Maagpijn na drinken van kefir: Wat te doen?

Bianca

New member
Ik heb vanmiddag heel veel gelezen op dit forum, super, maar omdat ik het niet verkeerd wil doen, hoop dat jullie tips voor me hebben:

Ik ben nu een week of vier meer en meer vetten aan het nemen. Maar in deze periode heb ik regelmatig last van mijn maag gehad. En vanmiddag nam ik een glas rauwe melk-kefir en daarna: maagpijn! En ik moet ook boeren. Zelfs nu, meer dan 3 uur later heb ik nog last. Stoelgang is ook niet super. Soms hard, soms redelijk normaal, maar meestal vind ik het niet veel.

Waar komt de pijn door? Wat kan ik eraan doen?

Ik krijg af en toe voetreflexmassage van mijn man en de drukpunten alvleesklier en 12-vingerige darm zijn altijd gevoelig. Dus daar is vast de link?

Ik wil graag zoveel mogelijk blijven WAPFen, ivm nog niet geheel herstelde bijnieren en schildklier (te traag) en daardoor ook hormonaal nog onbalans.

Dank voor jullie adviezen!

Bianca

 
De kefir heeft mijn alvleesklier heel veel geholpen! Klinkt als mega-ontgifting door de probiotische bacterien in de kefir.

Mike

 
Bianca, had je niet al eerder door de melk ( kefir ) last van je maag ? Misschien verteringproblemen met lactose of caseïne ??

 
Hoi Zonne en Mike,

Dank voor jullie reacties!

Mocht het aan verteringsproblemen liggen, zal ik dan enzymen gaan slikken?

Zo ja: Is dit dan tijdelijk of iets waar je dan heel je leven gebruik van moet blijven maken?

Bianca

 
Oei daar kan ik je niet mee helpen ( ik ben nog niet zo lang hier op het forum ).

Misschien kan je eens geitenmelk proberen ? dat is gemakkelijker verteerbaar.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan