Leerstoornissen behandelen met reflex integratie

Vivianne

New member
Onderliggend probleem bij leerstoornissen blijkt een niet goed ontwikkeld centraal zenuwstelsel te zijn. Dit hangt samen met nog aanwezig zijnde primitieve reflexen die het leerproces belemmeren.

Om de reden dat de zowel de medische wetenschap, fysiotherapie en psychologie op dit vlak meestal los van elkaar werken worden de onderliggende reflexen die het leerproces belemmeren door het reguliere kanaal meestal niet goed in kaart gebracht.

Reflex integratie therapie blijkt in de aanpak hiervan een effectief hulpmiddel te zijn.

Grondlegger van de reflex integratie therapie is Blythe.

Goed bruikbare informatie over de reflexen valt terug te vinden op de site van het inpp.

http://www.inpp.nl/reflexen/

Sally Goddard Blythe is spreekbuis van het INPP en heeft enkele interessante boeken geschreven waarvan er inmiddels 2 in het Nederlands vertaald werden.



http://www.inpp.nl/bewegendanleren/
http://www.inpp.nl/boeken/

Tevens wordt de Masgutovamethode op dit vlak met succes toegepast. Behandelaars op dit vlak zijn aangesloten bij het MNRI.

http://masgutovamethode.nl/reflexen/
http://masgutovamethode.nl/vind-mnri-behandelaar/

Alvorens de leerproblemen aan te pakken wordt eerst onderzocht welke reflexen het leerproces verstoren. Vervolgens worden er dagelijks reflex integratie oefeningen gedaan waardoor nieuwe hersenverbindingen versterkt worden en het proces van myelinisatie vlotter verloopt.
 
Een niet goed ontwikkeld centraal zenuwstelsel en andere neurologische afwijkingen kunnen veroorzaakt worden door zware metalen in de hersenen. Dit is bij de reguliere zorg al helemaal niet bekend. Althans, ze doen er niets mee.

Via een haartest kan eenvoudig gekeken worden of er zware metalen zoals kwik, lood en aluminium in het lichaam aanwezig zijn. Indien dit het geval is, kan via een veilig chelatie-programma begonnen worden met het ontgiften van de metalen.

Ik lees nu dit boek met daarin veel praktijkvoorbeelden van onder andere ontwikkelingsstoornissen bij kinderen die door de reguliere zorg zijn opgegeven en die weer helemaal opbloeien na een paar maanden zware metalen chelatie en zich weer normaal ontwikkelen.

Mark
 
@ Mark

De INPP-methode gaat inderdaad niet spitten in de onderliggende oorzaak van een niet goed ontwikkeld centraal zenuwstelsel. Het is wel een effectief gebleken methode om de ontwikkelingsachterstand bij het leren weg te werken.

Hier inmiddels uit meerdere publicaties afgeleid dat er andere zaken kunnen meespelen in een neuro ontwikkelingsvertraging en de hierbij behorende problematiek. Hierbij kan je denken aan de factor stress tijdens de geboorte veroorzaakt door een navelstrengomstrengeling. Vaccinaties zijn inderdaad ook niet onschuldig.

Een niet goed ontwikkeld centraal zenuwstelsel en andere neurologische afwijkingen kunnen veroorzaakt worden door zware metalen in de hersenen

Deze optie hier ook al open gehouden. Dit valt in veel gevallen toe te schrijven aan een slecht functionerend metallothioneine systeem.
http://www.centrum-arcanum.com/info/?page_id=30
http://www.centrum-arcanum.com/info/?page_id=22
http://www.autisme-hoezo.nl/metallothioneine/





Lucas Flamend en Hans Reijnen hebben trouwens beiden geconstateerd dat er een verband aanwezig is tussen een tekort aan metallothioneine en het slecht afbreken van metalen.

Dit valt te traceren door het bepalen van het gehalte aan koper in het serum en het gehalte van zink in de rode bloedcellen. In veel gevallen blijkt een teveel aan koper en tekort aan zink de verklaring te zijn voor te weinig aanmaak van metallothioneine.



 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan