Levertraan: in capsules of vloeibaar?

ruud

New member
Hoe zit het met de levertraan.

Is die het beste in capsules (minder snel ranzig misschien?) of zo vloeibaar (geen onnodig extra ballast in het lichaam van de capsulehuls)?

Welke hoeveelheid is raadzaam per dag?

Zelfde geldt ook voor boterolie: hebben jullie ook ideen bij een soort benodigde dosis per dag?

 
Wat jij wil, het is jouw feestje. Je kunt kiezen welke variant het beste bij je past, het maakt niet uit. Heb je moeite met het doorslikken van vloeibare levertraan? Neem dan capsules. Ben je er juist voor om vloeibare levertraan bijv. te verwerken in smoothies (zie dit recept: https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=26) neem dan vloeibare. Qua dosering is het verstandig je te houden aan wat er op het etiket van het flesje of potje vermeld staat. Kies uitsluitend voor deze levertraan, dit is echt de allerbeste en in meerdere variaties verkrijgbaar:

http://www.vitavie.nl/webshop/Visolie.html

Mike

 
Ik heb nu levertraan en boterolie (beide gefermenteerd). Maar echt lekker is het niet! Ik doe het nu in mijn smoothie, waar ook gember en curcuma inzit om te maskeren, maar dan nog is die smoothie daar niet echt lekker door. Misschien ga ik de volgende keer toch voor de capsules... Ik moet wel zeggen dat ik heb idee heb dat ik er al snel me beter door voel: minder bloedneuzen...

 
Dat is omdat je nu meer vitamine K2 binnenkrijgt, een bijproduct van fermentatie. Vitamine K zorgt voor bloedstolling. Dit betekent dat jouw bloed te dun was.

Wat betreft het maskeren van de inderdaad vieze smaak, ik proef er niets van in mijn fruitsmoothies en yogurtsmoothies, vooral niet in de yogurtsmoothie:

https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=26

Mike

 
Ik gebruik de capsules want de smaak is inderdaad niet fijn! Misschien verbeterd het als ik aan de smoothies ga :)

 
Ik begin te wennen inmiddels aan de levertraan en gefermenteerde boterolie in mijn ochtendsmoothie.

Vooral sinds ik ook sole in mijn smoothie stop is het geheel een stuk drinkbaarder geworden.

Wat ik ook merk is dat ik het fijn vind als mijn drankjes sochtends niet te koud zijn dan krijg ik ze makkelijker weg.

 
Rapunzel, nou ik doe de biet en de wortel door de sapmachine en het overgebleven sap doe ik in de blender met een hele citroen, 3 tenen knoflook, 1 stukje gember, gefermenteerde roggenlevertraan en dito boterolie, een lepel olijfolie met 2 drups vetoplosbare etherische olie van cumanda erin opgelost en sole erbij en dan draaien maar tot het een beetje lauw is.

En dan klokklok door het keeltje:)

 
Ja gedoe!

Ik heb nu een sapmachine, een heel ouwetje, die maar minimaal schoonmaakwerk vraagt vergeleken met die ik had.

Maar je hebt gelijk: GEDOE (maar dan heb je ook wat idd:) )

 
Ik ben al even aan het zoeken hier op de site, maar kan het antwoord wat ik heb niet vinden.. misschien willen jullie helpen?

Ik heb een vriendin aangeraden om levertraan te gaan nemen, ze gebruikt al lange tijd vit d3 als los supplement. Ik weet dat dit niet goed is, omdat a en d in verhouding moeten zijn.. ik wil haar graag laten lezen waarom het niet goed is dit alleen te nemen.

Is hier al iets over geschreven? Hoe zat dit ook alweer?

 
2 capsules is gelijk aan 1/4 theelepel, betekent dit dat je 8 capsules van de cod liver oil moet nemen en 8 capsules van de boterolie? Dan lijkt vloeibaar me beter

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.805
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan