Levertraan

The trick van de boterolie met de CLO is de vitamine k2 in de boterolie.

Althans voornamelijk de k2, misschien zitten er nog wel andere dingen in de boterolie.

Dus Alexis het ligt er aan hoe veel roomboter je neemt en vooral of er in die boter veel vitamine K2 zit.

Ik denk persoonlijk niet dat het een goede vervanging is van de boterolie. Kwaad kan het natuurlijk ook niet hoor.

Ik zit er over te denken om in de toekomst CLO met dit te gaan nemen:

http://www.iherb.com/Thorne-Research-Vitamin-D-K2-1-fl-oz-30-ml/23517

Volgens mij heb je dan wel dezelfde werking als CLO/boterolie maar dan goedkoper.

 
Ik zet het hier maar even bij want ik weet niet waar ik het anders onder moet zetten.

Als kind was ik dol op gebakken kippenlevertjes met uien en champignons.

Maar na mijn vegetarische periode heb ik het nooit meer gegeten, als ik er al aan dacht :(

Gisteren dan toch biologische kippenlever gekocht met de bedoeling het te gaan bakken.

Maar toen ik het moest gaan doen gruwde ik er weer opnieuw van.

Ik heb ze toen maar gekookt ( in een pan water aan de kook laten komen en +/- 1 minuut laten koken).

Tijdens het koken van de kippenlever werd ik misselijk ( er dreef allemaal schuim op het water, het was geen gezicht).

Enfin ik heb ze in de koelkast gezet.

Net wilde ik gaan eten trok de ijskast open en ineens viel me wat in.

Mijn moeder kocht vroeger altijd lever voor op het brood, als broodbeleg dus.

Ik heb een sneetje speltbrood gepakt, dik de roomboter erop gesmeerd en de lever in plakjes gesneden en op het brood gedaan, met tamelijk wat Keltisch zeezout.

Het was heerlijk. Hoe lang zou ik die gekookte lever in de koelkast kunnen bewaren?

Want dit is een makkelijke manier om lever te eten.

Ik lees op internet nog allerlei waarschuwingen over het feit dat je lever niet te vaak en te veel mag eten.

Moet ik me hier aan storen, weet iemand van jullie hoe dat zit?

 
Quote:
Ik lees op internet nog allerlei waarschuwingen over het feit dat je lever niet te vaak en te veel mag eten.


Dat is omdat er veel vitamine A in lever zit. Er zijn wat gevallen bekend van poolreizigers die een enorm stuk lever van een ijsbeer hadden gegeten en daarna vitamine A vergifiging kregen. In ijsberen lever zit enorm veel vitamine A dus je moet altijd echt goed doorvragen of de lever echt niet toevallig van een ijsbeer is.

Je moet natuurlijk ook niet elke dag 300 gram lever gaan eten.

Maar twee keer per week zo'n 200 gram is hartstikke gezond.

Voor runderlever is twee keer 150 gram een goede hoeveelheid.

En er wordt vaak gezegd dat de lever toxines opslaat maar dat is dus niet zo.

Je moet natuurlijk wel altijd lever van de beste kwaliteit kopen.

Oja en natuurlijk omdat er erg veel cholesterol in zit, mag je ook niet te veel van hebben want dan kan je steeds beter nadenken over van alles :mrgreen:

 
ik heb vanaf vanochtend mijn citroen, olijfolieolie shake verrijkt met rauwe natuurvleeslever.

Dus 2 citroen, 2 el olijfolie, 2 rauwe eieren, scheutje kefir, schepje honing, el kokosvet, halve el kaneel en sinds vandaag dus ijsblokje rauwe lever.

Ik ben benieuwd wat mij dat brengt.

Vandaag had ik erg veel energie, maar dat zal wel toeval geweest zijn :D

 
Ik ben het boek 'gezond met zonlicht' van a moritz aan het lezen, op zich interessant, maar hij zegt (zonder bron oid) dat hij het mensen afraadt om levertraan te nemen vanwege de toxische uitwerking op de lever. Weet iemand wat hij daar nee bedoeld, want hier lees ik juist dat het goed is voor je lever.

 
@ Mike.

Ik heb je al een aantal keren zien schrijven dat de waarde van EPA/DHA uit voeding aardig OVERschat word.

Waarom precies? Kan een mens deze vetzuren doorgaans wél genoeg aanmaken, of zit het genoeg in roomboter of andere producten die wapf doorgaans wel eet?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.835
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan