Liposomeren vitamine c

ruud

New member
Eerder heb ik bij een ander onderwerp - in dit geval het onderwerp over kanker natuurlijk genezen - al gepost over het liposomaal maken van vitamine c: https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=96&page=5

Ik heb mijn behandelaar laten uitzoeken wat volgens haar de juiste formule is voor het liposomaal maken van vitamine c.

Dat betekent dat je de vitamine c stopt in een ultrasone sieradenreiniger en dan vermengt met een bepaalde olie-achtige substantie.

Gangbare recepten gaan uit van soja-lecitine of zonnebloemlecitine.

Deze hebben echter gezondheidsnadelen.

Het geval wil dat mijn behandelaar zegt dat liposomeren -dus het vitamine c poeder inkapselen in olie-emulsie- alleen goed is met rauwe ei.

Alleen rauwe ei durf ik zelf niet aan.

Mensen die het wel aandurven kunnen zo de vitamine C veel beschikbaarder maken voor zichzelf: de vitamine c kan veel makkelijker worden opgenomen door het lichaam.

Gewone vitamine c schijnt maar voor 16% opgenomen te kunnen worden door ons spijsverteringsstelsel.

Liposomale vitamine c is vergelijkbaar met vitamine c-infusen als het gaat om de beschikbaarheid ervan voor het lichaam bij inname.

Dit is wat mijn behandelaar schrijft/schreef na het testen in antwoord op mijn vragen:

Quote:
de verhouding;

water 40 %

het hele ei 30 %

calciumascorbaat 30 %


Quote:
vitamine c liposomeren gaat alleen met rauw ei

natuurlijke vitamine c-poeder alleen acaibespoeder

verhouding; 70% calciumascorbaatpoeder

30% vruchtenpoeder


nota bene: ik kan niet tegen andere vormen van vitamine c dan calciumascorbaat op het moment: anderen kunnen dat misschien wel en zij kunnen dan het calciumascorbaat vervangen door iets wat zij gebruiken.

 
Dag Lievergezond,

Bedankt voor het delen van de verhoudingen. Ik was hier naarstig naar op zoek voor mijn moeder. Zij ligt in het ziekenhuis met een longontsteking en een botbreuk, waarvan de operatie uitgesteld wordt. Ze willen haar volstoppen met van alles. Maar C leek mij toch het beste; bevordert botgenezing en geneest de longontsteking. Nu kwam ik op mijn zoektocht naar intraveneus dus dat liposomaal C tegen. Omzeil je protocollen.

Ja en toen dus die lecithine. Maar er is dus een alternatief, fijn.

Ik ben dus nog een beginner op dit gebied en wil het graag gaan maken.

Maar kun je misschien aangeven wat praktisch is met de in te nemen porties?

En hoelang blijft dat rauwe ei goed. Op zich conserveert vitamine C. Kan ik het invriezen?

 
Mike: Bedankt voor de link.

Inmiddels al veel meer gelezen.

Maar dat bedoel ik dus, GEEN lecithine. Dat had ik echt wel snel begrepen :D

Maar ik wilde meer info als je het met een rauw ei doet.

Maar ik begreep uit een ander topic dat dat nog niet zo is uitgeprobeerd.

Met rauwe eieren heb ik niet zo'n problemen. Ik geef het regelmatig aan mijn kleine (nu ruim 1,5) met melk, bessen en kokosolie erdoor. Ze vindt het echt smullen.

Maar waarom ik dus dit graag wil uitproberen is voor mijn moeder. Ze heeft anderhalf jaar geleden een darmafsluiting overleefd en nu dat andere gedonder in het ziekenhuis. Dus ik dacht om snel te kunnen handelen, (wat niet het geval is bij intraveneus in een ziekenhuis) die liposomale C te geven. Omdat ze dan minder hoeft te nemen.

Maar ik ga daar eerst maar zelf eens rustig mee heksen. En haar kan ik dan die ascorbyl palmitaat geven. Dat is nu even het meest effectieve, denk ik :)

 
Hoi Myrthe, bij de rubriek kanker natuurlijk genezen staat wat beter beschreven hoe je de liposomale c kan maken; dat is met zo'n ultrasone sieradenschoonmaker (ik heb er hier 1 van het merk watshome van de kruidvat destijds maar mogelijk verkopen ze die daar nog steeds). Ik ben er alleen nooit toe gekomen om het te maken! Beetje stom misschien, maar ik ben benieuwd hoe jij ermee vaart als je ermee aan de slag gaat.

 
@Poekie

Nee, dat is de pure vitamine C (wateroplosbaar !!)

 
Oké, ik was even in de war.

Ik heb er zelf een vetoplosbare van gemaakt, d.m.v. menging met rode palmolie.

Die nemen we nu dagelijks in samen met acerolapoeder, een vetoplosbare en een wateroplosbare samen.

Lia

 
http://products.mercola.com/vitamin-c/?e_cid=20141025Z1_DNL_YRP_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=yrp1&utm_campaign=20141025Z1&et_cid=DM58413&et_rid=706689870

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan