Leon stelt zich voor

G

Guest

Guest
Ik Wil me graag even voorstellen.

Ik denk dat mijn verhaal niet mag ontbreken.

Word een redelijke lap tekst, maar probeer toch de kern zo vlot en bondig mogelijk

samen te vatten.

Ben 29 jaar en heet Leon.

Ik heb heel mijn leven ieder geval last gehad van concentratiestoornissen.

Dit werd erger en kreeg rond mijn 19de ook steken in mijn hoofd.

Vermoeidheid is eigenlijk nooit ter sprake geweest, hyperactiviteit dat wel.

Altijd werd er gezegd, jij heb zeker ADHD.

Op mijn 16de ging ik na de mavo MBO Grafisch management niveau 4 doen op Grafisch Lyceum Rotterdam. In mijn laatste jaar toen ik stage liep op een zeefdrukkerij toen

begon de HEL.

Ik kreeg allemaal vage klachten, veel naar de wc, ineens op een dag werd ik heel duizelig, alles draaide naar rechts of links ,weet niet meer.

Dus ik moest heel de tijd mijn beeld goed stellen. DIT WAS VRESELIJK.

Dat trok weer redelijk weg maar ik kreeg steeds meer klachten, het leek wel of ik op alles reageerde(allergisch was). Er kwam geen allergie uit bij de Allergoloog.

Ik kreeg vergiftigingsklachten, mijn hele lichaam werd vergiftigd.

Heb ternauwenood mijn opleiding kunnen voltooien maar daarna werd ik zo ziek dat ik begon uit te zoeken wat ik mankeerde.

De huisarts in dit hele plaatje: Snapte er geen zak van en gaf alleen maar syntetische

rotzooi.

Ik kwam toen uit bij Multiple Chemical Sensitivity.

Daar las ik dat er niks aan te doen viel en dat het alleen maar erger zou worden.

Toen ging ik naar Amsterdam, zwaar destructief omdat ik toch dacht dat ik dood ging.

Zwaar veel cocaine en drank gebruikt toen en die ochtend voelde ik me eigenlijk wel goed met minder klachten (heel raar, maar verdoofd natuurlijk)

Terug naar huis alles gaan vervangen door eco spullen. daar knapte ik wel van op maar bleef SUPER GEVOELIG, zo erg reageerde ik parfums dat ik praktisch in een isolement kwam. Mijn moeder kon ik geen knuffel meer geven vanwege de wasverzachter.

Mijn vader steunde me en daar woon ik nu weer opnieuw.

Mijn moeder geloofde me ook niet en heeft nu hetzelfde , karma ofzo misschien?

Ik had mij inmiddels ook aangemeld bij de MCS zelfhulpgroep.

Beter worden dat ging ieder geval zeer waarschijnlijk niet meer lukken.

Na zo'n 2 maanden met biologisch eten was mijn lijf wel klein beetje opgeknapt maar ik

begon nu ook op kraanwater te reageren.

Een a4 geprint uit de printer en ik begon te stuiteren, kan je je moeilijk voorstellen.

Of je krijgt te horen, zit tussen de oren, ook van mijn moeder toen.

Naderhand ook op bronwater, sterker nog mijn lichaam voelde steeds meer vergiftigd aan

naarmate ik bronwater dronk, werd er wanhopig van.

Om een lang verhaal omtrent dit watergebeuren kort te maken.

Uiteindelijk 4 destileerapparaten aangeschaft, ben daar een tijd op gaan "draaien".

Kon ik ook niet meer tegen op een gegeven moment door dat het water word verhit en door plastic buizen gaat en ik reageerde op het plastic in de buizen.

Toen ben ik in contact gekomen met DR. Meinardi die zich inzet voor mensen met MCS.

Hij heeft toen 15.000 euro laten investeren in het AMC Amsterdam om een waterapparaat te maken voor mij. Achteraf gezien natuurlijk een belachelijk verhaal, maar echt waar.

Mijn hoop op het apparaat gevestigd maar het is nooit aangekomen

Geen enkel water ging niet meer en ik kreeg een lichamelijke klachten wil je niet weten.

BIER, dat werd hem meer. Sloten

Toen 6 weken dag en nacht zoveel bier gedronken dat ik op een ochtend zo trillerig werd

ineens, niet normaal, doodziek gewoon.

2 therapteuten toen geprobeerd, 1 ortomoleculair therapeut die gaf me probiotica en msm

en vroeg of ik een appeltje kon verdragen voor de vitamine.

Heb wel iets meer nodig als dat lijkt me nu maar oke.

Daarna bij Lydia Boeken in de Amsterdam Kliniek beland voor een EPD de sensibilisatie methode maar dat werd naderhand echt afgeraden door lotgenoten die er zieker door werden. Toen ook een voedselintolerantietest afgenomen met een berg aan intoleranties.

Als ik die zou mijden komt alles wel goed dacht ze net zoals die ene mevrouw vink ongeveer geloof ik. Triest. Daar ben ik ook mee gestopt en het leek een doodlopend eind.

Jaren verstreken met elke dag volop bier, want dat hielp goed tegen de pijn, en je bent nou eenmaal verslaafd op een gegeven moment.

En je hebt toch al geen toekomstperspectief meer, dus dan liever in een roes, vind ik!

Een paar jaar geleden toen ik besloot dat ik in de buitenlucht wou gaan werken heb ik dat gedaan.

Had toen inmiddels mijn eigen huis, naast die baan deed ik ook nog aan een wietkwekerij bij een vriend, dronk zeker 6 bier kratten in de week, in het weekend bijna niet slapen met cocaine. En ik deed bij mijn vader het huishouden. kortom 80plus urige werkweek

Ben een echte DIE hard maar op een gegeven moment gingen mijn darmen teveel pijn doen, werd te ontstoken.

Besloot de drank te staken-zwaar te minderen omdat het niet meer ging zowat

Diagnose huisarts was jullie raden het al denk ik, Prikkelbare Darm Syndroom.

Ik moest er maar mee leren leven, maar leven met MCS was al erg genoeg.

Dus ik ging uitzoeken wat er ieder geval aan die PDS viel te doen.

Toen kwam ik bij DR Wullink terecht.

3 dubbele Antibiotica voorgeschreven gekregen en een pro candida dieet, het zogenaamde darmsparende dieet zoals hij dat noemde.

Na een paar maanden kwam ik er achter dat ik candida had en nog veel meer.

Was het wel MCS, of niet gewoon een combinatie van Lekke darm,dysbiose,candida en daarom ontgiftigingsproblemen met de lever omdat tie overvoerd is , en waarom kan die dan wel nog zoveel alcohol aan.

Die dr Wullink wil ik zowiezo graag op het forum ter sprake brengen, die man laat me niet met rust omdat ik het donkerbruine vermoeden heeft dat hij weet dat het niet helpt.

Vervolgens zelf full time in de darmen en de voeding gaan verdiepen.

Kwam daarna bij DR van ASS.

Ontlastingsonderzoek gedaan, kwam slechte darmflora uit maar geen parasiet.

Van Ass adviseerde om helemaal zonder zetmeel te gaan eten, ook een tijd gedaan.

Vond mezelf niet snel genoeg vooruit gaan maar voelde me wel beter.

Toen kwam ik terecht op de hersentraining van Ashok Gupta die dmv van NLP mij wel ff

zou genezen net zoals de mensen met het CVS.

Hij verkoopt een DVD programma met 12DVDs genaamd GUPTA Amygdala retraining.

Daar ben ik helemaal van doorgedraaid eigenlijk, moeilijke materie.

Beter apart in 1 topic behandelen ofzo.

Op dit moment doe ik het GAPS dieet, zonder bier uiteraard.

Ik heb daar ook niet veel moeite mee.

Supplementen heb ik ff geteld, 150 verschillende potjes en nog wat grote potten en flessen.Superfoods vind ik echt HOT, en organische Multi van Garden of Life!

Ik overdrijf totaal niet, alles aangeschaft bij IHERB.

Kennis momenteel is behoorlijk.

Eigen diagnose is o.a. lekke darm, candida, dysbiose, hypoclycemie,zwakke bijnieren

en daarom die overgevoeligheid dus niks mcs, niks niet beter kunnen worden.

Morgen ga ik mijn eerste hoge darm spoeling doen, in totaal 6.

Daarna wil ik de leverreinigingen gaan doen.

Ik verdraag echt goed voedsel vind ik zeker relatief gezien.

Mijn klachten momenteel zijn

Duizelig

Angstig

Concentratiestoornissen

Ogen gaan heen en weer

Chemische overgevoeligheid- momenteel niet in staat om te werken helaas.

Darmklachten, ofschoon de mate hiervan is zo dat er mee te leven valt-

Grootste hobby´s momenteel

Voeding,Koken,Natuurgeneeskunde.

Streven is kerngezond worden, voor de 100 gaan en proberen

net zo goed als mike worden in ieder geval.

Hoop jullie niet te hebben verveelt.

Vragen hoor ik graag.

Groeten

Leon

 
Leon,

Welkom, leuk weer een jong iemand er bij.

Met wel al heel wat bagage in de pocket.

Maar dat kan ons ook weer veel brengen.

 
Hoi Leon, welkom hier op de pagina.

Je hebt al veel moeten doen om met je overgevoeligheden te dealen.

Je klachten lijken me ook te wijzen op b12 tekort (duizeligheid concentratie).

 
Hoi Leon, gave naam ( mijn oudste heet ook zo) en geen angst voor verveling hoor :mrgreen: Jeetje, wat een verhaal.

Hoe ver ben je met GAPS, ik bedoel bij welke stap en ben je meteen bij stap 1 begonnen of omgekeerd?

Heb je al het keltisch zeezout, want als ik het zo lees dan heb je wel erg veel supplementen. En dan schiet mij een uitspraak te binnen van Mike: inname is nog geen opname.

Ik ben begonnen alleen met keltisch zeezout en de H202, en daarna langzamerhand vetten omhoog en koolhydraten naar beneden.

ik heb sinds kort een ozongenerator, misschien iets voor jou?

 
Even een reactie

Ten eerste een b12 tekort lijkt me sterk.

Ik heb van het merk superieur source 1000 mcg cyacobalamine

Het zijn hele kleine zuigtabletjes.

Gluten houd ik mij al tijden afzijdig van als je dat al niet eens doet

gaat het hem zeker niet worden.

Ik ben me goed bewust van het probleem van opname

Over hoelang ik het dieet al doe het volgende

Ik heb de afgelopen tijd veel geswitched en gedubt met de vraag of complexe khoolydraten

nou misschien toch goed zijn in de vorm van geweekt biologisch glutenvrij gaan.

In het boek van Dr Wilson over bijnieruitputting adviseert hij dat elke maaltijd 40% graan moet bevatten.

Chinezen pleiten soms wel voor een voeding met 80% graan om nog maar te zwijgen over

Andreaz moritz.

Ik ben er gelukkig helemaal uit.

Eten volgens concept Weston a Price gaat hem echt helemaal worden.

De valkuil met te weinig khoolydraten houd ik goed in de gaten.

Uien,Bietjes,Wortels,Pompoen die moeten me toch wel de dag door

loodsen qua khoolydraten dacht ik zo.

Ik gebruik Roze himalaya zout en voor mijn magnesium en sporenelementen

Concentrate Trace Mineral drops met 250 mg magnesium per 40 druppels omdat ik

magnesium citrate er van verdenk dat het goedkoop tuig ook al zeggen andere mensen

van niet soms.de opname van magnesium op deze manier is ideaal met een leaky gut

volgens mij.

slik 3x per dag 500 mg pantothenic acid en 2x 400IU vitamine E mixed tocopherols

voor mijn bijnieren op advies in het boek van DR Wilson.

Iemand daar nog een reactie op ?

Ben bang voor e.v. opstapeling van de B5

Vitamine B6 opstapeling komt voor dat weet ik, is niet zo onschuldig.

 
Mike zal nog wel wat tips kunnen geven, keltisch zeezout is een aanrader, beter te vertrouwen dan himalayazout, maak een sole(1/3 zout en 2/3 water, goed schudden en iedere ochtend en avond theelepel in glas water.

Volgens Mike is het boek van Wilson prima, behalve dan de voedingsadviezen. Binnenkort komt de vertaling uit van het westonprice boek. Kun je nog naar de presentatie op 11 februari?

Anders zou ik een keer een kennisavond met Mike bezoeken.

Wat denk je van de ozongenerator, vanwege jou overgevoeligheid kon dit wel eens een aanrader zijn. Kosten rond de 50 euro.

lees ook eens over de H202/foodgrate.

 
Hoi Leon,

Wat een bizar verhaal zeg, ik had nog nooit gehoord van bijvoorbeeld Multiple Chemical Sensitivity.

Nog even over de koolhydraten, het is erg moeilijk om met alleen groenten tot de 100gr koolhydraten per dag te komen. Ik wist dat de te-weinig-koolhydraten-valkuil bestond en toch ben ik erin getrapt. Ik dacht dat ik genoeg koolhydraten at, maar na wat uitrekenen bleek het niet zo te zijn. Heb nu bijvoorbeeld de hoeveelheid quinoa flink opgevoerd.

Veel succes en sterkte met het verbeteren van je gezondheid Leon!

Louise

 
Ik eet nu alleen nog maar groente en dierlijke vetten. Totaal zonder granen, ook geen rijst/quinoa. En het gaat heel erg goed, geen bloedsuikerdalingen, niet extreem moe, erg verzadigd, dus helemaal geen honger of neiging tot snaaien.

Ik heb er wel bijna jaar over gedaan om zover te komen. leon, met de groente ben ikbegonnen naar aanleiding van een filmpje over terry Wahls. Dit staat bij de topic over MS.

In het kort: 3 x per dag 3 kopjes(hoeveelheid) groente. Uit iedere groep 1 kopje, groene bladgroente/gekleurde groente(bietjes/wortels/rode kool) en groenten met zwavel(ui/paddestoelen)

Verder 1 x per week wilde zalm/orgaanvlees/zeewier.

Daarnaast de rauwe melk/eieren/vlees,roomboter/kokosolie.

 
Is het nodig om 100 gram khoolydraten per dag te nemen?

Dat voel je toch wel zou je denken wanneer het te weinig is, dat je gestresst word.

Maar ja ik heb ook goede stress-adaptgenen zoals maca, schizandra /rhodiola dus dan onderdruk je het misschien. die rouleer ik trouwens allemaal, voel me gelukkig al niet

meer gestrest.

Heb vandaag mijn groente gegeten met wat rode linzen erdoor heen dus ik kom denk ik op de 100 gram ofzo totaal met wat amandelen erbij dan.

Dirtsa het lijkt me leuk om te komen 11 februari

Is toch in Utrecht ergens?

Hoe meld ik me daarvoor aan?

Die ozon generator daar ga ik me ff over ontfermen.

Rotatiedieet trouwens daar heb ik nog niemand over gehoord, dat doe ik ook niet meer.

 
Heb me zojuist aangemeld, samen met mijn vader kom ik dan.

Gaat wel snel allemaal, maar ach wat maakt het uit.

Hoe meer zielen hoe meer vreugde (mag je hopen dan)

 
Leon, van harte welkom! jeetje wat heb je veel meegemaakt! het klinkt alsof je op t goede pad zit. gewoon in jezelf blijven geloven en met gaps je darmflora herstellen - de MCS zal vast steeds blijven afnemen. veel sterkte en succes!

 
Rotatiedieet ken ik, omdat ik ook bij mevr.Vink ben geweest, ik doe echter al jaren helemaal neits meer met de uitslag.

Leuk om jou en je vader te zien op 11 febr.

 
Hallo Leon, aangenaam kennis maken. Ook ik heb een rotatiedieet en begin dit steeds meer los te laten.

Succes met de wederopbouw van je gezondheid. Zo te lezen heeft jouw lichaam het best zwaar te verduren gehad.

 
Heb een vraag voor Dirtsa

Zou je heel beknopt je kunnen voorstellen en wat je mankeert?

MS volgens mij

En dat met die groente dat lijkt me ook wel wat

En nog een vraag, eet je niet meer na 17:30? dan leidde ik af met de topic van femke

 
daar kun je dus mijn verhaal lezen, en inderdaad, ik eet helemaal niets meer na 17.30 uur ( dus niet meer na het avondeten.) ook totaal geen behoefte aan, ik ben ongelooflijk verzadigd.

 
En je hebt ongeloofelijk veel discipline, goed hoor

Mijn moeder reageert nou ook op alles en heeft last van haar maag/lever

Maag structuur met eten krijgt ze er niet in, jammer want zeker een lekke darm is gevaarlijk.

Heb trouwens net me eerste darmspoeling gehad en ging top,

leuke gezellige vrouw die de spoeling deed,deed geen pijn.

En herxheimer? ach, ik ben heel erg veel gewend gezien mijn verleden qua gif.

S'avonds rond 9 uur naar bed, naar laad je pas van op !

En ik eet s'avonds zeker wel, niet te zwaar en te veel alleen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.813
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan