Leven na de dood

Quote:
Hij spreek tin de boeken "hij" (via gene zijde dan) dat je als behandelaar/arts nooit niemand mag verbieden vlees te eten



Natuurlijk mag je dat wel doen als behandelaar/arts. Je moet er als patiënt/klant alleen niet naar luisteren! :mrgreen:

Quote:
vlees te eten want daar zitten juist hele belangrijk voedingsstoffen in maar als iemand er zelf geen zin meer in heeft dan is dat heel iets anders!



Hoezo? Zijn die hele belangrijke voedingsstoffen er dan ineens uitgelekt?

 
Volgens een medium met wie ik eerder ooit contact heb gehad heb ik zes levens gehad.

1ste leven: Was een indiaanse medicijnenman, werd goed opgevoed en werd ongeveer 40 jaar oud.

2de leven: Ik werd geboren maar was niet welkom. Als baby liet men mij gauw stikken.

3de leven: Oost-Azië, ik vocht samen met andere legergenoten tegen de vijand, maar werd gevangengenomen en gemarteld, onder andere bracht men mij om het leven toen iemand mijn hoofd vastpakte en mij in het water duwde, hierdoor verdronk ik.

4de leven: Was een ander soort schepsel. Een hondje die niet langer dan paar jaar te leven had. Kreeg een ziekte(weet niet meer welke) die einde aan mijn leven maakte.

5de leven: Dit was mijn eerste leven dat ik een meisje was, het was een mooie en succesvol leven en werd prima oud.

6de leven: die leid ik nu dus.

Zo zouden mijn vorige levens eruit hebben gezien, althans volgens de medium.

Gezondheid,

 
Als je nu naar een ander medium gaat en deze komt uit zichzelf met dezelfde vorige levens van jou dan wordt het interessant.

 
Nou, die medium wist wel dingen te vertellen die zij niet kon weten. Ze wist bijvoorbeeld dat ik moeite met spraak had die nauw in verband hield met mijn autisme en dat die in mijn 2de leven was ontstaan, terwijl ze niets over mijn autisme en spraakmoeilijkheden wist.

Dat vond ik wel indrukwekkend. Maar goed, het zal zeker interessant zijn als een ander medium tot dezelfde conclusie komt.

Gezondheid,

 
Tjsa Gezondheid, ik heb eens iemand gesproken en volgens diegene waren we allemaal al een honderden keren weergeboren.

Ik heb het idee gekregen dat van hoeveel zien we dat er echt is? 10%, 1%, een half? Dat als die mensen dan bv 0,8 ipv 0,5 zien dat de extra 0,3 niet bij al die mensen het zelfde is. Daardoor komen ze tot verschillende conclusies, die ze, omdat ze weten wat ze zien, dan daarin ook flink stellig zijn.

Dus mijn conclusie: binnen wat zij kan zien en weten heeft ze de beste conclusies met haar kunde van dat moment getrokken.

Trouwens hoe weet ze niet dat je autistisch bent? Ik kan het af en toe wel zien aan je schrijfstijl.

 
Quote:
Trouwens hoe weet ze niet dat je autistisch bent? Ik kan het af en toe wel zien aan je schrijfstijl.


Waarom zou dat niet kunnen? Autisme is vooral als je elkaar niet lang genoeg kent soms niet eens te zien, niet voor niets een onzichtbare handicap genoemd. Ik heb wel eens mensen in reallife ontmoet(tijdens het volgen van opleiding) die zelfs al maanden mij gekend hebben, nog niet eens wisten dat ik autisme had.

Gezondheid,

 
Nou dat zegt niets. Op school hadden we een groepje waarvan 1 jongen homo was. Nooit geweten tot ik hem een paar jaar terug weer ontmoete. Een blinde ezel kon het nog zien. Een gezamenlijke vriendin van vroeger snapte ook niet dat ik het toen niet wist. Toen scheen het er ook al dik bovenop te hebben gelegen.

Wat zal ik zeggen, sommige mensen zijn gewoon wat onnozel.

 
Ik had de medium online gesproken op internet, dus er viel niets aan mijn gezicht af te lezen dat ik spraakmoeilijkheden had, toch wist ze dat via de paranormale weg te weten te komen.

Gezondheid,

 
Britse universiteit vindt bewijs van bewustzijn na de dood
Xander 20-09-2015 15:34

Wetenschapper: ‘Dood is potentieel omkeerbaar proces’


Zogenaamde bijna-dood ervaringen, waarbij sommige mensen een fel licht zien, blijken toch niet gekoppeld te zijn aan het ‘uitdoven’ van de hersenen, zoals wetenschappers tot nu toe dachten.

De meeste religies geloven dat een mens na zijn lichamelijke dood voor eeuwig verder leeft in een ‘paradijs’, ‘hemel’, of –als je flink wat pech hebt- een ‘hel’. Wetenschappers hebben dat concept eigenlijk altijd links laten liggen of belachelijk gemaakt, omdat leven na de dood tot het domein van sprookjes en fabeltjes zou behoren. Researchers van de Universiteit van Southampton hebben na een omvangrijke studie echter geconcludeerd dat het menselijke bewustzijn onmiskenbaar aanwezig blijft nadat het hart en ook de hersenen gestopt zijn met functioneren.



Het onderzoek onder ruim 2000 mensen die in Groot Brittannië, de VS en Australië een hartstilstand hadden gehad werd geleid door dr. Sam Parnia en werd gepubliceerd in het vaktijdschrift Resuscitation. Hard bewijs dat een mens echt verder leeft na de dood kan het niet genoemd worden, maar toch is volgens de Britse wetenschappers aangetoond dat het bewustzijn minimaal enkele minuten ná het volledig stoppen van hart en hersenen in tact blijft. Waarom dat zo is weet men echter niet.

Bewustzijn blijft minimaal enkele minuten voortbestaan

40% van de onderzochte mensen bleek na een harstilstand een vorm van bewustzijn te hebben gehad totdat het hart weer begon met kloppen. ‘Tot nu toe duidt alles erop dat het bewustzijn in de eerste minuten na de dood niet opgelost wordt. Of het daarna verdwijnt weten we niet, maar onmiddellijk na de dood gaat het bewustzijn niet verloren,’ aldus Parnia.

‘We weten dat de hersenen niet kunnen werken als het hart is opgehouden met kloppen... maar in dit geval schijnt het bewustzijn na de hartstilstand tot 3 minuten te hebben bestaan, hoewel het brein normaal gesproken 20 tot 30 seconden nadat het hart ermee gestopt is ophoudt te functioneren.’

‘Dat is belangrijk, omdat het algemene idee heerst dat bijna-doodervaringen enkel hallucinaties of illusies zijn die optreden vóórdat het hart stopt, of nadat het met succes weer op gang gebracht werd,’ vervolgde de wetenschapper. ‘Het ging niet om een ervaring die met ‘reële’ gebeurtenissen overeenkomt terwijl het hart niet klopte. Bovendien stemden in dit geval de gedetailleerde herinneringen aan visuele zintuigelijke indrukken met de bevestigde gebeurtenissen overeen.’

Vredig gevoel, angst, het bekende felle licht

Van de 2060 onderzochte patiënten met een hartstilstand overleefden er 330, waarvan er 140 aangaven gedeeltelijk bij bewustzijn te zijn geweest. 39% beschreef een gevoel van oplettendheid, maar kon zich geen expliciete zaken herinneren. Dat wijst erop dat mogelijk veel meer mensen mentaal actief waren, maar de herinnering daaraan kwijt raakten als gevolg van verdovende medicijnen of een hersenbeschadiging.

1 op de 5 mensen had een ongewoon vredig gevoel ervaren. Bij bijna een derde was de tijd langzamer of juist sneller gegaan. Sommigen hadden het bekende ‘felle licht’ gezien, een goudkleurige lichtflits of het schijnen van de zon. Anderen hadden juist een angstig gevoel gekregen, alsof ze verdronken of door donker water werden verzwolgen. 13% zei het gevoel te hebben gehad van het lichaam gescheiden te zijn geweest. Net zoveel gaven aan dat hun zintuigen waren versterkt.

Parnia’s conclusie was dat de dood ‘in tegenstelling tot wat wordt waargenomen geen specifiek moment is, maar een potentieel omkeerbaar proces dat intreedt zodra hart, longen en hersenen na een ernstige ziekte of een ongeluk ophouden te functioneren.’ http://tinyurl.com/nbzza6j via http://tinyurl.com/nj7ss7p
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.825
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan