luie galblaas

blumchen21

New member
bij mijn moeder is de diagnose luie gablaas gesteld. deze diagnose is niet bekend bij de Nederlandse artsen maar in Roemenie(mijn moeder is roemeens) wel. Hier in nederland heeft ze verschillende onderzoeken ondergaan en er is niets gevonden, een hele gezonde vrouw! zegt de huisarts steeds.Probleem is dat ook in roemenie zeggen ze dat er geen behandeling voor is, alleen een hele strenge dieet. Ze mag helemaal geen vetten meer eten(ook bij gezonde mensen wordt vet afgeraden, omdat cholesterool slecht is), geen vlees,fruit, zuivel enz. elke ochtend begint ze met een glas water met olijfolie en citroensap en de hele dag door eet ze meer brood met thee en 's avond pakt ze wat warm eten maar erg weinig. ze is inmiddels zo'n 20 kg afgevallen. De galblaas aanvallen beginnen met hele erge hoofdpijn en veel overgeven. dit kan 1-3 dagen duren.

Ik weet wel dat jullie geen artsen zijn maar misschien hebben jullie tips, ideen, iets..

 
Als er zoiets bestaat als een luie galblaas, dan zou dat wel eens kunnen komen door vrijwel vetvrij te eten (is dat het geval?). Wat gebeurt er als ze wel vet eet? Lijkt er een oorzaak te zijn van de galaanvallen? Hoe weet je dat het een galaanval is, geeft ze "gal" over? (dat is meestal maagzuur en als de diagnose hierop gebaseerd is, dan kan die er goed naast zitten). De verschijnselen die je hier beschrijft op zich zouden net zo goed op migraine kunnen wijzen.

 
gezonde vetten als kokosvet en roomboter eet ze niet, ze is doodsbang dat ze zo'n aanval krijgt. als we een verjaardag hebben neemt ze iets in en dan kan ze van alles eten. als ze zo'n pil niet neemt volgt na een paar uur zo'n aanval.

 
op de roemeense sites lees ik vaak dat een lever detox kan de klachten kan verminderen maar staat niet wat je precies moet doen

 
Mijn klachten gingen van een uurtje, naar 24/7 en zo te horen is je moeder ook hard op weg. Ik ben toendertijd ook zeker 15 kilo afgevallen en kon op den duur uit angst niets meer eten, want alles maakte dat ik pijn had/kreeg.

Ik ben in 1 week radicaal overgestapt op Wapf en heel veel vet en vlees gaan eten. Hiermee werden de klachten heel snel minder en minder. Nu ben ik al maanden koliekvrij. Maar kon vanaf dag 1 weer eens de nacht doorslapen, heerlijk! Ik deed al de leverzuiveringen, maar dat was niet voldoende.

Ik ben wapf gaan eten, bijna een jaar lang dagelijks begonnen met twee eigelen, 1 grapefruitsap en minimaal 50 ml olijfolie. Ik ben er nog niet, maar al wel een heel eind! Pijnvrij, af en toe nog wat gevoeligheid en met iedere grote zuivering een heleboel stenen.

Ik weet dat overal staat dat je vetvrij moet eten, maar er is voor mij maar 1 medicijn geweest en dat is heel veel vet! Door vetvrij ging het alleen maar slechter en slechter met mij.

 
Je galblaas heeft juist vet nodig om gezond te zijn/blijven. En als ze na vet eten een galaanval krijgt dan moet ze bitterzout drinken om de galblaas te helpen. Door het vette eten gaat ze galstenen uitstoten die niet hun weg naar buiten kunnen vinden (verstopt). Dus dan helpt bitterzout om de stenen te lozen. Maar ze moet juist verzadigde vetten eten om een gezonde galblaas/leverfunctie te hebben.

Lia

 
en appelsap of appelazijn gebruiken om de galstenen zacht te maken, dat maakt het uitscheiden makkelijker!

 
idd wat Alexandra zegt ook..niet slapen. dat was ik vergeten. mijn moeder kan niet in slaap vallen of is ze 's ochtends heel erg vroeg wakker. ze werkt 5 dagen in de week en ook lichamelijk werk af en toe dus rust heeft ze zeker nodig maar ook goede voedsel.

wat wapf precies inhoudt moet ik nog even zoeken hier. Bedankt voor het meedenken

 
Neem een kijkje op de website van Poekie www.voedingisgezondheid.nl

Wapf is in het heel kort, heeel veel vetten, minder eiwitten en minimaal koolhydraten (onder de 100 gram per dag). Staat dus haaks op wat de artsen beweren wat te doen als je last hebt van je galblaas. Ik vaar er ontzettend goed bij!

 
Ongelooofelijk hè! ,die artsen! Heb het zelf ook ervaren.... Zo jammer dat ze het nog steeds niet helemaal snappen......pffff

 
@ Chantie: hierover:
Quote:
Zo jammer dat ze het nog steeds niet helemaal snappen......pffff


Is het wel een kwestie van snappen of van net doen alsof men het niet snapt uit (een raar soort?) overlevingsdrang? http://www.sott.net/article/263623-Are-Doctors-stupid-or-afraid

Citaat:
Quote:
To do anything other than this standard of practice is to technically and legally engage in MALPRACTICE - and we all know what happens to doctors in a malpractice suit. They "will probably lose everything they've worked for".


Vrij vertaald: als doktoren zich niet houden aan gestelde regels: -of die patienten nou helpen of niet in de praktijk doet er daarbij nauwelijks toe-, dan kan dat een dokter zijn baan kosten.

Dus wat doen die artsen: zich van de domme houden naar de patienten toe of op zijn minst verroeren ze zich liefst nauwelijks.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan