Leverreiniging en flauwvallen

Als natuurgeneeskundig therapeut begeleid ik al sinds 2004 mensen die de leverreiniging van Andreas Moritz doen met colonydrotherapie.

Afgelopen week was er een client die, een paar uur, na het innemenen van de olijfolie en grapfruitsap, is flauw gevallen en ook nog een keer in de vroege ochtend. De afgelopen 10 jaar is dit in mijn praktijk nog nooit voorgevallen.

Op zoek naar een oorzaak op het internet, kom ik niets tegen. Deze client deed de leverreiniging voor de derde keer, met telkens een maand ertussen.

Heeft iemand van jullie die meegemaakt of ervan gehoord dat het een mogelijke bijwerking kan zijn van de leverreiniging van AM?

Alvast dank voor jullie reacties

Lisette

 
Ik het ook weleens het gevoel gehad, maar ook kunnen oplossen door te gaan liggen en ken nog iemand die er vaker tegenaan zat (duizelig, vlekken voor de ogen en behoorlijk pips). Daadwerkelijk flauwvallen niet dus, maar kwam aardig in de buurt.

 
Mijn vriendin is de eerste (en enige) keer dat ze de L&G-reiniging deed ook bijna van haar stokje gegaan. Ik weet bijna 100% zeker dat het met haar bloedsuikerspiegel te maken had. Ze had het Moritx-protocol letterlijk gevolgd (tegen mijn advies in!) en dus 's ochtends een liter appelsap gedronken. Dat is al bloedsuikerontregelend. Toen heeft ze de rest van de dag gevast, eveneens bloedsuikerontregelend. Tenslotte kwam het bewuste drankje, op basis van grapefruitsap en olijfolie. Ze vond dit spannend en zoals je weet is stress...bloedsuikerontregelend. Dat is de spreekwoordelijke druppel geweest en toen viel ze bijna flauw.

Dit is 1 theorie die ik heb geformuleerd. Een andere mogelijkheid is dat grapefruit negatief inwerkt op de bijnieren. Grapefruit bevat nl. veel kalium en dit verergert bijnieruitputting. Ik heb om die reden herhaaldelijk voorgesteld om de L&G-reiniging opnieuw te doen, maar dan met citroensap, maar ze durft niet meer...

Mike

 
Ondanks mijn toentertijd zware bijnieruitputting heb ik nooit last gehad van grapefruitsap. Waar het bij mij mis op gaat is stress tijdens de reiniging of stress vlak voor het drinken van de mix.

 
Een vriendin van mij wilde een tijd geleden ook de leverreiniging doen omdat ze bij mij zo'n goed resultaat zag. Ze had gelezen dat de colonhydrotherapie vooraf noodzakelijk was.

Nou dat heeft ze geweten. Ze is bijna flauw gevallen tijdens de therapie. Thuis toch geprobeerd te leverreiniging te doen, maar ze trok het bijna niet meer omdat ze thuis ook het gevoel had flauw te vallen. Haar darmen zijn dagen van streek geweest. Afijn, ze is echt flink ziek geweest en heeft het nu echt afgezworen.

Haar therapeut heeft haar juist aangeraden om het wel te doen zodat haar darmen echt schoon worden en dat deze reactie juist het geval was door extreem verontreinigende darmen. Mijn vriendin had echt het gevoel dat de colonhydrotherapie de oorzaak was en niet de leverreiniging zelf. Misschien vond er door de therapie een te heftige ontgifting plaats.

 
Als je zoiets doet als een colon reiniging raak je heel veel zouten,mineralen etc. kwijt! als je dat niet aanvult dan kun je onderuit gaan...ook kun je onderuit gaan op een te lage bloedsuikerspiegel. Beide zijn link! aanvullen met probiotica en genoeg zouten/ors {Mike had voor mij een receptje met honing en cayennepeper + zout} om de bloedsuikerspiegel stabiel te houden is heel belangrijk bij dit soort dingen.

 
Dank jullie wel voor jullie reacties.

Deze client was al langer bekend met colonhydrotherapie en is daarna de LR gaan doen. Ik behandel hem alleen nog achteraf. De behandeling achteraf is niet alleen belangrijk om de laatste stenen af te voeren maar ook om het lichaam te hydrateren na het verlies van al het water door het bitterzout.

Naar jullie commentaren kijkend denk ik dat de bloedsuikerschommelingen mijn client parten hebben gespeeld. Er was totaal geen stress. Wel voelde hij dat zijn lichaam tegen werkte of protesteerde toen hij het olijfolie mengsel innam.

Jammer Gif-vrij dat je vriendin zo'n nare ervaring heeft gehad met een colonhydrotherapie behandeling. Als fan van de slow-flo methode tijdens de behandeling zal dat bij mij niet zo snel gebeuren.

Je kunt inderdaad gemakkelijk zouten / mineralen afvoeren (Hhet is dan ook het enige nadeel van colonhydrotherapie). Als je al langere tijd gezond eet heb je hier meer last van door duizelig te worden vlak na de behandeling. De literatuur zegt daarom dat een behandeling niet langer dan 45 minuten mag duren. Als je het geovel hebt dat je teveel mineralen verloren bent, kun je ondervangen door achteraf misosoep of himalaya/keltisch zeezout te nemen.

 
hallo Lisette, ik heb een hoge darmspoeling gedaan en ik had daarna geen darmflora meer over: ook volgens de meting achteraf door de darmtherapeute.

De darmtherapeute constateerde dat pas na de hoge darmspoeling bij mij.

Ik vraag me af: is die darmfloracheck niet eigenlijk belangrijk vooraf?

Heb jij hier ervaring mee?

Wat vind je van de stelling van ME/CVS-arts Michael Maes die zegt dat een een gezond mens op zich die goede bacterieen wel weer kan aanvullen na een hoge darmspoeling, maar dat een ziek mens dat niet voor elkaar krijgt? (In het boek: ¨Nooit meer moe¨)

 
Beste Lievergezond

Iedereen is uniek en dus ook uniek in zijn reacties. Als natuurgeneeskundige komen de mensen bij mij eerst binnen met een intakegesprek. Pas daarna wordt bepaald op welk tijdstip er het beste begonnen kan worden aan colonhydrotherapie. Meestal kan dat direct na het intakegesprek, soms is eerst wat anders nodig, zoals een ontlastingsonderzoek naar de darmflora/schimmels, meer vitaliteit, voedingsaanpassingen enz.

De darmflora wordt na een colonhydrotherapie behandeling weer opgebouwd zoals die was. Dat gebeurt in een dag of drie. De behandeling verandert daar weinig aan. Ik kan het dus wel met Michael Maes eens zijn.

Verder wordt steeds duidelijker dat je de darmflora, bijna alleen kan beinvloeden in de eerste 6 weken na je geboorte. Dus voor sommige mensen is een aanvulling van probiotica altijd nodig, anderen niet. Met voeding kun je ook een goede darmflora in stand houden en stress is een killer!

 
Lisette Timmermans

Dit fenomeen, zwakte, misselijk tot flauwvallen aan toe, komt vaker voor.

Hoe ik het voorkom is door het bitterzout in capsules te nemen, water preparen met Sole (keltisch zeezout)Kelp, chlorella en levertraan capsules.

Voor ik aan het bitterzout begin volg ik eerst:

een 6 weekse ontslakkingskuur met chlorella

de laatste 2 weken ervan uitsluitend water met Sole, 2 gram chlorella p.d., 8 kelp tabletjes p.d. en 1 lervertraan capsules (gefermenteerd)

Dan volgen de bitterzout dagen en houdt ik me aan de inname van alles gedurende de vorige 2 weken en beperk mijn voedsel inname tot lichte producten zonder vet en suikers in welke vorm dan ook.

De laatste dag beperk ik me tot de supplementen en neem 1 kopje Seanna en 800 mg magnesium citraat voor 9 uur, tussen 12.00 en 14.00 is mijn darm dan leeg.

De rest van de dag geen vast voedsel meer, vloeibaar licht verteerbaar.

De olie en grape drink ik met een rietje, er zonder slaat de misselijkheid toe en neemt de kans op flauwte toe, en ga direct liggen.

Zo kan ik de leverreiniging zonder probelemen doen.

Misschien kun je hier wat mee.

Ik leid aan een ernstige bijnieruitputting en dat zal hoogstwaarschijnlijk de reden zijn dat ik erg goed reageer op de aanvulling van de basis vit. en mineralen die je nodig hebt om dit te kunnen doen.

 
Wat zijn de bitterzoutdagen?

Wat jij allemaal doet is mij veel te veel gedoe. En ik ben ook ooit begonnen vanuit ernstige bijnieruitputting.

Voeding ipv supplementen hebben mij echt geholpen!

 
Amarinde

Dank je wel voor je schema. Ik zal er eens mee experimenteren.Begrijp ik het goed dat je na alle magnesiumcitraat ook nog de bitterzout inneemt om 18.00 uur enz.?

 
Lisette

Ja, want het citraat en senna is bedoeld om de darm goed leeg te krijgen (werkt als een "klysma", dus ipv een darmspoeling) en het bitterzout om de leverstenen zacht te maken en de openingen van lever en galblaas op maximaal te krijgen en te houden.

Voor mij is citraat ook een goed middel tegen maagklachten, misselijkheid en braken.

Ik heb een te laag maagzuur gehalte zoals veel mensen met een bijnieruitputting.

 
Stenen worden zacht door appelzuur(malinezuur), niet door bitterzout. Dat vetvrije gedoe laten de meeste hier ook achterwegen, op de dag van de reiniging zelf na, en dit doet niets af aan het resultaat. Amarinde, wat bedoel je verder met suikervrij, want als je vetvrij eet en suikervrij zou je alleen eiwitten overhouden, ik ben benieuwd wat je dan precies eet. Verder wordt op dit forum vaak afgeraden om de grote gal en leverreiniging te doen bij ernstige bijnieruitputting, wordt je begeleid hierin?

 
Ik ben nu thuis en kan het rustiger doorlezen. Maar je eet 2 weken vetvrij? En wat doe je om je maagzuur te versterken? En wat doe je aan je bijnieruitputting?

 
Alexandra

Ja 2 weken, voor de inname van olie en grape, vet en suiker vrij om de lever, pancreas, galblaas en nieren rust te geven.

Om mijn maagzuur op peil te houden gebruik ik Betaine HCL supplement en vul dat aan met augurken bij elke maaltijd.

Verder gebruik ik een zeer hoge dosering "zachte"vit. C (dit helpt goed om de intoleranties die door histamine veroorzaakt worden in te perken), drink 's morgens en 's avonds (voor slapen gaan) sole, Kelp, Blue Ice levertraan, magnesium chelaat (is wat lastiger omdat dit maagzuur nodig heeft maar is te doen als ik het voor het slapen gaan inneem), een dierlijk supplement (van nutri West), chlorella en maca.

Deze 2 laatsten niet tegelijkertijd.

Mijn bijnier uitputting zit in de fase waarin mijn BMI zover gedaald is dat het gevaarlijk is.

Vandaar ik erg voorzichtig ben en aangaf wat ik doe en Lisette dit misschien kan gebruiken.

 
Maar wat eet je dan?

Quote:
Amarinde, wat bedoel je verder met suikervrij, want als je vetvrij eet en suikervrij zou je alleen eiwitten overhouden, ik ben benieuwd wat je dan precies eet.


Als je BMI zo laag is ook nog vetvrij eten lijkt me niet gezond, je bijnieren hebben cholesterol nodig om te helen,

 
Wat is een "zachte vitamine C"?

Dat vetvrije eten maakte dat ik langzaam kapot ging. En mijn BMI is nog nooit zo laag geweest als toen! Niets kunnen verteren, continue pijn aan lever en gal. Gegarandeerd succes! Dat "rust geven" heeft mij niets meer dan ellende gebracht. Ik was zo blij toen ik de juiste vetten ontdekte, dat heeft mijn lever juist rust gegeven, omdat tie toen kon gaan doen wat het nodig had, vet verteren!

Wat eet jij dan? Velen hebben het al moeilijk op de dag van zuivering met vetrvij eten, jij eet 2 weken vetvrij. Tips hierin zijn absoluut welkom! En wat eet je "normaal"?

 
Tanja

Vet en suikervrij eten houdt niet in dat je alleen eiwitten krijgt.

Er is een groot aanbod goede voedzame voeding zonder vetten en suikers al moet je dan wel zelf bereidt zijn het klaar te maken.

Het middel dat deze stenen zacht maakt is echt bitterzout, appelciderazijn of appelzuur doet dit ook maar werkt alleen ondersteunend en wordt veel gebruikt als vervanging voor een deel bitterzout omdat dit laatste goedje gewoon smerig is.

Nu het in capsules te koop is is dat probleem opgelost.

Vroeger gebruikte men ook bitterzout als men een galsteen aanval had.

Het weglaten van vet en suikervrij eten kan maar zorgt er wel voor dat de lever geen rust krijgt en het effect van de leverreiniging dan ook minder is en vaker herhaalt moet worden om aan enkele duizenden stenen te komen.

Maar het weglaten kan ook leiden tot pijnen, langer ziek voelen, echt beroerd worden van de olie en grape enz.

Veel nare ervaringen komen dan ook voort uit het maar deels volgen van het originele concept leverreiniging.

Hulda Clark heeft dit eeuwenoude recept weer nieuw leven ingeblazen en ook op deze materie meerdere inzichten verworven waarop de zapper gebaseerd is.

Ik begeleid mijzelf en heb wel altijd iemand paraat voor het geval dat.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan