Liefde en verdriet bij bezoek boerderij

Gadsie

New member
Ik ben vandaag naar een boerderij geweest om melk te halen. Het was een andere boerderij dan waar ik normaal heen ga. Het was een klein bedrijfje, ze had 21 koeien. Ze verkoopt melk aan mensen die langs komen, voor zichzelf, en wat voor een melkverwerkerij een paar km verderop. De koeien hebben hun hoorns nog, ze kunnen naar buiten en binnen lopen het hele

jaar door, en de verwarming binnen is het verteren van het stro. Als ik deze koeien zie en de boerin die haar koeien echt als familie ziet word ik blij. Het is voor mij echt een speciaal gevoel en het klinkt misschien raar maar het is 1 van de weinige momenten dat ik me écht goed voel en echt liefde voel, gewoon een beetje daar in de natuur (drentsche Aa) tussen de koeien enzo.

Helaas zijn er ook dingen die ik heel erg jammer vind. Er is bijvoorbeeld niemand om de boerderij over te nemen en dat soort dingen vertelde ze. Ik hoop dat deze wereld ooit beter zal worden, ik vrees het ergste maar hoop op het beste.

Krijgen jullie ook speciale gevoelens als je melk gaat halen of gewoon in de natuur en tussen blije dieren zit?

 
Ik wordt ook heel blij van mijn bezoekjes aan de boer, van de kalfjes die nog bij hun moeder staan, de koeien die onder de borstelmachine staan te genieten. Maar ook van de boer die het artikel van Mike in het krantje voor melkveehouders aanneemt en het met interesse wil lezen en uiteraard van de nog warme melk die ik voor een habbekrats mee naar huis mag nemen en in mijn eigen 'melkverwerkerij' omtover tot nog meer heerlijkheden.

Nu het s 'avonds nog licht is als ik ga geniet ik ook van de landelijke omgeving en het prachtige uitzicht in het heuvelland.