lipomen (vetbulten)

organica

New member
Hallo,

Mijn man, heeft een paar maanden terug operatief 3 bulten laten verwijderen, de diagnose was lipomen oftwel vetbulten. Hij is eind de 20. We zijn nu echt op zoek naar de oorzaak, want er komen er steeds meer bij. in 3 maanden tijd zijn er 4 bij gekomen. Wat denken jullie dat de oorzaak hiervan is?

Hij heeft zich laten testen op voedselintolleranties bij een natuurgeneeskundige, en hier kwamen uit dat hij niet tegen tarwe kan en niet tegen citrusfruit en niet tegen tomaten. We aten alleen nog maar zuurdesem brood, biologisch, maar dit was wel tarwe, nu over op rogge of spelt, darmflora was ook niet goed, hij kan weinig voeding verdragen, voelt zich snel moe na iets gegeten te hebben.
Hij snoept nooit, we eten alles puur, en we eten veel volgens wapf al jaren.
Hoop dat iemand hier een antwoord op weet.
 
hoi Organica, ik weet niet of je engels kan lezen: maar deze tekst geeft clues over gebrekkige ontgiftiging door o.a. problemen met de klieren (endocriene systeem): http://www.optimumchoices.com/Lipoma_People.htm
De persoon zelf had een wortelkanaalbehandelde kies die in de kaak veel infectietoxininen veroorzaakte.
Als je vriend niet alle voedingsallergieen en ditto intoleranties (langzame reacties op voeding: vaak nog veel funester voor de gezondheid) op zijn netvlies heeft staan en zich eraan houdt, dan kan hij daarmee ook zijn hormoonklieren ernstig belasten: het lichaam kan dan antistoffen tegen zichzelf gaan aanmaken: bijv. in het geval van hashimoto de schildklier, maar evengoed ook tegen de hersenen.
 
Ik zit te denken aan geblokkeerde galwegen en een verzwakte leverfunctie, waardoor hij vet niet goed kan verteren. In dat geval werkt de WAPF-voeding averechts.

Mike
 
ha, dat vermoedde ik al zoiets, verstopping waarschijnlijk. Als je vorige tekst aanklikt van Mike zitten daar ook nog teksten van mij. De klachten van knokkels enz. zijn inmiddels allemaal al lang verdwenen.
 
Marijan, die klachten van je knokkels: ganglioomcystes, dat was waarschijnlijk jodiumgebrek. Pas heb ik ook (iets te veel) veel jodium ingenomen in de vorm van kelp en pats mijn cyste was ineens helemaal weg. Maar misschien zijn ganglioomcysten wel iets anders dan lipomen.
 
ik was dat eigenlijk helemaal vergeten, zat er toen wel enige maanden, na uitknijpen kwam het steeds terug. Volgens mij heb ik dat met cannabisolie weg gekregen (gesmeerd).
Ik gebruik nu nog dagelijks 1 capsule, gevuld met 5 druppels thc en 3 druppels cbd, voor het slapen gebruik ik dat als zetpil.
En ondanks het gesnurk van mijn man slaap ik redelijk makkelijk in en de hele nacht door, heerlijk.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.648
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan