Levetraan icm boterolie - welke smaak voor kind

Boerenkaas

New member
Zoon (1,5 jr) wil ik graag aan de combi levertraan en boterolie. Afgelopen dagen pikte hij het dat ik een deel van mijn capsule op een lepeltje aan hem gaf. Zoals te verwachten was dit van korte duur, want hij blieft het nu absoluut niet en hij is te slim om het op een verstoppende wijze alsnog te geven (been there done that overigens).

Nu zit ik te denken om de gel van Green Pasture aan te schaffen en dan datgeen met een smaakje. Echter ik kan helemaal niets bedenken bij de smaken kaneel en chocolade icm levertraan. Voordat ik van Green Pasture wist kreeg zoon de visolie van Optimax, daar zit een dubieus sinaasappelsmaakje aan, maar hij werkte zonder tegen te sputteren elke dag zijn lepeltje naar binnen. Als de gel in de smaak sinaasappel was, dan wist ik het wel, maar helaas dat is er niet. Heeft iemand hier ervaring met de smaken chocolade en kaneel? en zoja kan je mij laten weten wat jouw bevindingen zijn? Ik ben met name geinteresseerd hoe dicht de smaak in de buurt van chocolade of kaneel komt en of het een beetje pruimen is.

 
Niet te moeilijk doen. Onze dochter van 4 geef ik een bakje yoghurt met slagroom of Griekse yoghurt en vervolgens leg ik er een theelepel met Blue Ice Royal naast (gewoon de normale variant). Mevrouw haalt het theelepeltje met levertraan en boterolie door de yoghurt en slikt hem af. Nou verwacht ik niet dat ieder kind dit zal doen, maar het kan dus wel. In het begin ben ik ook bezig geweest met capsules die ze vervolgens niet weg kreeg en weer uitspuugde. Uiteindelijk wennen ze wel aan de smaak. Eerst roerde ik de Blue Ice Royal er zelf nog door toen ze jonger was.

 
Dank je, maar dat zie ik zoon idd niet doen en ik wil er ook geen strijd om maken. Misschien dat iemand anders zijn/haar ervaring wil delen?

 
Ook niet door de yoghurt roeren ? Dan zie je er toch niks meer van ?

 
Heb ik al geprobeerd, maar zoon heeft volgens mij een neus als een bloedhond. HIj nam het niet aan. Later heeft hij het per ongeluk wel iets van binnengekregen en dat werd linea direct uitgespuugd.

Nu ik erover nadenk, is het misschien gewoon handiger om de vloeibare versies aan te schaffen. De visolie was ook geen probleem te geven, misschien is het de vorm van de gel wat hem tegenstaat. En ik kan het natuurlijk altijd de flessen opmaken als hij dat ook niet wil.

 
Rauwe eieren zijn nog een stap te ver voor mij e(ben net deze week over op rauwe melk en heb eergister voor het eerst een stukje rundvlees gegeten) en daarmee ook voor zoon. Kan de smoothie ook gemaakt worden zonder de eieren?

 
Dit zijn maar voorbeeldrecepten. Maak ze zoals je zelf wil.

Dit forum bevordert zelfdenkendheid en zelfredzaamheid. Wees geen volger! Denk niet 'ja maar, Mike zegt dat...'. Ik ben geen goeroe en wil deze rol ook niet toegewezen krijgen. Ik verschaf informatie en kennis en vervolgens is het aan JOU om te zien wat je ermee kan of wil.

Mike

 
Dan ga ik idd experimenteren, wist niet of de eieren een speciale functie hebben die niet buiten gelaten kon worden in het recept. Voor hetzelfde geld moeten de eieren in om een orgaan extra te stimuleren om iets anders af te breken of iets beter op te laten nemen.

 
Boerenkaas,

Doe gewoon de rauwe eieren in de smoothie, je proeft er werkelijk niets van terug, het wordt trouwens wel wat romiger en je krijgt alle goede stoffen binnen.

Lia

 
Ja dat klopt, maar dat is de vloeibare versie en in eerste instantie wilde ik alleen de gel hebben, maar bedankt. Enige verschil wat ik lees, is dat de een spicy orange flavour heeft en de ander great orange flavour.

 
Ik snap het wel hoor Boerenkaas. Mijn oudste is ook een soort bloedhond. Gelukkig is hij nu met zijn 4 jaar enigszins dwingbaar, al hoe wel hij begint steeds harder te protesteren. Ik heb sinds 2 weken de capsules gecombineerd met boterolie. Door de yoghurt of smoothie heen werkt bij hem niet, want die wil hij sowieso al niet. Slagroom is hij ook geen fan van. Dus het verstoppen is voor mij ook een drama. Het is echt lastig, want ivm het ontstoren van diverse dingen, moet hij eigenlijk meerdere supplementen hebben. Capsules vindt hij ook gewoon niet fijn. En dat kan ik me wel voorstellen, want in verhouding zijn ze best groot voor zo'n kleine. Zelfs bij de magnesiumolie begint hij regelmatig te huilen omdat het zo prikt (op gave huid).

Ik ben ook wel benieuwd naar de smaakervaring van de smaakjes levertraan en andere verstoptips.

Ik moest ook wel even een drempel over voor het rauwe ei. Je proeft er inderdaad niets van. Wat mij ook hielp de 1e keer was dat het ei van een bio en grasgevoerdbedrijf afkwam.

 
Hoi Naief,

Wat een fijne reactie! En prettig ook dat mijn verhaal enigszins herkenning heeft bij jou. Soms twijfel ik wel eens wat ik hier nou wel kan vragen en wat niet. Er is zoveel geschreven en gevraagd dat het mij vaak duizelt, maar ik begrijp ook wel de reacties van de meer gevorderden hier. Komt er weer 1 met een drempel voor rauwe ei of noem maar een gegeven op wat gangbaar is in de recepten. Of daar is weer iemand die minder onderlegd is in voedingsleer.

Nouja voorlopig trek ik mijn eigen plan (en zal ik iets minder topics openen), vooral met betrekking tot zoon. Wij zijn redelijk UP en AP in de benadering naar hem toe en de eerlijkheid vanuit UP wil ik ook hebben in wat ik hem voorschotel. Het verstoppen van de levertraan was voor mij ook een reactie uit onmacht en dat voelde ook niet prettig aan (voor mij dan).

Tot nu toe vindt hij de sole, rauwe melk en kaas lekker; hij wijst het in ieder geval niet af. Hij laat zich ook gewillig badderen in magnesiumvlokken en uiteindelijk verwacht ik dat de levertraan icm boterolie ook erin gaan. Ik ga denk ik de vloeibare versies bestellen en dan levertraan met sinaasappelsmaak, puur omdat we al ervaring hebben met sinaasappelsmaak. Ik laat nog weten hoe het ons is bevallen.

En rauwe ei, dat komt wel. Zoals eerder vermeld ben ik pas afgelopen week rauwe melk gaan drinken en heb ik voor het eerst een stukje rundvlees gegeten (is nog niet helemaal een succes), maar wel fijn om te lezen dat je van de smaak niet veel hoeft mee te krijgen. Hoe is de structuur? 'Smaakt' het glibberig?

 
Ik stop het ei met de rest in de blender en dan vind je er echt niets van terug.

Anders begin je eerst met de kruiden door de yoghurt, smaakt verrassend en je komt snel genoeg achter de hoeveelheden die jij lekker vindt (pas op met de nootmuskaat). Ik proef dan ook de bijenpollen niet meer terug en die zijn ook niet mijn favoriet. Persoonlijk vind ik de sinaasappel erdoor ook heel lekker voor de smaak en als je er de citroen doorheen doet en dat is niet je ding, werkt de sinaasappel ook goed.

Het grappige is dat ik, zonder het te missen, de muesli weg kan laten.

UP en AP??? Ik ben hard aan het denken maar ik kom er niet uit.

Laat het weten van de levertraan, dan is dat misschien ook wel wat voor mij.

 
Ik laat het je zeker weten. Up en Ap staat voor: Uncoditionel parenting en Attachment Parenting. Ik zou een boekwerk over kunnen schrijven, maar misschien is het handiger als je eerst googled op de termen zodat je niet bevoordeeld leest en daardoor een meer objectievere eerste indruk ervan krijgt.

 
@naief

Quote:
Zelfs bij de magnesiumolie begint hij regelmatig te huilen omdat het zo prikt (op gave huid).


Ik zou er dan voor kiezen om een voetenbadje met magnesium flakes te maken. Veel minder last van een prikkende huid. Indien je het wel rechtstreeks op de huid aan wil brengen dan kun je de magnesiumolie ook prima verdunnen met water.

 
Even een update,

Heb eindelijk de spullen besteld. Heb uiteindelijk niet gekozen voor de levertraan met sinaassmaakje. Ik zag op de webshop dat ze ook een smaak verkochten dat speciaal voor kinderen was gemaakt en de testgroep vond deze lekker. Er zit natuurlijke stevia in en het heeft een dropsmaakje, schijnt. Ik update weer over de bevindingen van hier thuis.

Overigens heb ik het ergens anders besteld, omdat site van vitavie eruit lag vanochtend.

 
Gisteren voor het eerst de nw levertraan en boterolie gegeven. Boterolie heeft hij netjes ingenomen, maar vond het wel stinken. Het ruikt idd kazig. Levertraan ging er verrassend goed in. Heb ook een beetje genomen en vond de smaak meevallen. NIet mijn lievelingssmaakje, maar aardig te doen. Volgende keer bestel ik de sinaasappel ook een keer, ben nu wel benieuwd hoe die smaakt.

 
Ik leg gewoon uit wat het is en wat het doet. (en vervolgens begint mijn 5-jarige met zijn ontledende geest te vragen hoe ze dat in dat flesje krijgen :) en dan moeten we dat dus gaan opzoeken op de pc samen en wil hij alle details horen - hij is een beelddenker haha...

Hij snapt het waarom het zo goed is, en neemt het dus.

(maar hij is vorige winters heel lang en veel ziek geweest dus wil nu echt gewoon sterk en gezond zijn, dat helpt natuurlijk)

Hier dwingen wij niet met eten, nooit gedaan en zullen we ook nooit doen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.285
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan