Maag?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter eli
  • Startdatum Startdatum

eli

New member
De laatste paar dagen merk ik dat ik een soort van drukkend gevoel heb in het midden bij de onderkant van mijn ribben, ik denk dat dit de maag is? Of de milt of alvleesklier? Ik heb geen idee, heb het wel een vaker gehad. Het doet niet heel erg pijn maar is volgens mij wel een beetje opgezet. Wat zou dit kunnen zijn? Zou het een reactie van een bepaald orgaan kunnen zijn? Heb sinds een paar dagen nl ook rauwe kaas toegevoegd

 
hoi Eli, Herkenning. In elk geval ongeveer de plek en ook dat je denkt dat er iets is opgezet, maar dat het niet echt pijn doet. Ik heb het al 6 jaar. Met kaas heb ik het ook, maar ik denk niet dat er iets is mis met kaas en mijn vertering (ik zou het ook vreselijk vinden, want ik vind rauwe kaas zo lekker!): kwam ook nooit uit allergie-onderzoeken en ik vind kaas ook een uitkomst in mijn geval omdat melk bij mij niet werkt rauw, maar kaas wel. Ik neem de meest overjarige rauwe kaas die er is. Lange tijd dacht ik dat het de milt was. De pijn zat ook vaak meer vrij links. Maar nu zit die ook meer naar het midden soms (en dan denk ik: het is de maag). Maar ook in het midden onder die linkerrib. Ik heb hier nog altijd een verwijsbriefje liggen naar een maag-lever-darm-arts, maar met die slangen in mijn lijf en dan ook nog onder narcose, maar ook zonder narcose, dat zie ik niet zitten. Nieuwsgierig ben ik wel. Soms kan ik niet goed zitten vanwege de drukpijn. Ik slaap altijd op mijn buik op een harde ondergrond, want dan voel ik die drukpijn niet. Laatst kwam ik op het spoor van de mogelijkheid van de middenrifbreuk. Ik dacht misschien is dat het. En die schijn je te kunnen wegmasseren. (zie het onderwerp hier op de site https://www.fatsforum.nl/topic/middenrifbreuk-1 ). Het heeft ook te maken met ademhaling.

 
Er komen nu zwakheden bloot te liggen, die voorheen sluimerend aanwezig waren. De alvleesklier kan een enorme optater hebben gekregen van je voormalige koolhydraatrijke eetpatroon. Dit was bij mij ook het geval en ik heb e.e.a. verergerd door 2 jaar lang dagelijkse consumptie van fruitsmoothies. Je vindt mijn verhaal in de topic over natriumbicarbonaat.

Mike

 
bedankt, heb even wat plaatjes op internet bekeken en qua plek lijkt het wel overeen te komen met de alvleesklier

Heb ook je verhaal gelezen, ga ermee aan de slag.

 
Maag: ik, in bezit van zwakke maag, ben sinds een maand of zo in behandeling bij een acupuncturist: zij zegt dat ik alleen water mag drinken tijdens het eten. Niet op andere momenten als ik niet eet. Dat zou niet goed zijn voor de maag. Geen idee verder, ze is ook weer niet heel mededeelzaam. Maar goed, kennelijk deed ik eerst vanalles verkeerd en nu als ik dan nieuwe dingen aangereikt krijg, dan onderzoek ik het.
Voor de maag is het ook belangrijk regelmatig een klein beetje te eten.
Dit is weer anders dan het advies dat regelmatig vasten goed zou zijn.
In elk geval zeker niet voor mij.
Ik kan best een tijdje zonder eten, alleen als ik dan weer honger krijg, dan krijg ik het niet meer verwerkt als ik dan zoveel eet als mijn honger me ingeeft.
 
Water drinken tijdens het eten verdunt je maagzuur, waardoor je eten niet goed verteert. Hoe kan dit goed zijn voor de maag?! En als iemand niet kan of wil uitleggen waarom, dan zou ik zeer wantrouwend worden!

Mike
 
hoi Mike, het is niet dat de dame het niet kan of wil uitleggen. Ik heb geen verduidelijking gevraagd. Snel genoeg komen de naalden en liever heb ik dat daar de concentratie heengaat . Maar ik ga het wel vragen nog. Wordt vervolgd.
 
Er is geen lange traditie van water drinken tijdens de maaltijd, wel een kortstondige traditie van alternatieve behandelaars die maar wat roepen.

Mike
 
Het is niet dat ze zei dat ik veel water moet drinken, maar in elk geval was de boodschap: drinken moet je tijdens de maaltijd doen.
 
Mike,daar buiten om wel gerust genoeg water drinken ? ben er een beetje huiverig voor ,drink thuis veel kefir en appelazijn.Maar als je op pad gaat is het gemakkelijk om een flesje water mee te nemen vooral met deze hitte.
 
Als water jou hydrateert, prima. Ik krijg er alleen maar meer dorst van en loop om de haverklap naar de WC.

Mike
 
Gister avond en van ochtend heb ik wat last van mijn maag gehad ,kreeg het gevoel alsof ik iets zwaars ingeslikt had bijv.capsules .Wat zou dit kunnen zijn ?
 
Kwam nog niets tegen over drinken tijdens het eten:


For most people, drinking liquids with meals is unlikely to negatively affect digestion.

That being said, if you suffer from gastroesophageal reflux disease (GERD), liquids with meals may not be for you.

https://authoritynutrition.com/drinking-with-meals/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan