Lugol

-B.arr

New member
Ik doe momenteel niet de lugol in de yoghurtsmoothies. Is dit van essentieel belang? Zoja welke lugol gebruikt men hier?
 
ok ik zie het. Ik eet wel haring.
Is dit dan genoeg voor het jodium, en hoef ik dan geen druppels in mijn smoothie te doen? Omdat ik ook verhalen lees over overdoseringen, dat dat sowieso niet goed is.

IK twijfel nog steeds.
Wil niet iets toevoegen aan mijn smoothie wat niet nodig is (2 x per week zou dit dan zijn voor mij).
Maar als het wel nodig is dan schaf ik het aan.


Overigens eet ik ook geen paranoten voor het selemium. Misschien ook een idee (moeten zeker geweekt?)
 
IK twijfel nog steeds.

Dat is je grootste probleem misschien wel Celticmyst. Altijd maar die twijfels en vragen.

Misschien ook een idee

De antwoorden staan recht voor je neus en je weet het wel gezien je vraag:
moeten zeker geweekt?

Hup pak jezelf eens op, geef een schop onder je kont en probeer de dingen uit. Lees, lees en lees nog meer. Probeer het overzicht te krijgen en probeer uit wat bij jou past en goed voelt.
 
Mensen bestel die Lugol's maar niet bij ergomax. De manier van verpakken was niet denderend, haalde het plasticje van de dop (de dop dus nog niet opengedraaid!) en gelijk een hoeveelheid op mijn hand. Prikte ook. Zou niet moeten. Slecht afgesloten dus.

Het meeste er maar afgeboend, en de rest trekt hopelijk wel weg.. nou ja heb ik wel gelijk mijn jodiumtekort aangevuld ;) ;)

zal het wel even doorgeven aan ze; niet handig...
 
Er is erg veel geschreven over Lugol's. Zo'n 46 pagina's en ik kan ze niet allemaal gaan lezen nu. Ik wil toch een korte vraag stellen. Ik was vanmorgen bij iemand die kinesiologie heeft gestudeerd en mijn lichaam doormeette (wil niet zeggen dat het volledig accuraat is, maar ze stelde een vitamine D en magnesiumtekort vast).

Ik vertelde haar dat ik bezig ben met Lugol's. Ik had besloten het 1 keer per week op mijn huid te smeren. Deze week heb ik het echter al 2 keer op mijn huid gesmeerd en 1 druppel in de smoothie vanmorgen. Dit eigenlijk meer op gevoel; het zal ongetwijfeld teveel zijn.

Ik heb begrepen, door het lezen van alle posts, dat ik er beter aan zou doen 2 keer per week 1 druppel te nemen maar ik laat het net als sommige anderen niet door mijn maagdarmkanaal gaan het is vrij heftig. Dus mijn conclusie is, beter 1 keer per week op de huid zoals Tanja doet.

Kwa selenium (want ik las dat je dat ook ondersteunend moet nemen) neem ik af en toe paranoten nu (ookal ben ik niet zo heel blij met het fytinezuur).

Volgens de dame van vanochtend kan mijn schildklier problemen gaan geven doordat ik de Lugol's gebruik. Hoe denken jullie daarover?

Die kinesiologische dame vond het geen goed idee dat ik met Lugol's aan de gang was. En ja het is best een heftig goedje moet ik zeggen.
 
Iemand toevallig nog behoefte aan Lugol's van Clark die deze ongeopend van mij over wil nemen (wel tegen betaling uiteraard)? Ik had per ongeluk dubbel besteld.

Bij Clark kostte hij 12 euro en de verzendkosten waren 7.50......
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.537
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan