Levertraan, wat doet het met je?

Ik denk dat iedereen het de 1e keer al begreep en dat er hier iemand zit door te zagen om het zagen.

over koolvis:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Koolvis
Als je geen Kabeljauw maar Kabeljauwen zegt zit je technisch gewoon goed.
Hoe dit in het Engels zit weet ik niet zeker maar als ik zo snel kijk kan Cod zowel de vis als de familie zijn, dan klopt het sowieso wat op het potje staat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cod
In Duitsland noemen ze het "zeezalm" (klinkt ineens een stuk beter)
En dat is waarom het gaat, het is een prima vis
 
Dave Wetzel heeft een tweede reactie geschreven:

http://www.greenpasture.org/utility...93c681327910e155ce4b216edcc595d&objectID=9350



Several scientists and others evaluated the recent 111-page report on fermented cod liver oil and found it to be an opinion paper not a scientific paper.



I wonder when the blogging world will launch an attack on other foods that are derived through fermentation? Or is this a single effort for a single purpose. But why discriminate?

Mike
 
Nu wordt het echt lelijk:

http://davidgumpert.com/what-would-dr-price-do-about-the-fclo-mess

Nu wordt duidelijk wat ik al vermoedde: David Gumpert is een journalistieke huurmoordenaar, ingehuurd om Green Pasture om zeep te helpen. De tactiek spitst zich toe op het wekken van de suggestie dat gefermenteerde levertraan slecht zou zijn voor het hart. Wat moet je doen als er met modder wordt gegooid? Terug gooien? Laten we dergelijke laag bij de grondse tactieken zien voor wat ze zijn en negeren!

Mike
 
De oorlog tegen Green Pasture's gefermenteerde levertraan gaat achter de schermen door. Dr Ron Schmid heeft inmiddels al twee emails gestuurd aan alle WAPF-chapters. Hierin legt hij uit dat hij als spreker op het programma stond van de eerstvolgende WAPF-conferentie en daar zou spreken over hartklachten, maar dat hij door Sally Fallon van het programma is verwijderd. Het mag duidelijk zijn dat Dr Ron een regelrechte bom had gedropt op die conferentie als hij publiekelijk over zijn eigen hartfalen had mogen verhalen, wat door hem zou zijn opgewekt door langdurige inname van hoge doseringen van GP-producten en Sally kon niet toestaan dat dit gebeurde. En dus wilde Dr Ron tekst en uitleg geven aan de chapters en richt hij meteen zijn pijlen op Sally en de WAPF zelf.

Ik vind dit allemaal misselijkmakend. Het wordt alsmaar duidelijker dat we hier te maken hebben met een klein kringetje van haatdragende lieden, bestaande uit Kaayla Daniel, Ron Schmid en David Gumpert, in de achtergrond aangestuurd door een concurrerend levertraanmerk dat van het begin af aan GP van zijn troon wilde.stoten. In zijn tweede email schrijft Dr Ron dat hij vele reacties heeft ontvangen van chapter leaders. Ik kan niet controleren of dat waar is, maar de strategie is er duidelijk op gericht om twijfel te zaaien over de kwaliteit van GP-producten en het beleid van Sally Fallon's WAPF. Ik vind dit te walgelijk voor woorden. Ron Schmid en Kaayla Daniel behoorden tot de oude, oorspronkelijke garde van de WAPF en steken nu Sally Fallon in de rug. Des te meer reden om juist voor Green Pasture te kiezen en niet voor de concurrent met de vrouwennaam!

Mike
 
Ja, ik kreeg ook een vies smaakje in mijn mond van de mailtjes van die Ron. Achterbaks gedrag.
 
Zeker achterbaks als je via de eigen achterban de WAPF probeert te ondermijnen. En dan te bedenken dat Ron Schmid in het verleden een prachtig boek over rauwe melk heeft geschreven, dat ik met veel plezier heb gelezen!

Mike
 
Ik sta niet achter deze manier van doen. Maar ik heb het zelf ervaren met mijn kinderen dat ze ziek werden als ze dagelijks levertraan kregen. Dosering is van belang. Het maakt GP levertraan niet tot een slecht product.
 
Het kan zijn dat er al is geschreven over eventuele klachten van levertraan - maar dan misschien in het engels - en heb ik het gemist?
Mwtje, wat waren de klachten van de kinderen? Jij kunt het zelf testen toch?
 
Weston Price waarschuwt in zijn boek voor overdosering. Als Ron Scmid dat in het verleden heeft gedaan kan dit niet worden toegeschreven aan het product maar aan zijn overmatige inname hiervan.

Mike
 
Nou ik heb dit ook uitgeprobeerd. En steeds bij het gebruik van dagelijks de levertraan kwamen de symptomen terug. De symptomen waren verkoudheid/verstopte neus en een grieperig gevoel.

Het zou natuurlijk ontgiften kunnen zijn. Bij het verlagen van dagelijks naar 3 keer in de week bleven de symptomen weg.
 
Klinkt als ontgifting. Levertraan werd nl. vroeger traditioneel ingenomen als de 'r' in de maand zat, juist om griep en verkoudheden tegen te gaan!

Mike
 
Hier het bewuste citaat uit het boek van Price, waaruit blijkt dat hij zich ook bewust was van het risico op oxidatie:



Bedenk ook dat een overdosis levertraan of andere visoliën beslist nadelig kan uitpakken. Wanneer men verpakte levertraan in de winkel koopt, moet deze in een volle, luchtdichte verpakking zitten. Eenmaal geopend dient deze overgegoten te worden in kleinere verpakkingen, zodat deze door oxidatie niet alsmaar toeneemt gedurende het gebruik.

Mike
 
Dat zou heel goed kunnen.
Een combinatie van lever en levertraan werkt goed. Omdat ik niet precies weet wat gebeurt heb ik de levertraan minder gedaan en hier "vervangende" voedingstoffen voor in de plaats laten komen.
 
Ik was tot nu toe vrij immuun voor verkoudheid. Echter zitten wij op het werk in een kleine ruimte met 12 personen. De een na de ander krijgt een verkoudheid. Nu had de jongen tegenover mij een griep met koorts en is toch nog een dag naar het werk gekomen. Ik ben nu ook aangestoken, merk ik. Maar het is maar weinig en ik geloof dat ik het weer onderdrukt heb. Ik ben meteen begonnen met soep van een soepkip en kurkuma, verder honing en propolis.

Ik neem elke dag 4 capsules, zowel winter als zomer. Is het beter om dat dan alleen on de maanden met de R te nemen?
 
4 capsules is een halve theelepel vloeibare levertraan. Dat zou ik de rest van het jaar slikken, nu de 'r' weer in de maand zit zou ik het verdubbelen naar 8 (een hele theelepel vloeibaar).

Mike
 
David Gumpert laat weer van zich horen:

http://davidgumpert.com/wapf-chapter-leader-pleads-for-fclo-action-fallon-morell-responds-with-amigo-ban

Een argeloze lezer krijgt op basis van dit stuk de indruk dat Sally Fallon elke discussie over de vermeende gezondheidsrisico's van Green Pasture FCLO torpedeert. Dan moet er letterlijk en figuurlijk wel een luchtje zitten aan dit product, nietwaar? Immers, David Gumpert heeft zich wel positief uitgelaten over rauwe melk, een voedingsmiddel waar eveneens door sommige partijen van wordt beweerd dat er gezondheidsrisico's aan verbonden zijn.

Gumpert's geniepig geschreven stuk wekt op deze manier sterk de indruk dat het Sally Fallon en de WAPF zijn die de schijn tegen hebben, niet het trio van Daniel, Schmid en Gumpert dat nu door Sally Fallon de 'Three Amigos' wordt genoemd. Integendeel, deze drie stellen slechts e.e.a. aan de kaak, zonder dat ze enig belang hebben bij een concurrerende industrie. O ja, werkelijk? Ik zou hun bankrekening wel eens willen bekijken. Volgens mij vinden we dan regelmatige betalingen van een levertraanmerk dat verwijst naar een vrouwennaam geinspireerd op een bloem!

En opnieuw wordt heel sluw de suggestie gewekt dat CFLO mogelijkerwijs hartklachten veroorzaakt. Vanaf het begin van deze controverse heb ik gezegd dat het hartfalen van Ron Schmid niet met zekerheid kan worden toegeschreven aan de inname van gefermenteerde levertraan. Het verbaast me dat noch Sally Fallon, noch Dave Wetzel dit argument hebben gehanteerd. Zij gingen nl. mee in de bewering van Schmid dat het een met het ander te maken heeft en dat het gevaar in de dosering moet hebben gezeten. Laat Schmid eerst maar eens hardmaken dat zijn hartproblemen daadwerkelijk het gevolg zijn geweest van FCLO en geen andere oorzakelijke factoren, dan praten we verder. De tactiek van moddergooiers is twijfel wekken. Twijfel is genoeg, ze hoeven dan niets meer te bewijzen, want het zaadje is al geplant.

De argumentatie van de Three Amigos komt telkens op hetzelfde neer: Dave Wetzel flest de boel en Sally Fallon is een tiran. Een rechtstreekse couppoging binnen de WAPF dus en een vijandige aanval op GP, teneinde dit bedrijf om zeep te helpen om zo dat andere merk tot marktleider te maken. Dit is te walgelijk voor woorden en ik mag hopen dat forumleden hier de wijsheid kunnen opbrengen om dit gemene spelletje te doorzien en juist de producten van GP te blijven steunen.

Het verheugt mij overigens om te lezen dat Kaayla Daniel nu eindelijk uit het WAPF-bestuur zal worden gezet!

Mike
 
Levertraan is geweldig spul! Op 1 maand was mijn zwaar ijzer tekort en bloedarmoede opgelost (door een operatie veel bloed verloren). Moet wel zeggen heb naast levertraan ook lever zitten eten. En toen mijn dochtertje een bacterie (variant van salmonella) in de darmen had en ernstige diarree had kreeg ze antibiotica voorgeschreven. Maar zodra we thuis waren uit het ziekenhuis heb ik haar dat niet gegeven echter de juiste dosering van levertraan voor baby's aangehouden en ik zag de volgende dag al goede resultaten. Paar dagen later was ze weer helemaal terug op de been!

Heeft er iemand interesse in een ongeopend (nog in plastieke verpakking) potje levertraan van green pastures kaneelsmaak? Helaas lusten mijn man en dochtertje deze niet. Dus doe het weg voor een leuk prijsje. Ruilen tegen de neutraalsmaak kan ook.


 
Mag de boterolie/levertraan telkens een zacht sissend geluidje maken wanneer de dop wordt opengedraaid?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.325
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan