CT scan van mijn organen en mijn bloed op al het mogelijke willen laten onderzoeken.
En dan eventueel uiteindelijk een gastroscopie.

Ik wil echt enorm graag van mijn probleem af want ik heb er zo echt geen zin meer in.

Iemand nog tips voor nu? want ik begrijp dat die globuskeel waarschijnlijk komt van de maagzuur in mijn slokdarm.

Alvast bedankt manfred
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.518
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan