levertraan is dat ook goed voor je botten

simone

New member
Hallo allemaal ik heb een vraagje we waren met onze jongste zoon op het consultieburo en de dokter zei daar geef je zoon maar levertraan want dat is goed voor je botten maar hoe moet je een kind van twee levertraan geven dus mijn vraag is dan ook is het goed voor de botten en weten jullie mischien waar ik zo iets kan halen voor onze zoontje.

Alvast bedankt voor jullie tijd

groeten de vrouw van haluk

 
Goedemorgen vrouw van Haluk,

Hier vind je de handige adresjes, de bovenste twee 'linkjes' zijn naar www.vitavie.nl.

Daar kun je levertraan bestellen. In combinatie met boterolie is dat een prima combinatie.

https://www.fatsforum.nl/topic.php?id=138

directe link naar de skate liveroil: http://www.vitavie.nl/webshop/Visolie.html

Je kunt de levertraan in vloeibare vorm kopen of in capsules. Capsules zijn wel duurder.

Je kunt je kind de levertraan in vloeibare vorm op een theelepeltje geven en daarna direct een slokje van iets lekkers, een smoothie of zo. Dan proef je de levertraan niet meer. Maar misschien vind je zoon het wel lekker.

Hier op het forum zijn diverse mensen die levertraan lekker vinden.

Je kunt overigens de levertraan in ook bestellen met kaneelsmaak of sinaasappelsmaak. (natuurlijke ingrediënten)

Er is levertraan van kabeljauw en rog.

De levertraan van de rog is beter als je het wilt gebruiken i.v.m. botten/skelet, zie hieronder een link naar de beschrijving van het product. Ze schrijven o.a. overigens is de skate liveroil niet met smaakjes te koop.
Quote:
Blue Ice Fermented Skate Liver Oil

Sterke antioxidant, stimuleert en activeert het immuunsysteem, levert bouwstoffen voor vitale hormonen en is goed voor de aanmaak van kraakbeen.



http://www.vitavie.nl/webshop/Visol...chten/Blue_Ice_Fermented_Skate_Liver_Oil.html

 
Poekie dank je wel.

Ik zie dat mijn vrouw iets gepost heeft. Ga zeker kijken voor jouw waardevolle info.

Trouwens orgaanvlees zit ook bomvol vitamine d maar mijn vrouw wilt niet zo aan het orgaanvlees maar krijg de kleine er wel aan maar momenteel is levertraan wel handiger denk ik.

Moet de levertraan persé icm met boterolie en wat is boterolie precies??

Wij zijn iets donker getint dus met in de zon lopen redden we het niet zei de arts maar of ik dat allemaal van de arts moet geloven.

Bedankt voor je info.

 
Haydarpasa

Mijn kinderen hebben ook de capsule's levertraan, maar zij hebben echt moeite met de groote ervan.nu heb ik verleden maand een capsule-machine gekocht en dat gaat goed en is veeeel goedkoper scheelt zeker de helft en de met kaneel gaat echt super.

Je moet wel op letten ivm de prijs van machine want daar zit per webwinkel best verschil in,ik heb ook teveel betaald.

Ik denk echt dat jullie kleintje de kleinste maat capsule moet hebben, maar let op ook de maat van de machine en de lege capsule's want die moet overeen komen

 
Ik zou de blend van levertraan en boterolie aanbevelen (zonder de boterolie zal levertraan niet genoeg effect hebben) van Blue Ice (zie link van vitavie).

Ik heb nu een nieuwe lading ontvangen van de levertraan+boterolie gel en vind dat de consistentie iets anders is dan de vorige potten die ik eind vorig jaar heb besteld. De smaak is ook minder doordringend. Ik vraag mij af of de verhouding levertraan/boterolie veranderd is of ze iets in de productie ervan gewijzigd hebben??

 
Ik heb net een nieuwe fles binnen, en bij mij juist precies andersom. De vorige was erg mild van smaak, en nu juist erg indringend. Ik neem zelfs weer klein lepeltje honing na de lepel levertraan.

 
Het blijft een natuurproduct, dus het lijkt mij dat de smaak verschillend kan zijn per fles.

Hier informatie over de boterolie met levertraan.

Nog een schrijven van Mike over de combinatie levertraan+boterolie:
Quote:
Als Joanna Budwig mensen van kanker kon genezen door een verzadigd vet (kwark) te combineren met een omega-3 vet (lijnzaadolie) dan zie je al meteen hoe belangrijk de juiste vetten zijn voor het tegengaan van kanker. Johanna Budwig borduurde verder op het werk van Otto Warburg, die in 1925 (!) ontdekte dat kanker anaeroob is en zich voedt met melkzuurfermentatie van glucose in het bloed en hier in 1931 de Nobelprijs (!) voor kreeg. Warburg had ook heel zinvolle dingen te zeggen over vetzuren.

Lang voor Budwig kwam Weston Price eveneens uit op de combinatie van een verzadigd vet en omega-3 vetzuren, door boterolie te vermengen met levertraan. De reden waarom deze combinatie synergetisch werkt is omdat onbewerkte onverzadigde vetzuren rijk zijn aan elektronen en omdat verzadigd vet rijk is aan zwaveleiwitten. De chemische reactie tussen de twee maakt de olie wateroplosbaar en daarmee gemakkelijk opneembaar door het celmembraan. Het verzadigd vet en het onverzadigde omega-3 vet vormen in feite een nieuw voedingsmiddel dat de cellen van zuurstof voorziet. En aangezien kanker anaeroob is kan het niet overleven in een zuurstofrijke (aerobe) omgeving.

Mike


 
Balen dat ik net 3x levertraan (sinaasappel) binnen heb gekregen.

Als ik dit eerder gelezen had, had ik die met boterolie besteld :(

Ben begonnen met de Gaps-Intro, inmiddels in Stage 5.

Is de levertraan wel effectief dan? of zal ik ipv 1/4 tl p/d nu 1/2 tl p/d nemen?

Groetjes Devotion

 
devotion heb je ook biologische roomboter of rauwmelkse, dan zou ik daar van wat geven bij de levertraan dan kom je al een eind in de richting volgens mij

 
Ja, ik maak 'Ghee' van Bio roomboter, niet rauwmelkse helaas.

Begin de ochtend met 2 wortels door de Juicer + 1 eigeel + tl Ghee, daarna neem ik m'n shotje Levertraan. :D Thanks voor je reactie

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan