Leon stelt zich voor

Dirtsa ik heb je verhaal gelezen

Over het psychische aspect van het ziek zijn en de invloed daarvan weer op je lichaam.

Dat is moeilijk. Als je niet 100% procent erin gelooft dat je beter word schijn je ook

niet optimaal vanuit jezelf te healen.

En aangezien het zo'n complexe puzzel is er (bijna) wel altijd een stemmetje in je achterhoofd dat zegt , wat als ?

Weleens gehoord van EFT, dat schijnt daarvoor heel goed te hunnen helpen

Ik heb dat online boek/handleiding toen aangeschaft, 60 euro ofzo

maar je kan het van me krijgen.

Doe er zelf momenteel niks mee maar het is echt wel een knaller!!

groet

Leon

 
Mij hebben darmspoelingen niet veel gebracht. Waarschijnlijk juist vanwege lekke darm. Ik heb in totaal drie maal drie dagen achter elkaar een hoge darmspoeling gedaan, waarvan twee in combinatie met een vastenkuur en leverreiniging volgens Hulda Clark. (Waar overigens wel behoorlijk wat galstenen uit voort zijn gekomen) Daarna is de ellende goed begonnen. Ik heb me ruim een jaar vrijwel dagelijks ziek gevoeld. Veel en erg misselijk, soms tot braken toe. Ik zat het dan uit, zo' n twee uur en dan ging het wel weer.

Het leek voor mij wel of de aangekoekte troep aan mijn darmwand als een soort bescherming heeft gewerkt. Want toen mijn darmen schoon waren begon de ellende pas echt! Omgekeerde wereld zou je denken. Maar dit is mijn eigen theorie.

Het wil niet zeggen dat dit ook bij anderen zal gebeuren.

Uit wanhoop het eliminatie / rotatie dieet volgens dr. Vink gedaan. Een beperkt dieet, maar dat kon me niet schelen, als ik maar weer wat opknapte. Want vrijwel al die tijd heb ik gewoon full time gewerkt. Nauwelijks vol te houden. Ik kon spirulina, chlorella, etc nemen wat ik wilde, ik bleef moe en beroerd.

Het eliminatie dieet heeft me wel wat gebracht, maar absoluut niet waarop ik hoopte. Daarom nu zoveel mogelijk eten volgens WP

De stoute schoenen aan getrokken en aan de rauwe melk begonnen.

Ik voel me nog steeds niet fit, maar heb wel weer hoop gekregen.

Dit naar aanleiding van je darmspoelingen / reactie van Hexheimer. BIj mij leek de Herxheimer een jaar lang te duren.

@Dirtsa ook ik heb bewondering voor jouw discipline.

 
Boschje ik vertrouw op de powder van mijn life, ben ook nog net geen 30,

En het verleden is gebleken dat ik zat kan handelen.

Ik heb weekenden gehad dan zou een gezond persoon zijn bezweken zowat.

En als ik het niet doe dan zit ik heel de tijd, wat als??

En die rotzooi moet er toch uit dus ja, dan maar ziek, als een echte die-hard.

Wat bouwen de mensen toch ook een hoop rotzooi op he gedurende die vele jaren

"lekker shoppen" in de supermarkt, de supermarkt zorgt voor meer doden/zieken

dan de slijteren en coffeeshops bij elkaar volgens mij.

 
Het is beiden slecht. Vlak zeker ook alcohol niet uit.

In supermarkten komen veel mensen die onwetend zijn en denken dat ze gezond eten. Onbewust maakt onbekwaam.

Als je jezelf regelmatig te buiten gaat aan alcohol of drugs, dan kun je wel op je vingers na tellen dat je niet goed bezig bent.

 
Verder zijn er steeds meer supermarkten die biologisch verkopen, dat lijkt toch op een stukje bewustwording.

 
Leon, ik ben er wel heel anders aan toe dan een jaar geleden hoor, vooral mentaal voel ik mij veel beter, en zelfs lichamelijk ga ik met hele kleine stapjes vooruit.

Ik wordt haast verlegen van de complimentjes, maar discipline? Ik weet het niet, het is vooral bewustwording, en als je je beter erdoor voelt en je snapt dus hoe een en ander werkt, dan is het gemakkelijk om je aan de richtlijnen te houden. sterker: het is zelfs leuk :D

 
haha

vrienden noemen mij altijd lees

geboortenaam is leon

mezelf leon noemen in het forum is toch saai, ik struikel soms nog steeds over jou

naam fatsnotbad , door mijn wazigheid of whatever, je begrijpt me denk ik wel beetje

Slijmen heb ik echt geen zin in maar ben wel onder de indruk van je van wat je allemaal uitzoekt.

Dat met die HSP en die bijnieren had ik zelf beetje over nagedacht.

Humor met witte jasse syndroom

Mike ik heb zat gespreksstof en informatieve dingen zonder verveling (hopelijk)

Ben heel blij dat ik op dit forum ben terecht ben gekomen.

En wat een discipline allemaal he,

Wie geen tijd vrij maakt voor zijn gezondheid moet tijd vrijmaken voor ziekzijn !

Mike wat vind je van de CD van ASHOK GUPTA AMYGDALA RETRAINING? interessant onderwerp.

 
En ik ben dankbaar dat ik uiteindelijk uit de kwestie ben

Wat moet ik eten?

Daar werd ik gek van, Andreaz moritz vind ik maar een sukkel nou en ben niet echt

meer gemotiveerd om verder te lezen, met z,n kadaver voedsel,

Hij met z,n klote granen heel de dag door eten en lekkere hoge suikerwaarden krijgen

heel de dag door

Het advies met candida in een notedop

Geen kadaver voedsel, geen fruit , ALLEEN BANAAN !

Mike jij gaat minimaal voor de 90 met jou discipline/kennis/gedrevenheid!

Kijk alleen uit voor de bus!

 
Quote:
Mike jij gaat minimaal voor de 90 met jou discipline/kennis/gedrevenheid!


Ik zeg op mijn lezingen vaak dat ik minimaal voor de 150 ga, met uitloop naar 300! Ik zal uitkijken voor de bus!

Mike

 
Van de week zei ik tegen mijn man (we waren 31 jaar getrouwd en ik ben zelf 51 jaar): Als we straks 100 jaar getrouwd zijn worden we gefeliciteerd door een burgemeester. De burgemeester die ons dan komt feliciteren moet dus nog geboren worden. :lol:

 
Ik vind het altijd leuk om met "extreme" mensen om te gaan.

Can't help myself, jammer dat ik niet zo goed de engelse taal beheers als jou mike

Als ik zodanig beter ben dat ik mentaal echt top functioneer wil ik me engels

echt steengoed gaan maken.

Bescheidenheid is een deugd, jezelf onderwaarderen is klote

zoek de middenweg.

Als je in deze wereld ben gekomen lijkt het ook wel een andere wereld

Dat je je zo goed kan voelen op roomboter, bizar !

Ik heb een chinese arts die zegt dat roomboter niet goed is vanwege de

betacaseine maar er zit toch maar 0,5% procent eiwit in roomboter?

Volgens mij mike kamp jij ook met het probleem dat je jezelf moet afremmen omdat

het je bijnieren leegslurpt anders! Voor andere denken is verkeerd dat is me

vaak kwalijk genomen maar toch doe ik het weer.

 
Ik moet mezelf inderdaad steeds meer gaan afschermen, anders word ik leeggezogen. Je wilt niet weten hoeveel emails er dagelijks binnenkomen van mensen die met zoveel woorden zeggen: RED MIJ! Ik wil echter niet gevangen worden in een dynamiek van redder-slachtoffer. Het gaat erom dat we ZELFREDZAAM worden. Dit betekent: in je eigen kracht gaan staan. Dat is ons van jongs af aan echter afgeleerd.

Ik herinner me nog een kennisavond in Soest vorig jaar, toen ik demonstreerde hoe je een smoothie kunt maken op basis van yogurt, een supergezonde milkshake, zeg maar. Ik had een potje biologische Griekse yoghurt meegenomen, met de uitdrukkelijke mededeling dat ik deze in de aanbieding had gekocht omdat deze op de laatste dag van de houdbaarheidsdfatum zat. Ik vertelde er nadrukkelijk bij dat ELKE biologische yoghurt ptima is. Wat schetst mijn verbazing? In de pauze staat een aantal mensen keurig het merk yoghurt te noteren! AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHH! Had ik niet gezegd dat het puur toeval was dat ik juist die dag die yoghurt gebruikte? Mensen zijn zulke 'sheeple', ongelooflijk!

Het allereerste artikel dat ik ooit schreef ging over candida. Ik word helemaal gestoord van de emails die ik hierover tot op de dag van vandaag binnenkrijg en ik heb Ron Fonteine nu ook gevraagd het artikel te verwijderen, wat hij ook prompt gedaan heeft. Dus ja, het wordt al gauw teveel en ik moet mijn grenzen goed bewaken. Voor dit forum maak ik echter graag tijd en energie vrij!

Mike

 
Mike,

Dat wordt dan ook zeer gewaardeerd, jouw kennis en bijdrage aan dit forum.

Een hele grote buiging voor de tijd en energie die je hierin steekt.

 
Poekie,

Voor mensen zoals jullie doe ik dit. Wat jullie voor je eigen gezondheid hebben betekend in de laatste 2 jaar voel je zelf elke dag. En wat jullie nu terugdoen door mij a.s. zondag voor zo'n 100 man te laten spreken, daarvoor maak ik een diepe buiging! 8)

Mike

 
@ Mike

Ik vind het super bijzonder dat je zoveel tijd in dit forum steekt Mike! Het goede van dit forum is dat mensen hier zelfredzaam worden. De kennis die jij ons leert, nemen de forumleden weer mee. De forumleden verspreiden het weer verder. Ik hoop hoop hoop dat er mensen via dit forum verder gaan in de natuurgeneeskundige wereld, zodat deze wijsheid bekender wordt. Bijvoorbeeld door diëtist te worden. Ik probeer het nu zoveel mogelijk aan familie en vrienden te vertellen, als ze er open voor staan. Wie weet hoe de sneeuwbal gaat rollen....

 
Ik lees al deze berichten dagelijks nu ca. 3 weken.Voor het eerst wil ik graag reageren op dit forum in algemene zin.Ik heb het idee dat ik in vergelijking met andere forumgangers nogal wat kennis van de div. materie tekort kom, om andere mensen een helpende hand toe te steken!

Bij deze wil ik alle forumgangers en speciaal Mike bedanken voor hun gegeven info en inzet!!!

Wanneer ik de indruk heb dat ik iets wezenlijk kan bijdragen zal ik dat zeker doen!!!

 
@ compex, die kennis over voeding groeit langzaam. En vragen stellen kan altijd op het forum. Ik denk dat ik ook niet veel weet (vergeleken anderen hier), maar stiekem heb ik toch wat basiskennis door te lezen opgedaan. Bovendien denk ik dat ervaringsverhalen het belangrijkst zijn, dus elk persoon heeft zeker wat toe te voegen hier. Als je zin hebt om iets te zeggen, gewoon doen hoor! :)

 
Dag Compex :)

Ook ik vind van mezelf dat ik niet echt wat bijdraag. Zeker niet in vergelijking met de anderen op dit forum.

Ik heb op allerlei gebieden nog een lange weg te gaan. Ik ben een mens met weinig zelfvertrouwen.

Een reis van 1000 mijl begint ook met de eerste stap. Daarom heb ik de stoute schoenen aangetrokken en laat mijn 'stem' zo nu en dan toch horen hier.

 
Compex, i weet ook helemaal niets hoor, ik snap meestal niets van wetenschappelijke artikels. Ik verdwaal in de hoeveelheid "kennis".,...maar wat ik hier ontdekt heb, of eigenlijk vanaf het begin dat ik Mike tegenkwam op het internet...het maakt niet uit. Ik kan vertrouwen op mijn intuitie, en leer van de ervaring van Mike en van de ervaring van anderen hier.

En de bedoeling is dat je leert vertrouwen op je eigen lichaam, dat je jezelf dus leert kennen. En dat je het zelf kunt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.537
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan