Lichen sclerosus

G

Guest

Guest
Hallo,

Een kennis van mij heeft lichen sclerosus

http://www.lichensclerosus.nl/informatie.html#h3

Ze is begin 60 jaar en het is begonnen toen zij stopte met de pil.

Ze gebruikt nu hormooncremes omdat de jeuk en pijn anders niet te houden is.

Weet iemand wat ze er aan kan doen,tips?

Ze heeft er erg last van.

Ik had er nog nooit van gehoord.

Ze zal erg dankbaar zijn al iemand tips heeft.

Groet Danielle

 
@Danielle,

Het is voor mij wel duidelijk dat ze een hormonale disbalans heeft, zeker omdat ze de pil zolang heeft gebruikt.

In ieder geval mag ze haar voeding aan gaan passen, dat is bij allemaal wel bekend.

Veel vetten, minder eiwitten en nog minder (juiste) koolhydraten.

Quote:
Inmiddels ben ik er wel achter dat ALLE ziektes het gevolg zijn van hormonale disbalans. Bij de een is er een insuline- en/of leptineprobleem, bij de ander een bijnierprobleem, weer iemand anders heeft een schildklierprobleem of een hypofyseprobleem. De hormonen zijn de chemische boodschappers van het lichaam die de cellen vertellen wat ze wel of niet moeten doen. Als deze boodschappen verstoord zijn, heeft dit een uitwerking op het totale systeem. Vandaar dat ziekte zich op zoveel verschillende, wijd uiteenlopende manieren uit. Per hormoonklier zijn er misschien wel honderden of duizenden ziektebeelden aan verbonden!

Weston Price noemde de vetoplosbare vitamines (A, D, E, Activator X, alias vit. K) niet voor niets 'activators'. Deze vitamines activeren en voeden de hormoonklieren. Daarnaast waren mineralen een tweede pijler van het onderzoek van Price. Tekorten aan vetoplosbare vitamines en mineralen wisten zelfs de sterkste, meest trotse natuurvolkeren te verzwakken en zelfs uit te roeien. Je kunt dus gerust zeggen dat de allergrootste voedingstekorten die de moderne mens al vanaf zijn geboorte meekrijgt tekorten aan vetoplosbare vitamines en mineralen zijn. Vind je het gek dat we met z'n allen neigen naar vet en zout? En hoe triest is het dan dat we juist voor deze twee essentiele voedingsstoffen bang worden gemaakt?

Overigens wil ik aan de twee pijlers van Price ook nog wel toevoegen waterstof en zuurstof. Dus het draait om vetten, mineralen, water en zuurstof. Nu is er een studie die aantoont dat K2 insulineresistentie tegengaat. Dat is hormonale disbalans, logisch dat een vetoplosbare vitamine als K2 dit tegengaat! Wedden dat we nog studies gaan zien die aantonen dat ook vit. A, D en E hier een positieve rol in kunnen spelen? Wedden dat we gaan zien dat alle vetlosbare vitamines sowieso een positieve rol spelen in het opheffen van ELKE vorm van hormonale disbalans? Wedden dat het ook veel te maken heeft met tekorten aan mineralen, waterstof en zuurstof? We hebben het hier over de fundamentele bouwstenen van het leven! Logisch toch, als je een of meerdere van deze bouwstenen tekort komt dat dit leidt tot de meest uiteenlopende klachten, die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben maar uiteindelijk allemaal neerkomen op GEBREK AAN VOEDINGSSTOFFEN.

Eens te meer blijkt wel dat het onderzoek van Weston Price, dat hij in 1939 publiceerde in zijn boek, nog lang niet achterhaald is. Wat allang achterhaald is, is de onzin over verzadigd vet, zout en cholesterol die ons de laatste 60 jaar verteld wordt!

Mike

Komt uit dit topic: https://www.fatsforum.nl/topic/vitamine-k2#post-2062

Dus ze mag aan de vetoplosbare vitamines A, D, E en K. Volop aanwezig in biologisch orgaanvlees, koudwater vis, rauwe melk en eieren.

Lia

 
Dank je wel Lia,

Ik dacht zelf ook al dat het door jarenlang pil gebruik is gekomen,

Ik zal haar het stuk laten lezen!

Groet Danielle

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.673
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan