licorice, drop

keizertje

New member
Een vraagje: ik heb een vreselijke drang naar drop, ik neem de harde staven uit de natuurwinkel. Laatst had ik er zo 2 op, gevolg : barstende koppijn en 4 ochtenden op gestaan met een gezwollen gezicht... Ik weet dat er een link is met cortisol,maar hoe dat juist zit weet ik niet??? Is daar iemand van op de hoogte?

keizertje

 
Drop is gemaakt van zoethout. 'Licorice' is het Engelse woord voor zoethout. Als je bijnieren verzwakt zijn en je hebt een lage bloeddruk kun je een onbedwingbare hang naar zoethout ontwikkelen. Je noemt al cortisol en dat is een bijnierhormoon.

Mike

 
Is het dan ok om dit te consumeren???Of put het de bijnieren nog meer uit???Heb inderdaad lage bloeddruk en verzwakte bijnieren. Ik denk alleen dat ik er net ietsje teveel van binnen had.

 
Drop van het biologische merk Panda is het minst ongezond. Beter nog kun je pure zoethout consumeren in de vorm van zoethoutstokjes en zoethoutthee, beide verkrijgbaar in de biowinkel.

Mike

 
Heb de laatste 2 weken zin in drop. Heb deze
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/kindly-s-laurier-drop-60016551

Is dit okay, of niet goed voor de bloedsuikerspiegel?

Dorothé
 
Hoi Marijan,

Daarom vraag ik het ook. Dit is echter wel pure zoethout, maar misschien toch te veel suiker van zichzelf.

Dorothé
 
Vind je de hele toestand rondom 'corona' spannend, alsmede de aanstaande ontwikkelingen en onthullingen? Zo ja, dan kunnen je bijnieren wel wat ondersteuning gebruiken. Zoethout biedt deze ondersteuning. Je lichaam vertelt je dus precies wat je nodig hebt. Let wel, zoethout verhoogt de bloeddruk dus een te hoge inname kan je juist meer opfokken!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan